Gå til innhold

Hva i alle dager skal jeg gjøre??betatt av en annen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble sammens med samboeren min da jeg var 16, vært sammen med han i 11 år nå. Har også et barn sammen.Han er den eneste jeg har hatt sex med og dette angrer jeg på nå. For en kort stund siden traff jeg en mann jeg kunne vært utro med hadde jeg vilt det.Lot være, og nå angrer jeg som fy! det føltes utrolig godt å kunne potensiellt være med en mann som jeg virkelig har lyst på. Har blitt helt desperat etter at han tar kontakt. Vet det høres patetisk ut..samboeren min har kommentert at jeg ikke er så glad om dagen. Det jeg sier er at jeg føler vi har sklidd fra hverandre, og han er vel enig i det kanskje. Men jeg tenker mer på å ha muligheten til å være alene som du tenker. Han tenker nok ikke sånn i det hele tatt. Han er også en perfekt pappa og bare snill med meg, men det er null spenning/lidenskap/kjærlighe t igjen!bare vennskap føler jeg..har heller ikke hatt sex på evigheter, har rett og slett ikke lyst. Jeg må nok si at det sterkeste grunnlaget i forholdet har vært vennskap heller enn den helt store Lidenskapen. Ville så gjerne lufte dette for deg!

Gjest mor i juni
Skrevet

Du angrer på at du ikke var utro.. Javel, men om du var utro ville du kanskje angret mye mer på dét!!

leter etter svar
Skrevet

For all del, nyt at en annen finner deg attraktiv. Vi trenger alle anerkjennelse, og det kan føles godt at det kommer fra en annen en egen partner. Da er det liksom riktig. Men det er den lille flørten som er herlig, ikke det å ta steget. Da tror jeg bare den dårlige samvittigheten kommer til å dominere. Vær heller glad for å ha fått oppleve denne korte stunden av å føle deg attraktiv. Bruk denne følelsen til å flørte med egen partner.

Gjest mio, min mio
Skrevet

Du angrer på at du ikke var utro.. Javel, men om du var utro ville du kanskje angret mye mer på dét!!

Du angrer på at du ikke var utro. Jeg vet av erfaring at du kommer til å angre mye mer dersom du er utro. Du kommer til å ha vanvittig dårlig samvittighet overfor din mann, mens det eneste du tenker på er muligheten for å gjøre det igjen!!

Jeg har gjort det. Angrer som en gal for at jeg ikke først gjorde det slutt med min mann.

Det begynte med en liten flørt bare snakking. Etterhvert ble det kosing, kyssing og klining. Tilslutt kom det uungåelige at vi havnet i sengen. Nå er jeg solgt, er opp over ørene forelsket. Skal gå fra min mann, men tror ikke det kan bli noe med min utropartner. Det er altfor komplisert.

Jeg har kjent han som jeg var utro med i 6 år, vi går i samme omgangskrets men har aldri vært forelsket eller snakket noe særlig mye sammen tidligere. At en times uskyldig snakking sammen på en fest kunne føre med seg så mye de neste månedene kan jeg ikke ennå forstå. Vi er begge forelsket i hverandre og vet ikke hva vi skal gjøre. Det kommer ikke til å bli akseptert i venneflokken eller i våre familier om vi noen gang blir sammen, og det er helt forferdelig å tenke på.

Gjest snart friends på tv....
Skrevet

Har hatt mange one night stand; mannen min ingen. Jeg skulle virkelig ønske jeg ikke hadde vært med andre enn ham! Sats på det trygge du har, og ikke gjør noe du vil angre på og som vil såre mannen din.

Gjest bella bulimi
Skrevet

finn igjen lidenskapen i parforholdet

Solveig Vennesland, Familierådgiver
Skrevet

Hei!

Det høres ut som om du er klar for mer fart og spenning enn du har hjemme med din faste partner. Jeg skjønner at det frister å gå over gjerdet og lukte på andre menn. Men det spørs om du ikke vil angre på luftig og tilfeldig sex her og der.

Siden du traff mannen din alt som 16 åring og bandt deg fast da, har du vel aldri fått levd som "fri" ungdom. Ikke rart at du lengter etter det. Men nå ble altså ikke livet ditt sånn. Det må du innse.

Kan du forsøke å få mer fart og liv inn i det samlivet du har? Ikke undervurder alle de gode sidene i forholdet.

Ta tak i saken og fortell om hvordan du føler det og hva du savner, rett frem til samboeren din. Planlegg tidspunktet, det skaper mer alvor.

Det er ikke lett for en mann å gjette seg til hva en kvinne lengter etter når hun ikke forteller om det. Men bare går med det inne i seg og er misfornøyd. Det er typisk for mange kvinner.

Skrevet

Desverre er det der nærmest fullstendig uunngåelig når man blir sammen med noen i så ung alder. Sjangsene for at et slikt forhold skal være er nok, desverre, nærmere null.

"......................."

