Gjest urolig meg igjen Skrevet 14. januar 2001 Del Skrevet 14. januar 2001 Jeg skrev innlegget "Oppgitt over svar fra DOL" 9/1-2001. Her er noen flere opplysninger: 28 år, har brukt Trionetta i 7 år uten opphold. Hadde hatt jevnlig gynokologisk oppfølging, uten noen form for problemer. Hr hatt fast forhold i 7 år og har hatt få seksualpartnere. Jeg sluttet på pillen for godt tirsdag 26. desember, fikk mensen lørdag 30 desember. Mensen var normal helt til onsdag 3 januar (dagen jeg skulle begynt på nytt brett dersom jeg hadde fortsatt). Fra torsdag 4. til søndag 7. januar hadde jeg sterke blødninger med klumper. Søndag kveld den 7. stoppet blødningene totalt. Etter Moens respons tok jeg kontakt med lege, som bare sendte meg rett hjem med beskjed om at dette var sannsynligvis helt normalt og måtte sees an. Legen min mente mangelen på hormonene kroppen vanligvis var vant med kunne være årsaken til oppregulering av blødningene. Jeg synes dette høres rimelig ut. Nå har jeg hatt eggløsningsmurringer i ca. 4 dager (fra onsdag 10. til søndag 14. januar). I løpet av de fire dagene har vi hatt samleie to ganger og et times tid etter begge gangene har jeg følt meg oppblåst med en slags murring i underlivet (annerledes enn eggløsning). Jeg har ikke smerter under samleie etter dagen etter. Dette har fått meg igjen til å bekymre meg. Kan det være cyster på eggstokk/livmoren? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15414-smerter-bl%C3%B8dninger-mm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest urolig meg igjen Skrevet 14. januar 2001 Del Skrevet 14. januar 2001 Det ble litt skrivefeil dessverre. Det skal stå: Jeg hadde ikke disse murringene under samleie, og dagen etter samleie merket jeg igjen ingenting til det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15414-smerter-bl%C3%B8dninger-mm/#findComment-72632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. januar 2001 Del Skrevet 14. januar 2001 Takk for skikkelige opplysninger. Det gjør det hele så mye enklere. Det ber legen jo også om, når man har en konsultasjon ved personlig oppmøte! Dette lyder meget normalt med deg. Du hadde en langvarig blødning som har stoppet opp, og da behøver vi ikke å bry os mer om den. Det at du ikke startet på p-pillen etter en uke har sannsynligvis ikke noe å si. Du har nå muligens hatt en eggløsning (for første gang på 7 år). Noen har smerter på dette tidspunkt fordi egget sitter i en slags cyste som det går hul på ved eggløsning, og det kan etter eggløsning danne seg en liten blodansamling som er øm. Du må venne deg til at forholdene er litt annerledes enn da du brukte pillen. Jeg synes ikke du skal bekymre deg. PS man kan ikke ha cyster på livmoren. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15414-smerter-bl%C3%B8dninger-mm/#findComment-72709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest urolige meg igjen Skrevet 15. januar 2001 Del Skrevet 15. januar 2001 Takk for skikkelige opplysninger. Det gjør det hele så mye enklere. Det ber legen jo også om, når man har en konsultasjon ved personlig oppmøte! Dette lyder meget normalt med deg. Du hadde en langvarig blødning som har stoppet opp, og da behøver vi ikke å bry os mer om den. Det at du ikke startet på p-pillen etter en uke har sannsynligvis ikke noe å si. Du har nå muligens hatt en eggløsning (for første gang på 7 år). Noen har smerter på dette tidspunkt fordi egget sitter i en slags cyste som det går hul på ved eggløsning, og det kan etter eggløsning danne seg en liten blodansamling som er øm. Du må venne deg til at forholdene er litt annerledes enn da du brukte pillen. Jeg synes ikke du skal bekymre deg. PS man kan ikke ha cyster på livmoren. Flott! Takk for svar!! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15414-smerter-bl%C3%B8dninger-mm/#findComment-72948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.