Gjest hva mener du ? Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (Situasjonsbeskrivelse fra virkeligheten.) Hvem: A og B er samboere eller gift og har noen barn sammen. Det er ikke noe poeng om A er mann eller dame. La oss holde det utenfor. Fysisk: A har nesten helt sluttet å ta initiativ til kos og klem og tar aldri initiativ til sex. Slik har det vart lenge, la oss si minst et år. Når B spør A om sex, blir svaret ofte av type "er for sliten", "har hodepine", "er for trett", "det er for sent, må sove nok før jobb i morra", "har så vondt i ryggen", "har så vondt i nakken" eller bare et nokså irritabelt "orker ikke nå" osv. Kos og klem blir ofte også avvist med "ikke nå", "har så mye annet å tenke på". Når det først blir kos og klem, er det med svært liten entusiasme fra A og bare ganske kort. B har beskrevet sin frustrasjon for A flere ganger uten at det har skjedd noe. A vedgår å tilfredstille seg selv, men nekter for utroskap. Kommunikasjon: Når B er ekstra vennlig mot A, kommer motspørsmålet "Hva er du ute etter nå ?" Når B gjør noe av vanvare som ikke A liker, blir reaksjonen ofte en lang tirade av kritikk. Noen ganger en hel flodbølge som varer påfallende lenge, samme argumenter blir gjerne gjentatt om og om igjen i flere former. Ber B A om å stoppe, har skjer det ofte ikke, men kan ha motsatt effekt. Unnskyldninger kommer raskt fra B, men ser ut til å ha liten effekt på A. Når A sier eller gjør noe som B gjerne skulle vært foruten og B sier ifra at det oppleves plagsomt, skal det mye til før unnskyldning kommer om det kommer i det hele tatt. B sine tanker: B vet ikke med sikkerhet om B er utro. A har veldig skiftende arbeidstider, drar ofte på besøk alene til venner av samme kjønn. A nekter alltid å si tidspunkt for tilbakekomst og ofte også hvem som skal besøkes. Måten B blir møtt på fysisk og ved kommunikasjon oppleves veldig negativt, gjør B motløs og usikker på når det går an å spørre om sex. B ser ingen håp om endringer og aner ikke hvordan den vonde situasjonen kan endres. Restaurantbesøk, bruke mer tid sammen og lignende har ingen effekt på As ønske om mer kos, klem og sex. B er nesten sikker på at "frigiditeten" fra A sin side er selvvalgt, men vet ikke eventuell årsak. B undres på om situasjonen skal fortsette slik for alltid, ende i et krasjet forhold eller om endring i det hele tatt er mulig både for kommunikasjon og spesiellt det fysiske. 1. Tror du det er sannsynlig at A er utro ? 2. Om "selvvalgt frigiditet" fra A er helt selvvalgt, er det da en variant av utroskap ? 3. Hva ville du gjort i B sitt sted ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
modesty Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 1. Nei. 2. Skjønte ikke spørsmålet. 3. Avsluttet forholdet, og funnet meg en som var mer lik meg selv og som ville det samme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-991687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glasselle Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 1. Nei 2. Nei, for alle har rett til å bestemme over sin egen seksualitet. Det er imidlertid feigt av henne at hun ikke sier rett ut at hun ikke ønsker din deltagelse. 3. Når man har gjort alt for å strekke seg mot et annet menneske, og likevel møtes av så stor avvisning må man innse at man enten må leve i et forhold med så stor avstand - eller avslutte det. Dersom du velger å leve med henne må du slutte å innbille deg at endringen vil komme. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-991708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virker kjent... Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 1. Ja 2. Selvvalgt frigiditet? Enten så er A deprimert (usannsynlig siden A er såpass aktiv med andre ting), lei av B eller utro. Sistnevnte er selvvalgt, førstnevnte er forferdelig for vedkommende og IKKE selvvalgt. 