Gå til innhold

spørsmålet, hvordan går det?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke bra men
Skrevet

Hva kan man svare på spørsmålet"Hvordan går det?"

Er deppa, men vil ikke legge ut til det om folk. Hva kan man si?

Bruker enten si: "bra" selv om det ikke gjør det eller noe mer diffust som "det går".

Forslag ønskes.

Gjest Grumpy
Skrevet

Det er da bare en floskel. Ingen som forventer et ærlig svar på sånt :) Det rusler og går, elns?

Gjest talemåte
Skrevet

Det er bare en hilse-måte folk sier, og du er i din fulle rett til å svare med en hvit løgn. Du kan si: Takk helt ok, hva med deg? Og dermed bringe fokuset over på den andre isteden.

Gjest zuuul
Skrevet

"opp og ned"

"nei jeg lever da"

"greit nok"

"det humper og går"

Gjest bare en
Skrevet

Jeg synes det er et idiotisk spørsmål. Hvis folk ikke er intressert i å vite hvordan folk egentlig har det så bør de ikke spørre om hvordan folk har det.

Jeg har svart ærlig på det spørsmålet noen ganger og da blir folk så paff at de ikke vet hva de skal si *ler* Der får de når de er så dum å spørr om ting de egentlig ikke vil vite svaret på.

Skrevet

"Jeg har det egentlig helt jævlig, men det har du sikkert ikke lyst til å høre om nå"

"Egentlig ikke så greit, men orker ikke å snakke om det"

"Opp og ned, og akkurat nå, nedover"

Skrevet

Det er jo et spørsmål man stiller til gud og hvermann selv om man strengt tatt ikke er så interessert i hvordan vedkommende har det. Når folk spør meg om hvordan jeg har det sier jeg som regel "bra" samme hvordan det er. Eller så sier jeg "det må nå være såpass..."

Unntaket er selvfølgelig når jeg vet at vedkommende faktisk lurer på hvordan jeg har det. Da kan man jo være mer ærlig.

Skrevet

Det er da bare en floskel. Ingen som forventer et ærlig svar på sånt :) Det rusler og går, elns?

Det rusler:-)

Skrevet

"Er deppa, men vil ikke legge ut til det om folk. Hva kan man si?"

Da sier du bare at det går bra ;-)

Skrevet

"Jo takk, jeg kan ikke annet enn å klage"

*lol*

Skrevet

-jo, takk, det går så dær

-har en biokjemisk forstyrrelse i hjernen som påvirker humøret mitt i en negativ retning i dag, men det er ikke så interessant å snakke om

-hjernen min har sett bedre dager

-om det går bra? hva mener du? hva er "det"? hva er det som skulle gå bra? hva er "bra"? nå spør du vanskelig (bortforklaring)

-alt går til helvette, men helvette er herlig! (*rå latter*)

-jo, takk, det går bra, hva med deg?

Gjest 62 årgang
Skrevet

Skjønner hva du sier, har vert gjennom det samme i lang tid. Til de fleste sier jeg ok, da jeg ikke orker å utdype hvordan det egentlig er, da de fleste som tror de hvet hva det dreier seg om egentlig ikke har peiling. Jeg svarer sån som formen tilsier uten å utdype for mye.Tror dette er større problem for oss (?)

Bondevik skulle jo mensklig gjøre tema men det er ikke noe lettere for meg vertfall. Vi som ikke er vant til å reagere på den måten vi plutselig gjør

kan også bli skremt av den uvante situvasjonen. LYKKE til !

Gjest Svar som kan bety hva som helst
Skrevet

Hvis man har vært syk lenge,og folk vet det svarer jeg;som vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...