Gjest QuePasta
Skrevet

Desverre er det der nærmest fullstendig uunngåelig når man blir sammen med noen i så ung alder. Sjangsene for at et slikt forhold skal være er nok, desverre, nærmere null.

52% av alle ekteskap varer livet ut.

Skrevet

52% av alle ekteskap varer livet ut.

Skilsmissestatistikken i Oslo og omegn er 50%.

"........................."

Skrevet

Takk for dommen!

Jeg ble sammen med mannen min da jeg var 17 og vi er gift enda (7 år siden), og nå venter vi barn nr 4.

Jeg velger å ikke tro på deg når det gjelder prognosene.

Hilsen en fremdeles forelsket

Skrevet

For all del, nyt at en annen finner deg attraktiv. Vi trenger alle anerkjennelse, og det kan føles godt at det kommer fra en annen en egen partner. Da er det liksom riktig. Men det er den lille flørten som er herlig, ikke det å ta steget. Da tror jeg bare den dårlige samvittigheten kommer til å dominere. Vær heller glad for å ha fått oppleve denne korte stunden av å føle deg attraktiv. Bruk denne følelsen til å flørte med egen partner.

Kjempebra sagt!

*skriver under*

Skrevet

Takk for dommen!

Jeg ble sammen med mannen min da jeg var 17 og vi er gift enda (7 år siden), og nå venter vi barn nr 4.

Jeg velger å ikke tro på deg når det gjelder prognosene.

Hilsen en fremdeles forelsket

Selfølgelig velger du å ikke tro på det. Føleler og fornuft/fakta passer dårlig sammen.

Du er altså 24 år ennå. Min neste påstand er at det beviser ingenting, da du knapp er voksen. Hvis dere forsatt er sammen når dere nærmer dere, og runder 30, så er jeg imponert.

Og jeg sier da ikke at det er umulig - det er bare lite sansynlig. Men man skal selfelgelig ikke tenke slik når man er "oppe i det".

"..........................."

Gjest QuePasta
Skrevet

Skilsmissestatistikken i Oslo og omegn er 50%.

"........................."

Ergo er vi enige, det er slett ikke "fullstendig uunngåelig" å forbli gift.

Gjest QuePasta
Skrevet

Ergo er vi enige, det er slett ikke "fullstendig uunngåelig" å forbli gift.

Skrivefeil...

Det skulle ha stått:

slett ikke umulig å unngå å bli skilt.

petter smart
Skrevet

Skrivefeil...

Det skulle ha stått:

slett ikke umulig å unngå å bli skilt.

Men jo tidligere en blir gift jo større er sannsynligheten for at en blir skilt.

Gjest QuePasta
Skrevet

Men jo tidligere en blir gift jo større er sannsynligheten for at en blir skilt.

Det skal det være tatt høyde for i beregningen av tallene fra SSB

Skrevet

Selfølgelig velger du å ikke tro på det. Føleler og fornuft/fakta passer dårlig sammen.

Du er altså 24 år ennå. Min neste påstand er at det beviser ingenting, da du knapp er voksen. Hvis dere forsatt er sammen når dere nærmer dere, og runder 30, så er jeg imponert.

Og jeg sier da ikke at det er umulig - det er bare lite sansynlig. Men man skal selfelgelig ikke tenke slik når man er "oppe i det".

"..........................."

Jeg tror faktisk det har mye med innstilling å gjøre, så at vi er sammen når vi er 30, det er jeg 100% sikker på.

Vi har allerede vært gjennom vanskelige tider, men klart å komme gjennom det og blitt sterkere av det.

Så vi får prates om 10 år, så får vi jo se.

Eller om 50 :)

Hilsen

Skrevet

Jeg tror faktisk det har mye med innstilling å gjøre, så at vi er sammen når vi er 30, det er jeg 100% sikker på.

Vi har allerede vært gjennom vanskelige tider, men klart å komme gjennom det og blitt sterkere av det.

Så vi får prates om 10 år, så får vi jo se.

Eller om 50 :)

Hilsen

Selfølgelig har det med instilling å gjøre. Men oddsene er likevel desverre dårlige, uten at det betyr at det er umulig. Alle som er forelsket, og også de som har vært det lenge uten at følelsene fosvinner, er jo "100% sikre" på at de aldri vil forsvinne.

Men det er egentlig ganske enkelt: når man begynner et forhold i så ung alder, og fortsetter inn i de voksne år, så er det en hel del ting man "går glipp av". Man føler selfølgelig ikke at man går glipp av noe, men slike ting har det med å komme som julepølsa på nissekjærringa. Noen har sansynligvis aldri noe stort behov for å "leve livet", men de fleste har det nok i en eller annen grad. Og om det behovet ikke tilfredsstilles i ungdommen, så har det en stygg tendens til å melde seg når man er blitt voksen og er helt sikker på at man er forbi det stadiet. Men når man e i et bra forhold så trenger man ikke oppdage slike ting, rett og slett fordi man har det bra og er overbevist om at man hverken har gått glipp av noe eller noengang kommer til å ha behov for noe annet.

"............................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...