3. Jeg ville ha funnet ut hvor A er når A drar ut alene. Jeg ville rett og slett strukket med veeeldig langt for å finne ut hva det er som skjer. Når B finner dét ut, vil det være enklere å vite hva man skal gjøre. Synes altså dette minner om min egen situasjon - og da var A utro... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-991887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ville bare si.. Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Har det likt på en måte, men vet at mannen min ikke er utro. Han har mange unnskyldninger for ikke å ha sex; det passer aldri. Jeg har da mine behov! Han jobber natt, så arbeidstiden og krevende jobb har nok mye av skylden. Men vi må da ha sex av og til! Frustrerende.. Er du jente eller gutt? Husk at ikke alle har likt sexbehov. Hvorfor sier ikke kjæresten hvem han/hun skal besøke?? Man må da være ærlige med hverandre!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-992218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva mener du ? Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 1. Nei. 2. Skjønte ikke spørsmålet. 3. Avsluttet forholdet, og funnet meg en som var mer lik meg selv og som ville det samme. Er visst klønete til å uttrykke meg. Prøver å stille 2. spørsmålet litt bedre : Anta at unnskyldningene til A ikke alltid er sanne (og dermed påskudd for å avvise . Anta også at A er i stand til med kos, klem og sex. Likevel vil ikke A ha kos, klem og sex med B, er det det da en variant av utroskap ? (De er jo tross alt gift eller samboere). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-992272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva mener du ? Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Har det likt på en måte, men vet at mannen min ikke er utro. Han har mange unnskyldninger for ikke å ha sex; det passer aldri. Jeg har da mine behov! Han jobber natt, så arbeidstiden og krevende jobb har nok mye av skylden. Men vi må da ha sex av og til! Frustrerende.. Er du jente eller gutt? Husk at ikke alle har likt sexbehov. Hvorfor sier ikke kjæresten hvem han/hun skal besøke?? Man må da være ærlige med hverandre!! Mange takk for svar, både du og de andre. "Er du jente eller gutt? " :-) ok da - jeg er mann. "Husk at ikke alle har likt sexbehov. " Nettopp. Men det blir helt feil når den ene parten tilfredstiller seg selv i stedet for å gå til den andre. Og vet det så inderlig vel at det er mulig å komme når-som-helst uten å få avslag ! "Hvorfor sier ikke kjæresten hvem han/hun skal besøke?? " Aner ikke. "Man må da være ærlige med hverandre!! " Ja. Det vanskligste er å føle avvisning uten å vite hvorfor og leve med så lite kos og klem (enda verre en sex-tørke). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-992286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva mener du ? Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 1. Ja 2. Selvvalgt frigiditet? Enten så er A deprimert (usannsynlig siden A er såpass aktiv med andre ting), lei av B eller utro. Sistnevnte er selvvalgt, førstnevnte er forferdelig for vedkommende og IKKE selvvalgt. 3. Jeg ville ha funnet ut hvor A er når A drar ut alene. Jeg ville rett og slett strukket med veeeldig langt for å finne ut hva det er som skjer. Når B finner dét ut, vil det være enklere å vite hva man skal gjøre. Synes altså dette minner om min egen situasjon - og da var A utro... Mange takk for svar du også. Du har gitt meg mye å tenke over. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-992288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ville bare si.. Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Mange takk for svar, både du og de andre. "Er du jente eller gutt? " :-) ok da - jeg er mann. "Husk at ikke alle har likt sexbehov. " Nettopp. Men det blir helt feil når den ene parten tilfredstiller seg selv i stedet for å gå til den andre. Og vet det så inderlig vel at det er mulig å komme når-som-helst uten å få avslag ! "Hvorfor sier ikke kjæresten hvem han/hun skal besøke?? " Aner ikke. "Man må da være ærlige med hverandre!! " Ja. Det vanskligste er å føle avvisning uten å vite hvorfor og leve med så lite kos og klem (enda verre en sex-tørke). Enig i det du sier. Kjedelig å være i et forhold å måtte tilfredsstille seg selv av og til pga behov.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-992321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
red Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Jeg mener at om B var 'hva mener du' ville jeg lurt på om partneren var verdt all denne usikkerheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-992497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva tror du ? Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Enig i det du sier. Kjedelig å være i et forhold å måtte tilfredsstille seg selv av og til pga behov.. Er så i fryktelig villrede nå for tiden. Så hvor ille det holdt på å gå med en god venn av meg. Kona hans hadde vært utro og ville forlate ham. Så roet det seg ned og hun stakk ikke av likevel. Men mannen ble helt knekt og måtte ta medisin for å komme seg gjennom tilværelsen. Har ikke lyst til at det skal gå samme veien med meg. Prøvde å ta opp problemet om det fysiske med en familierådgiver. Det nektet han konsekvent å snakke om. Nekter alle familierådgivere dette ? Og overlater de dette til paret selv å finne ut av ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-992891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Du spør om irrelevante ting. Uansett om hun er utro eller hva som skjer så er dette til å leve med. Enten er hun utro eller så har du hun mistet lysten på deg, kanskje hun kun fantaserer om andre. Det er ikke utroskap å nekte å ha sex med den andre selv om en onanerer. Men det gjør ikke særlig godt for forholdet heller. Da er det tydelig at sex-lysten er der, men den er ikke rettet mot deg. Videre viser henne aggressive oppførsel ovenfor deg at hun ikke bare ikke er glad i deg, men at hun sannsynligvis ser på deg som en plage, kanskje et hinder for sann kjærlighet - som kan være en bestemt mann. Du har heller ikke hjulpet på situasjonen ved å la henne bruke deg som dørmatte. Hun har mistet all respekt for deg. Jeg ville dumpet dama, da det er tydelig at hun ikke er glad i deg, hun tenner ikke på deg og du vil gå til grunne hvis du fortsetter forholdet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-993566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Det forsvant et "ikke" i første avsnitt. Dette er IKKE til å leve med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-993567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bravura Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 1. Tja, det er vanskelig å si med så lite informasjon. Om du mistenker utroskap får du gjøre litt detektivarbeid, kanskje? Om det i det hele tatt er verdt det. 2. Å ikke ville ha sex er ikke en variant av utroskap, uansett hvordan man vrir og vender på det. 3. Søk rådgivning. Dere står tydeligvis fast. Når jeg nå har svart på spørsmålene dine, har jeg en kommentar til hele situasjonen: Det er helt vanlig å ha ulikt behov for sex (og sex med partneren er helt annerledes enn onanering), men partneren din takler det tydeligvis ikke bra. Når jeg og samboeren i perioder har ulik sexlyst, så har vi en liste den uvillige parten må gå igjennom i hodet (om det har vart en stund): 1. Har jeg absolutt ikke lyst på sex eller kan jeg få det om vi kommer i gang? Om det siste, så er det verdt et forsøk. 2. Kan jeg gjøre noe for han/henne, selv om jeg ikke har lyst på orgasme? (Oralsex eller håndjobb). 