Gjest svabera Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Kvinner er ikke bare utro for å få spenning. Akkurat som menn ikke bare er utro for å få fitte. Alle er opptatt av noe nytt, anerkjennelse, sexen selvfølgelig o.s.v. Og det at menn ikke kan inneha alle disse kvalitetene er tull. Problemet med at gnisten forsvinner i forhold, er vel at det er vanskelig å være Don Juan etter 10 år og tre barn. Akkurat det samme som for kvinner :-) "Menn er sjalu og ønsker kone og barn av flere grunner, bl.a. fordi han vil føre sine gener videre og anser det er best å sørge for at avkommet vokser opp med best mulige forutsetninger" Menn tillater ikke sidesprang med prevansjon heller, selv om han vet kona ikke stikker av. Mener ikke at det ikke er forskjeller, men alt kan ikke (bort?)forklares med arv, vi er sånn som vi oppfører oss i samfunnet akkurat nå. Noen gjør ditt, noen datt, noen liker mora, og noen dattera. Men i sum, prøver vi å være trofaste, og vi vil leve hele livet sammen og oppdra barna sammen. Og vi har fri vilje. "Men i sum, prøver vi å være trofaste, og vi vil leve hele livet sammen og oppdra barna sammen. Og vi har fri vilje." Ja, slik tror jeg også at det er. Men virkeligheten kan være temmelig tøff - ... En annen ting er at jeg er begynt å lure på om man er skapt til å ha to forhold - ett forhold der barn og familie og oppdragelse og ansvar står i fokus. Og ett annet etter 40/når ungene er blitt større - det forholdet der de voksne står mer i sentrum - i eget liv og for hverandre? Bare se rundt oss - er det ikke mellom 40 og 50 ekteskapene ryker og man finner seg en sjelefrende som man også liker å elske med? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153981-hvordan-menn-skal-f%C3%A5-seg-sex-like-lett-som-damer/page/2/#findComment-986967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 "Men i sum, prøver vi å være trofaste, og vi vil leve hele livet sammen og oppdra barna sammen. Og vi har fri vilje." Ja, slik tror jeg også at det er. Men virkeligheten kan være temmelig tøff - ... En annen ting er at jeg er begynt å lure på om man er skapt til å ha to forhold - ett forhold der barn og familie og oppdragelse og ansvar står i fokus. Og ett annet etter 40/når ungene er blitt større - det forholdet der de voksne står mer i sentrum - i eget liv og for hverandre? Bare se rundt oss - er det ikke mellom 40 og 50 ekteskapene ryker og man finner seg en sjelefrende som man også liker å elske med? Du er nok ikke den første som har tenkt det :-) Eller fem, kanskje? Grunnen til at ekteskapene ryker i 40-50-årsdalderen er kanskje at man endelig har sjansen, men har tenkt på det lenge? Uansett er det vanlig både å være sammen i ett, fem eller førti-femti år. Tror de som "holder ut" i førti, synes det var riktig, men det skyldes muligens dårlig hukommelse. Man lever bare en gang, så det er bare å prøve det man tror er riktig. Lett blir det ikke uansett :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153981-hvordan-menn-skal-f%C3%A5-seg-sex-like-lett-som-damer/page/2/#findComment-987000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Icora Panter Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 "Noen av dere mener til og med at kvinner er skyld i voldtekt fordi kvinner ikke er tilgjengelig for dere" Litt siktet til meg kanskje? Jeg mente ikke at kvinner har direkte skyld, men at det er en konsekvens, og det er en annen sak. Voldekt er en konsekvens av at menn ikke kan styre lystene sine. (ikke alle menn, men de som voldtar) Ikke en konsekvens av at kvinner ikke vil!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153981-hvordan-menn-skal-f%C3%A5-seg-sex-like-lett-som-damer/page/2/#findComment-987286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.