Gjest zettav Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hei! Jeg vet at en god del andel av damer ikke får orgasme, sjøl har jeg kunn fått det til ved å hjelpe meg sjøl, med feks. dusjen eller et masasjeapparat(er i min beste alder, over 40!). Mye nestenorgasmer med partnere, men klarer liksom ikke å få det helt til. Det kan vel også hende at en blir altfor fokusert på det, så man ikke slapper helt av? Kan bruk av masasjeapp.(ganske hardt vibrerende) "skade" så man ikke reagerer bl.a. på tunge? Har tenkt( partneren og jeg) å skaffe en vibrator, hvem anbefales? Har lest boken din Gro(sex ja takk), og man blir jo litt missunnelig, når noen får orgasmer så "lett"! Du snakker jo om øvelse.., men får de fleste det til, vaginalt også? Vi "streber" jo mer og mer etter det multiorgasmiske..! Sex er jo nydelig uansett, men vi vil jo ha det best oppnåelige som 2 menesker kan utøve sammen! Koz! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154522-orgasme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 En ting er i alle fall sikkert; Man kan bli "avhengig" av å måtte stimuleres på en spesiell måte for å oppnå orgasme. Jeg har for eksempel vent meg til å stramme alle muskelene i lårene og rumpa på en spesiell måte for å få orgasme. Jeg får det ikke til hvis jeg ikke kan gjøre det på min måte. I begynnelsen når jeg hadde sex med partner klarte jeg det ikke i det hele tatt. Nå har jeg hatt sex i mange år, og lært meg mange teknikker for å få det til sammen med partner. Og jeg utvider stadig repotoaret for stilling som jeg klarer å få orgasme i... Så, ja - svaret på spørsmålet om man kan bli "ødelagt" av å bruke vibrator er, ja det kan man. I den forstand at det er bare den type stimuli som gir orgasme. Du kan jo prøve og kombinere samleie med bruk av vibrator, og se om det hjelper... Og så sakte utvide repotoaret derfra... Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154522-orgasme/#findComment-990512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Costa1365380367 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Forsøk å mal taket på soverommet Det kan hende du blir kortpustet når du er med din partner, eller at du glemmer å puste, eller at du holder pusten i perioder. Det kan hende du spenner musklene dine, eller at du ikke gjør det (du vet selv hva som fungerer når du bruker dusjen/vibrator). Selv om det kan føles godt å spenne musklene eller holde pusten i perioder, så kan det muligens være ødeleggende hvis det ikke bringer deg opp på det nivået der du kan oppnå orgasme. Selv for en mann kan det være dumt å fokusere for mye på orgasmen, man kan fort innse at "jeg klarer det ikke". Forsøk heller å fokuser på veien til orgasme, hvor deilig det er der og da; lydene, duftene, din partner osv. Jeg tror ikke det er så lurt å starte med en vibrator, spesielt hvis du har en inngrodd vane/teknikk, tungen kan fort bli veldig bløt og lite givende etter en runde med vibrator. Klitoris tåler ofte mer mot slutten enn på starten. Ellers så har jo fuji et bra svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154522-orgasme/#findComment-990556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zettav Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 En ting er i alle fall sikkert; Man kan bli "avhengig" av å måtte stimuleres på en spesiell måte for å oppnå orgasme. Jeg har for eksempel vent meg til å stramme alle muskelene i lårene og rumpa på en spesiell måte for å få orgasme. Jeg får det ikke til hvis jeg ikke kan gjøre det på min måte. I begynnelsen når jeg hadde sex med partner klarte jeg det ikke i det hele tatt. Nå har jeg hatt sex i mange år, og lært meg mange teknikker for å få det til sammen med partner. Og jeg utvider stadig repotoaret for stilling som jeg klarer å få orgasme i... Så, ja - svaret på spørsmålet om man kan bli "ødelagt" av å bruke vibrator er, ja det kan man. I den forstand at det er bare den type stimuli som gir orgasme. Du kan jo prøve og kombinere samleie med bruk av vibrator, og se om det hjelper... Og så sakte utvide repotoaret derfra... Lykke til Flott! Det er hyggelig å se at det finnes noen som tar dette seriøst, føler at det er mange på denne siden som bare er "ekle"... Fint å kunne utveksle erfaringer, noen føler at de er unormale, når de ikke får ting til sånn som det står i alle blader og bøker. Selv vi som er voksne lærer mye av hverandre, og oppdager at ting er litt anderledes en det man trodde.(spesielt når man har levd i et parforhold i mange år og ikke turt å prøve ting, eller tror at den andre er tankeleser). Mange damer oppdager ikke sin "kropp" før de har blitt godt voksne, og yngre jenter/damer er ikke trygge hverken på seg selv eller partneren! Flott "jenter" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154522-orgasme/#findComment-990753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hei! Hyggelig at du har lest den første boka mi. Håper du fikk noen gode tips der. De fleste får klitorisorgasmer. Mens bare 29 prosent får det under samleie (vaginal orgasme), når klitoris ikke blir stimulert samtidig. Hvor mange som får G-punktorgasmer, har jeg bare sett usikre tall på, men dette er kluturbestemt og avhenger mye av hvilke stimuli kvinner opplever. Det er mulig at det at du ikke helt klarer å slappe av og "flyte med" gjør at orgasmene sitter lenger inne når du har sex med partneren. Prøv å ikke forvente noe, bare nyte nuet når du har sex. En vibrator mot klitoris kan også hjelpe. Siden du får orgasmer når du er alene, har du et godt utgangspunkt for å få det til sammen med partneren din også. Prøv å gjøre det samme med deg selv som det du gjør når du onanerer alene. Det er også helt vanlig at det trengs sterkere stimuli både fysisk og psykisk etter som årene går. Det hender derfor kvinner må gå opp i styrke på vibratorene for å få samme uttelling og at de som tidligere fikk orgasme ved oralsex, ikke får det lenger. Det er også mulig at nerveendene får "litt juling" og kjennes litt nummene etter vibratorbruk. Men følsomheten kommer vanligvis tilbake etter noen dager, selv om det er mulig det likevel trengs sterkere lut for å få orgasme. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154522-orgasme/#findComment-996444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signatur Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Du klarer det alene, og det er jo godt. Tror nok en grunn til at du ikke får det til med partneren er at du stresser pga dette.. Mannen min har faktisk det problemet nå (han stresser med at det er lenge siden orgasme, og dermed skjer det ikke..). Så prøv å slappe av. Ville kanskje ventet med vibrator. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154522-orgasme/#findComment-998801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signatur Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Du klarer det alene, og det er jo godt. Tror nok en grunn til at du ikke får det til med partneren er at du stresser pga dette.. Mannen min har faktisk det problemet nå (han stresser med at det er lenge siden orgasme, og dermed skjer det ikke..). Så prøv å slappe av. Ville kanskje ventet med vibrator. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154522-orgasme/#findComment-998802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.