3. Det minste jeg kan tilby er å la den andre være nær meg og kose. Om så bare i fem minutter. Om man ikke kan gi noen av disse alternativene over lengere tid... Er det så veldig mye igjen av forholdet da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-993643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 1. Tja, det er vanskelig å si med så lite informasjon. Om du mistenker utroskap får du gjøre litt detektivarbeid, kanskje? Om det i det hele tatt er verdt det. 2. Å ikke ville ha sex er ikke en variant av utroskap, uansett hvordan man vrir og vender på det. 3. Søk rådgivning. Dere står tydeligvis fast. Når jeg nå har svart på spørsmålene dine, har jeg en kommentar til hele situasjonen: Det er helt vanlig å ha ulikt behov for sex (og sex med partneren er helt annerledes enn onanering), men partneren din takler det tydeligvis ikke bra. Når jeg og samboeren i perioder har ulik sexlyst, så har vi en liste den uvillige parten må gå igjennom i hodet (om det har vart en stund): 1. Har jeg absolutt ikke lyst på sex eller kan jeg få det om vi kommer i gang? Om det siste, så er det verdt et forsøk. 2. Kan jeg gjøre noe for han/henne, selv om jeg ikke har lyst på orgasme? (Oralsex eller håndjobb). 3. Det minste jeg kan tilby er å la den andre være nær meg og kose. Om så bare i fem minutter. Om man ikke kan gi noen av disse alternativene over lengere tid... Er det så veldig mye igjen av forholdet da? Nu du kärring? Menn er jo sååå glad i lister. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-993648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva mener du ? Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 1. Tja, det er vanskelig å si med så lite informasjon. Om du mistenker utroskap får du gjøre litt detektivarbeid, kanskje? Om det i det hele tatt er verdt det. 2. Å ikke ville ha sex er ikke en variant av utroskap, uansett hvordan man vrir og vender på det. 3. Søk rådgivning. Dere står tydeligvis fast. Når jeg nå har svart på spørsmålene dine, har jeg en kommentar til hele situasjonen: Det er helt vanlig å ha ulikt behov for sex (og sex med partneren er helt annerledes enn onanering), men partneren din takler det tydeligvis ikke bra. Når jeg og samboeren i perioder har ulik sexlyst, så har vi en liste den uvillige parten må gå igjennom i hodet (om det har vart en stund): 1. Har jeg absolutt ikke lyst på sex eller kan jeg få det om vi kommer i gang? Om det siste, så er det verdt et forsøk. 2. Kan jeg gjøre noe for han/henne, selv om jeg ikke har lyst på orgasme? (Oralsex eller håndjobb). 3. Det minste jeg kan tilby er å la den andre være nær meg og kose. Om så bare i fem minutter. Om man ikke kan gi noen av disse alternativene over lengere tid... Er det så veldig mye igjen av forholdet da? Hmmmm. Interessant svar. Takk. Noen komentarer: "1. Har jeg absolutt ikke lyst på sex eller kan jeg få det om vi kommer i gang? Om det siste, så er det verdt et forsøk." Jeg gjør mange forsøk, men noe er vel galt fra min side ettersom svaret blir nei hver gang. Så kommer de nevnte utsagnene, "unnskyldningene" som jeg ikke er sikker på om er virkelige (mulige påskudd for å slippe sex.) "2. Kan jeg gjøre noe for han/henne, selv om jeg ikke har lyst på orgasme? (Oralsex eller håndjobb)." Oralsex byr oss begge kraftig imot, så det har vi aldri hatt. Hun vil heller ikke bruke hånden på meg slik. Jeg prøvde ofte å stimulere henne med hånden først den tiden vi hadde sex. Men nå vil hun ikke ha noe fra meg. "3. Det minste jeg kan tilby er å la den andre være nær meg og kose. Om så bare i fem minutter." Stort mer blir det ikke. "Om man ikke kan gi noen av disse alternativene over lengere tid... Er det så veldig mye igjen av forholdet da? " Nei, lite. Det fysiske var for meg viktigste grunnen til ikke å fortsette et liv alene. Bryte opp blir vanskelig også. Tenker mye på hensynet til barna. De har godt av å vokse opp med begge foreldrene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-993934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 1. Tror du det er sannsynlig at A er utro ? Jeg tviler. As adferd er for åpenlyst endret (hvis jeg forstår deg rett). Jeg tror A har andre behov. 