Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har det helt forferdelig om dagen. har vært kjærest med en fantastisk kjæreste i 3 år, samboer have tiden. Trodde jeg hadde funnet den store kjærligheten! Han har fortalt meg hele tiden at han elsker meg høyere enn noe annet(tror det også), men for 8 mnd. siden fant jeg ut ved et "uhell"(pleier ikke å sjekke noe, ikke har jeg følt at jeg trengte det heller!) at han hadde heftig kontakt med 2 damer med sms og e-post. Fortalte meg at den ene hadde han hatt sex med en gang lenge før vi traff hverandre, den andre, ei han hadde truffet gjennom jobben, hadde han "bare" sendt meldinger til.. Men i ettertid har han innrømmet å ha hatt sex med den andre damen på et hotell gjennom jobb. Senere holdt han kontakt med begge og utvekslet , iflg. han sjøl "tulle meldinger" men med innhold av "rå" sexfantasier(han syntes det bare var spennende å se hvor langt de damene var villig til å gå..). Har bl.annet vært inne på e-posten hans og sett hva som er blitt skrevet, og det stod ting der som anntydet at han hadde hatt sex med den andre damen også, mens vi har vært sammen, hvorpå han blånekter. Vi har hatt det utrolig fint sammen både sexuelt og ellers, han sier at han storkoser seg sammen med meg uannsett hva vi gjør, og det inntrykket har jeg også hatt hele tiden, så dette har vært et mareritt uten like! Lurer på om jeg kommer meg over dette(ser bilder og tekst i hode hele tiden på hva jeg har lest av det han og de damene har gjort). Han sier at han angrer som en hund, og at han har oppført seg som en tosk og idiot, og at han ikke har gjort noe eller svart på noe siden jeg oppdaget dette for 8 mnd. siden. Elsker han veldig mye, men vet ikke om jeg klarer å legge dette fra meg, sliter mentalt!

Hilsen lykkelig ulykkelig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154242-skuffet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

Dump fyren.

Ikke bare har han vært utro, men han har vært utro med to damer over lang tid, han har planlagt dette nøye (med bl.a. hotellrom). Han kan ikke vise til problemer i forholdet, noe dere evt kunne fikset slik at han ikke trengte være utro mer.

Selv etter at han ble oppdaget prøvde han å skjule så mye som mulig. Hadde han lagt kortene på bordet og lagt seg flat, hadde det kanskje vært et utgangspunkt for å komme seg videre. Han håpet nok å kunne fortsette kontakten med disse damene.

Han "angrer" kun fordi du fant ut av det. Han prøvde jo også som sagt å skjule så mye som mulig.

Det er godt mulig at han elsker deg og at det ikke mangler noe i forholdet deres. Problemet er bare at han vil fortsette å være utro. Ikke fordi han ikke elsker deg, men fordi han er sånn. Og han vil neppe forandre seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154242-skuffet/#findComment-988295
Del på andre sider

Gjest Blirsåsinnapåsånnedummemenn!!

Kom deg ut.. Denne karen gir nemlig utrykk for sat dette vil skje igjen.. an kan bare åpne en ny tlf også, som du aldri vil få vite finnes! Dette gjorde min eks. Han levfe et dobbelt liv og hadde sex med sine kollegaer på jobb toalettet!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154242-skuffet/#findComment-988628
Del på andre sider

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det værste i parforhold er å bli løyet for. Det går igjen i alle par jeg snakker med. En ting er sex, sier de. Løgnen er mye større. Så jeg forstår at du har det fælt. Men dette kan du komme over, og dere kan jobbe dere sammen videre. Og i beste fall vokse på krisen.

Jeg synes du skal ta kjæresten din på ordet når han sier at han har kuttet all forbindelse med disse to damene etter at han ble avslørt. Stol på ham inntil du får annen beskjed.

Dermed må dere forsøke å gjenopprette tilliten til hverandre. Det gjør dere best ved å bruke mye tid sammen. Men slett ikke alle dager må dreie seg om "saken" eller problemet. Jeg antar at du har mange spørsmål og mye du vil snakke åpent med kjæresten din om. Planlegg når dere skal snakke om problemet, og la de andre dagene være konfliktfrie. Forsøk å bruke fritiden til å dyrke parforholdet og hverandre.

Se artikkel om utroskap under fakta her på DOL.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154242-skuffet/#findComment-989447
Del på andre sider

Gjest zettav

Hei!

Det værste i parforhold er å bli løyet for. Det går igjen i alle par jeg snakker med. En ting er sex, sier de. Løgnen er mye større. Så jeg forstår at du har det fælt. Men dette kan du komme over, og dere kan jobbe dere sammen videre. Og i beste fall vokse på krisen.

