Gå til innhold

Er han utro?

Anbefalte innlegg

Gjest ingen nick i dag....

Ja, dette er et spørsmål som jeg virkelig lurer på, håper dere lesere kan dele deres synspunkter på situasjonen min.

Er samboer med en mann på 33 år, har vært samboere i tre år nå, å vi venter vårt første barn sammen om ett par måneder. Han har to barn fra før av. Han og x`en var sammen i 12 år. Da var han utro mot henne, det har han selv fortalt + at jeg har fått høre det av andre. Situasjonen nå er at jeg til stadighet oppdager ting som jeg synes er litt merkelig. Han har tydeligvis veldig god kontakt med en kollega. Han sender mail og får svar. Det står ingenting direkte, men jeg synes ting ligger i kortene. Han har også vært på turer gjennom jobb der hun har vært, men til meg har han nektet på at hun har vært der. Dette har jeg fått bekreftet av andre igjen. Han har også sendt sms til henne, har kun hennes navn av alle kollegaer lagret på mobilen. Han nekter plent på at han har noe å skjule. Når jeg spør hvorfor han ikke sier at hun har vært der o.l., sier han at han vet jeg blir hysterisk å han orker ikke bråke. Jeg er vel kanskje litt sjalu ja, jeg innrømmer det, men jeg er veldig glad i han. Hormonene løper litt løpsk i tillegg nå som jeg er gravid. Jeg har sagt til han at det er ingen tvang å bo sammen med meg, men jeg forlanger ærlighet. Han lover på tro og ære at han aldri har vært utro mot meg, å at det er meg han vil være sammen med. Hva tror dere? overreagerer jeg, eller er det noe som ikke stemmer? Vanskelig for andre å svare på, det skjønner jeg, men jeg blir helt ut av meg å ikke vite - å ikke kunne snakke med noen. Må også prøve å ikke stresse sånn ifbm. graviditeten. Så hvis han ikke har noe å skjule, hvorfor sier han det ikke som det er? Hvorfor sender han mail til henne med undertoner av at de har treftes? hvorfor er det kun hennes mobilnr. på tlf?

Er jeg bare en sjalu samboer med løpske hormoner?

Håper dere vil dele synspunktene deres med meg.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154065-er-han-utro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest agurknytt i aviser og radio

Tåler du ikke nyheter i sadio, agurknytt i avisene. De må finne på noe å skrive om, og da er mobil, sms, internett og sjalusi drømmeemner å skrive om. det gjør alle usikre på alle. La ham ha en sunn omgang med venner uten at du er sjalu.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154065-er-han-utro/#findComment-987014
Del på andre sider

hmm.. din samboers oppførsel kan virke noe merkelig, men jeg ville ikke bekymret meg for mye over det. Det at han unnlot å fortelle deg at kollegaen hans skulle være med på den reisen var nok bare for å slippe å gjøe deg engsetlig. Det virker som han vet at du er noe sjalu og da er det faktisk lettere å bare ikke fortelle sånt, spesielt når du er gravid og hormonene og tankene løper fritt, og du er ekstra sårbar. Jeg har løyet om noe liknende selv for å slippe bråk, men det var aldri vondt ment.

Det at han bare har hennes nr lagret på mobilen sin og ingen andre av hans kollegaer, trenger heller ikke bety noe. Kanskje ingen andre av kollegaene hans virker særlig spennende, hvorfor skal han lagre deres nr. da? En mann og en dame kan fint være kollegaer og venner på fritiden uten at det behøver å bety noe mer. Jeg er veldig god venn med en kollega fra jobben faktisk, men det er overhode ikke noe romantikk i det. Vi sender bare tulle meldinger til hverandre, med ofte litt interne spøker, f.eks om noe morsomt skjedde på jobben, eller noe liknende. Mannen min vet om dette, og aksepterer det. Alltid hyggelig å ha noen venner du kan prate med på jobben også. Ellers ville jeg kjedet meg noe frykelig på jobben. Det kan jo også faktisk hende at disse e-mailene og sms'ene er jobb relatert? har du lest alle meldingene hans?

Håper dette var til noe hjelp.

Lykke til med graviditeten og alt :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154065-er-han-utro/#findComment-987368
Del på andre sider

Gjest ingen nick i dag....

hmm.. din samboers oppførsel kan virke noe merkelig, men jeg ville ikke bekymret meg for mye over det. Det at han unnlot å fortelle deg at kollegaen hans skulle være med på den reisen var nok bare for å slippe å gjøe deg engsetlig. Det virker som han vet at du er noe sjalu og da er det faktisk lettere å bare ikke fortelle sånt, spesielt når du er gravid og hormonene og tankene løper fritt, og du er ekstra sårbar. Jeg har løyet om noe liknende selv for å slippe bråk, men det var aldri vondt ment.

Det at han bare har hennes nr lagret på mobilen sin og ingen andre av hans kollegaer, trenger heller ikke bety noe. Kanskje ingen andre av kollegaene hans virker særlig spennende, hvorfor skal han lagre deres nr. da? En mann og en dame kan fint være kollegaer og venner på fritiden uten at det behøver å bety noe mer. Jeg er veldig god venn med en kollega fra jobben faktisk, men det er overhode ikke noe romantikk i det. Vi sender bare tulle meldinger til hverandre, med ofte litt interne spøker, f.eks om noe morsomt skjedde på jobben, eller noe liknende. Mannen min vet om dette, og aksepterer det. Alltid hyggelig å ha noen venner du kan prate med på jobben også. Ellers ville jeg kjedet meg noe frykelig på jobben. Det kan jo også faktisk hende at disse e-mailene og sms'ene er jobb relatert? har du lest alle meldingene hans?

Håper dette var til noe hjelp.

Lykke til med graviditeten og alt :)

Tusen takk for svarene. Jeg føler meg egentlig litt bedre og litt roligere i dag, vi har snakket ut skikkelig sammen (tror jeg da). Nei, jeg har ikke lest alle meldingene hans, men som jeg sa tidligere, sto det ikke noe spesifikt i de, men jeg føler at det ligger noe bak. Han har nemlig unngått å fortelle meg ting før, å da ble det et h...... som han sa. Ja, han vet at jeg er sjalu, men saken er at han også vet at jeg har aldri vært sjalu på noen kjæreste før - det er kun med han det er kommet.... Jeg forklarer han at grunnen er at jeg er veldig glad i han å har slett ikke lyst til å miste han. Men han vet også mine grenser og hva som er lov og ikke. Flørting er ikke akseptabelt. jeg forlanger at han oppfører mot meg slik jeg oppfører meg mot han. Han har aldri hatt noen ting å sette fingeren på. Mailene er jobbrelatert, men det er jo ikke BARE jobb som står der da. Jeg kom tilfeldigvis over dette, det var ikke for å snoke e.l. men faktisk ved feiltrykk på maskina. SMS'ene spurte jeg bare om, da innrømmet han det. Men han påstår også at dette var ren jobb. Jeg har iallefall i helga forklart han at det ikke er noen tvang til å bo sammen med meg, men jeg aksepterer ikke løgner å forlanger 100% ærlighet. Hvis han ikke klarer å gjennomføre det - kan han bare dra. Jeg er ikke avhengig av mannfolk!!

Han lover på tro og ære at han ALDRI har vært utro mot meg.... Sannheten kommer vel for en dag....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154065-er-han-utro/#findComment-987815
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...