2. Om "selvvalgt frigiditet" fra A er helt selvvalgt, er det da en variant av utroskap ? Nei. 3. Hva ville du gjort i B sitt sted ? Tenkt grundig og grundigere gjennom om dette forholdet er det jeg vil. Hvis jeg ikke vil, bye-bye. Hvis jeg vil: Trøkke A ned i sofaen for en Samtale, legge alle kort og frustrasjoner på bordet, spørre A: Vil du at vi skal fortsette, ja eller nei? Hvis A svarer nei = skilsmisse. Hvis A svarer ja > Familievernkontoret så snart som mulig. Hvis begge vil, gjelder det 'bare' å lage gode strategier og avtaler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-993979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Hmmmm. Interessant svar. Takk. Noen komentarer: "1. Har jeg absolutt ikke lyst på sex eller kan jeg få det om vi kommer i gang? Om det siste, så er det verdt et forsøk." Jeg gjør mange forsøk, men noe er vel galt fra min side ettersom svaret blir nei hver gang. Så kommer de nevnte utsagnene, "unnskyldningene" som jeg ikke er sikker på om er virkelige (mulige påskudd for å slippe sex.) "2. Kan jeg gjøre noe for han/henne, selv om jeg ikke har lyst på orgasme? (Oralsex eller håndjobb)." Oralsex byr oss begge kraftig imot, så det har vi aldri hatt. Hun vil heller ikke bruke hånden på meg slik. Jeg prøvde ofte å stimulere henne med hånden først den tiden vi hadde sex. Men nå vil hun ikke ha noe fra meg. "3. Det minste jeg kan tilby er å la den andre være nær meg og kose. Om så bare i fem minutter." Stort mer blir det ikke. "Om man ikke kan gi noen av disse alternativene over lengere tid... Er det så veldig mye igjen av forholdet da? " Nei, lite. Det fysiske var for meg viktigste grunnen til ikke å fortsette et liv alene. Bryte opp blir vanskelig også. Tenker mye på hensynet til barna. De har godt av å vokse opp med begge foreldrene. "Det fysiske var for meg viktigste grunnen til ikke å fortsette et liv alene. " Det er et dårlig utgangspunkt for et forhold. Er du ikke glad i henne? Viser du ikke at du er glad i henne i hverdagen? Har hun skjønt at du "kun" er interessert i sex? Da er det ikke så rart om hun har mistet lysten. Kanskje hun sitter og venter på kjærlighet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-994217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bravura Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hmmmm. Interessant svar. Takk. Noen komentarer: "1. Har jeg absolutt ikke lyst på sex eller kan jeg få det om vi kommer i gang? Om det siste, så er det verdt et forsøk." Jeg gjør mange forsøk, men noe er vel galt fra min side ettersom svaret blir nei hver gang. Så kommer de nevnte utsagnene, "unnskyldningene" som jeg ikke er sikker på om er virkelige (mulige påskudd for å slippe sex.) "2. Kan jeg gjøre noe for han/henne, selv om jeg ikke har lyst på orgasme? (Oralsex eller håndjobb)." Oralsex byr oss begge kraftig imot, så det har vi aldri hatt. Hun vil heller ikke bruke hånden på meg slik. Jeg prøvde ofte å stimulere henne med hånden først den tiden vi hadde sex. Men nå vil hun ikke ha noe fra meg. "3. Det minste jeg kan tilby er å la den andre være nær meg og kose. Om så bare i fem minutter." Stort mer blir det ikke. "Om man ikke kan gi noen av disse alternativene over lengere tid... Er det så veldig mye igjen av forholdet da? " Nei, lite. Det fysiske var for meg viktigste grunnen til ikke å fortsette et liv alene. Bryte opp blir vanskelig også. Tenker mye på hensynet til barna. De har godt av å vokse opp med begge foreldrene. "Jeg gjør mange forsøk, men noe er vel galt fra min side ettersom svaret blir nei hver gang. Så kommer de nevnte utsagnene, "unnskyldningene" som jeg ikke er sikker på om er virkelige (mulige påskudd for å slippe sex.)" Det var da altså hun som skulle gjøre et forsøk, ikke du. Jeg mener at etter en lang tid uten sexlyst, så skylder man partneren å i alle fall prøve. For meg hender det ofte at jeg ikke har et behov for sex, inntil vi er i gang. "Oralsex byr oss begge kraftig imot, så det har vi aldri hatt. Hun vil heller ikke bruke hånden på meg slik. Jeg prøvde ofte å stimulere henne med hånden først den tiden vi hadde sex. Men nå vil hun ikke ha noe fra meg." Oi da. Ehm... Jeg er jo av den mening at man aldri skal gjøre noe seksuelt som en misliker tanken på, men... Vel, jeg tror ikke det er noen vits i å være