Gjest ikke bra men Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 Hva kan man svare på spørsmålet"Hvordan går det?" Er deppa, men vil ikke legge ut til det om folk. Hva kan man si? Bruker enten si: "bra" selv om det ikke gjør det eller noe mer diffust som "det går". Forslag ønskes. 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 Det er da bare en floskel. Ingen som forventer et ærlig svar på sånt Det rusler og går, elns? 0 Siter
Gjest talemåte Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 Det er bare en hilse-måte folk sier, og du er i din fulle rett til å svare med en hvit løgn. Du kan si: Takk helt ok, hva med deg? Og dermed bringe fokuset over på den andre isteden. 0 Siter
Gjest zuuul Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 "opp og ned" "nei jeg lever da" "greit nok" "det humper og går" 0 Siter
Gjest bare en Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 Jeg synes det er et idiotisk spørsmål. Hvis folk ikke er intressert i å vite hvordan folk egentlig har det så bør de ikke spørre om hvordan folk har det. Jeg har svart ærlig på det spørsmålet noen ganger og da blir folk så paff at de ikke vet hva de skal si *ler* Der får de når de er så dum å spørr om ting de egentlig ikke vil vite svaret på. 0 Siter
Soria Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 Si: det humper og går. Det burde dekke det meste 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 "Jeg har det egentlig helt jævlig, men det har du sikkert ikke lyst til å høre om nå" "Egentlig ikke så greit, men orker ikke å snakke om det" "Opp og ned, og akkurat nå, nedover" 0 Siter
Gjest floskel Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 "Takk, bare bra. Hva med deg, da?" 0 Siter
Platina Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 Det er jo et spørsmål man stiller til gud og hvermann selv om man strengt tatt ikke er så interessert i hvordan vedkommende har det. Når folk spør meg om hvordan jeg har det sier jeg som regel "bra" samme hvordan det er. Eller så sier jeg "det må nå være såpass..." Unntaket er selvfølgelig når jeg vet at vedkommende faktisk lurer på hvordan jeg har det. Da kan man jo være mer ærlig. 0 Siter
flowy Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 Det er da bare en floskel. Ingen som forventer et ærlig svar på sånt Det rusler og går, elns? Det rusler:-) 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 "Er deppa, men vil ikke legge ut til det om folk. Hva kan man si?" Da sier du bare at det går bra ;-) 0 Siter
Gjest malun Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 "Jo takk, jeg kan ikke annet enn å klage" 0 Siter
sterksvak Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 "Jo takk, jeg kan ikke annet enn å klage" *lol* 0 Siter
cathlin Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 -jo, takk, det går så dær -har en biokjemisk forstyrrelse i hjernen som påvirker humøret mitt i en negativ retning i dag, men det er ikke så interessant å snakke om -hjernen min har sett bedre dager -om det går bra? hva mener du? hva er "det"? hva er det som skulle gå bra? hva er "bra"? nå spør du vanskelig (bortforklaring) -alt går til helvette, men helvette er herlig! (*rå latter*) -jo, takk, det går bra, hva med deg? 0 Siter
Gjest 62 årgang Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 Skjønner hva du sier, har vert gjennom det samme i lang tid. Til de fleste sier jeg ok, da jeg ikke orker å utdype hvordan det egentlig er, da de fleste som tror de hvet hva det dreier seg om egentlig ikke har peiling. Jeg svarer sån som formen tilsier uten å utdype for mye.Tror dette er større problem for oss (?) Bondevik skulle jo mensklig gjøre tema men det er ikke noe lettere for meg vertfall. Vi som ikke er vant til å reagere på den måten vi plutselig gjør kan også bli skremt av den uvante situvasjonen. LYKKE til ! 0 Siter
Gjest Svar som kan bety hva som helst Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Hvis man har vært syk lenge,og folk vet det svarer jeg;som vanlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.