Monstertruck Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Hjelp! Har kokt bærene og holder på å sile, men jeg har ikke "små glass" som det står i oppskriften. Etter jeg har kokt sammen med sukkeret, kan jeg da kjøle ned geleen og deretter ha den over i plastbeger? Har noen jeg brukte til jordbærsylte. Og kan ripsgele fryses? 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Svaret kommer nok for sent - men ja, du _kan_ kjøle ned geleen og ha den over i andre beger etterpå, men den blir jo ikke pen da! ) Den stivner jo. Nei, den skal ikke fryses, men holder i månedsvis i tett glass på et kjølig sted. 0 Siter
Monstertruck Skrevet 3. august 2004 Forfatter Skrevet 3. august 2004 Svaret kommer nok for sent - men ja, du _kan_ kjøle ned geleen og ha den over i andre beger etterpå, men den blir jo ikke pen da! ) Den stivner jo. Nei, den skal ikke fryses, men holder i månedsvis i tett glass på et kjølig sted. Takk for svar! Fant noen glass til å ha det på, så nå er det neste problemet: Hva er parafinvoks? Skal liksom ha det over slik at det blir tett. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Takk for svar! Fant noen glass til å ha det på, så nå er det neste problemet: Hva er parafinvoks? Skal liksom ha det over slik at det blir tett. Brukte min avdøde eks-svigermor aldri og hun lagde verdens beste ripsgele! Og den holdt vinteren over i kjøleskapet, om den fikk stå så lenge da. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.