forsiktig her. Dette er min mening og jeg ønsker ikke å fornærme deg, så ta det til deg om du ønsker eller overse meg om det støter deg. Det er ikke rart om man mister sexlysten når hverken håndsex eller oralsex er aktuelt. Jeg orker ikke tanken på et sexliv som er uten disse to viktige delene. Det tar jammen meg ikke lang tid før rent samleie blir kjedelig. Hvordan vekker man i det hele tatt lysten hos den andre? "Nei, lite. Det fysiske var for meg viktigste grunnen til ikke å fortsette et liv alene. Bryte opp blir vanskelig også. Tenker mye på hensynet til barna. De har godt av å vokse opp med begge foreldrene." Det er verre for barn å vokse opp med foreldre som ikke elsker hverandre, enn å vokse opp i to hjem. Dere er rollemodellene for hvordan barnas framtidige forhold blir. Og om du tror de ikke merker noe, så tar du feil. Unger er veldig vare for følelser (selv om man forsøker å skjule de) og ikke-verbal kommunikasjon fra en velding ung alder. Jeg ønsker deg lykke til og håper at ting ordner seg, på en eller annen måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-1007733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva mener du ? Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 "Jeg gjør mange forsøk, men noe er vel galt fra min side ettersom svaret blir nei hver gang. Så kommer de nevnte utsagnene, "unnskyldningene" som jeg ikke er sikker på om er virkelige (mulige påskudd for å slippe sex.)" Det var da altså hun som skulle gjøre et forsøk, ikke du. Jeg mener at etter en lang tid uten sexlyst, så skylder man partneren å i alle fall prøve. For meg hender det ofte at jeg ikke har et behov for sex, inntil vi er i gang. "Oralsex byr oss begge kraftig imot, så det har vi aldri hatt. Hun vil heller ikke bruke hånden på meg slik. Jeg prøvde ofte å stimulere henne med hånden først den tiden vi hadde sex. Men nå vil hun ikke ha noe fra meg." Oi da. Ehm... Jeg er jo av den mening at man aldri skal gjøre noe seksuelt som en misliker tanken på, men... Vel, jeg tror ikke det er noen vits i å være forsiktig her. Dette er min mening og jeg ønsker ikke å fornærme deg, så ta det til deg om du ønsker eller overse meg om det støter deg. Det er ikke rart om man mister sexlysten når hverken håndsex eller oralsex er aktuelt. Jeg orker ikke tanken på et sexliv som er uten disse to viktige delene. Det tar jammen meg ikke lang tid før rent samleie blir kjedelig. Hvordan vekker man i det hele tatt lysten hos den andre? "Nei, lite. Det fysiske var for meg viktigste grunnen til ikke å fortsette et liv alene. Bryte opp blir vanskelig også. Tenker mye på hensynet til barna. De har godt av å vokse opp med begge foreldrene." Det er verre for barn å vokse opp med foreldre som ikke elsker hverandre, enn å vokse opp i to hjem. Dere er rollemodellene for hvordan barnas framtidige forhold blir. Og om du tror de ikke merker noe, så tar du feil. Unger er veldig vare for følelser (selv om man forsøker å skjule de) og ikke-verbal kommunikasjon fra en velding ung alder. Jeg ønsker deg lykke til og håper at ting ordner seg, på en eller annen måte. Mange takk for et godt og meningsfyllt svar, bravura. Av en eller annen grunn er problemet verst i den tiden hun har menstruasjon. Da virker hun ofte nokså irritabel. Da skal det lite til før hun buser ut med alt mulig rart. Kikk på på denne linken: http://www.duo.no/sexsamliv.php?subaction=showfull&id=1069178449&archive=&start_from=&ucat=9& Kjente meg veldig igjen i de to første punktene. Det tredje kunne vært erstattet med "en ordflom av kritikk og sårende ord". Reaksjonen min er ofte det samme som i artikkelen: Det blir langt mer vondt enn jeg makter å håndtere. Så trekker jeg meg stille unna henne (og sier minst mulig). At jeg noen ganger trekker meg unna, oppfatter hun sårende. Syntes bare jeg ikke hadde annet valg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154649-selvvalgt-frigiditet/#findComment-1008272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.