Jeg synes du skal ta kjæresten din på ordet når han sier at han har kuttet all forbindelse med disse to damene etter at han ble avslørt. Stol på ham inntil du får annen beskjed.

Dermed må dere forsøke å gjenopprette tilliten til hverandre. Det gjør dere best ved å bruke mye tid sammen. Men slett ikke alle dager må dreie seg om "saken" eller problemet. Jeg antar at du har mange spørsmål og mye du vil snakke åpent med kjæresten din om. Planlegg når dere skal snakke om problemet, og la de andre dagene være konfliktfrie. Forsøk å bruke fritiden til å dyrke parforholdet og hverandre.

Se artikkel om utroskap under fakta her på DOL.

Takk for svaret!

Det er vel det samme jeg har konkludert med. Vi har det så utrolig fint sammen, og han sjøl sier at han ikke skjønner hva som drev ham, for det meg han elsker og har ikke følt det sånn for andre han har hatt forhold til. Han har akkurat som meg vært gift tidligere og begge har vi hatt en "ukomplisert" skilsmisse,og et greit ekteskap bak oss. Ferdige med tidligere forhold ovs.Som han sjøl også sier, så sier han at det var kunn et spill om å se hvor langt disse damene kunne gå, men at det ikke unskylder det han har gjort. Det vanskeligste for meg er at det var jeg som stoppet det, og tenker hele tiden på hva om jeg ikke hadde gjort det, for det hadde vært mye enklere å takle hvis han sjøl hadde lagt seg flat, som en av innleggerne sier, og fortalt meg om sitt utroskap. For at han også har "dyrket" sitt "ligg" er jævlig!(unskyld utrykket). Han fastholder også at han aldri har ligget med den damen som han hadde sex med før vi traff hverandre, mens vi har vært sammen. Det var hun som startet denne snøballen ved å forsiktig å ta kontakt, med først å utgi seg for en anonym gift dame som var intresert i uforpliktende sex, hvor så på at når han viste en viss nysgjerrighet, fortsette å dyrke dette med å sende han ganske kåte meldinger om trekantsex og lespesex, og oppfordret han til å ha sex med andre damer når han var på forretningsreise. Hun lyktes jo til slutt, hvorpå hun da foreslo at de tre kunne "kose" seg sammen. Dette unskylder ingenting for han, det er bare en konklusjon jeg har dratt. Han sier også at han har vært like delaktig i dette, og prøver ikke å unskylde seg, men som sagt så så han på det som et "uskyldig" spill..Hvorpå han ikke gjør i dag, og kjønner ikke hvorfor han gjorde dette, for vi har ikke manglet noe, tvert imot, i vårt forhold. Min venninne, som jeg har åpnet meg for, prøver å unskylde han med han vår kommet i en panikkalder, vi traff hverandre mens begge var sepparert, og hadde ikke noe særlig opphold for vi ble kjærester, og vi har vært veldig kjærester!

Men som sagt så fikk jeg sjokk når jeg oppdaget dette, for sånn er og var han ikke, dette er noe du bare leser om at andre opplever. Så jeg vil nok ikke la vår kjærlighet bli ødelagt av dette, fordi om jeg går og "gnager" på dette hele tiden. Vil ikke kontrollere han, han legger fram mobilen sin og pcèn sin for at jeg skal sjekke de, men jeg har sagt at det vil jeg ikke(et forhold skal bygge på tillit!),og for den del så kan han slette alt sånn så det blir kunn falsk trygghet, hvorpå han også er enig. Det er godt å kunne dele dette med andre og få "skrevet" av seg sin frustrasjon!

Takk for alle svar..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154242-skuffet/#findComment-989785
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hei!

Jeg vil fortelle at vi har hatt en tøff tid etter dette(viser til beg. av denne link) Min kjæreste har angret seg som en hund på hvordan han har oppført seg og kan ikke kjønne hva som har drevet han til det han gjorde. sier at det er kunn meg han elsker(og aldri har elsket noen så høyt som meg), og at dette kunn var et dumt spill/spenning ovs.. Vi har det utrolig deilig og fint sammen, men jeg klarer liksom ikke å legge dette helt fra meg. Går i terapi hos spyskolog, får å få bearbeidet dritten! Han nekter fremdeles for å ha hatt sex med den ene, men ting som jeg har lest(i e-poster som de to har skrevet sammen) tyder på noe annet..! Kunne tenke meg å snakke med den damen å få bekreftet/avkreftet sannheten, vet at det egenlig ikke er lurt, men får ikke helt fred med meg sjøl...

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154242-skuffet/#findComment-1048346
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...