Gå til innhold

Hjelp ang prevensjon og sex.

Anbefalte innlegg

Gjest lille rosinen

Jeg har brukt nuvaring og nå gått over til p-piller igjen. Jeg tok ut ringen når jeg skulle, ventet ei uke (og hadde mensen som jeg skal den uka) og begynte på første p-pille neste dag igjen. Har KASTET pakningsvedlegget (det var dumt), og nå lurer jeg på om det er noen som vet om det er trygt å ha sex? Har brukt p-pillene i snart ei uke nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154704-hjelp-ang-prevensjon-og-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For de fleste p-piller gjelder at de er sikre fra første dag hvis du begynner med pillene første mensdag, og sikre etter to uker hvis du begynner en annen dag. Jeg ville brukt kondom en uke til, hvis jeg var deg.

http://www.startsiden.no/kategorier/helse/medisin/

her kan du søke i felleskatalogen og i medisinhåndboken, på din pilletype.

Gjest lille rosinen

For de fleste p-piller gjelder at de er sikre fra første dag hvis du begynner med pillene første mensdag, og sikre etter to uker hvis du begynner en annen dag. Jeg ville brukt kondom en uke til, hvis jeg var deg.

http://www.startsiden.no/kategorier/helse/medisin/

her kan du søke i felleskatalogen og i medisinhåndboken, på din pilletype.

Men jeg brukte jo et annet hormonelt prevensjonsmiddel før jeg begynte på p-pillene. Ringen skal jo virke tilogmed den dagen jeg begynte på p-pillene... Tror jeg... Vet jo ikke, derfor jeg spør...

Gjest enig med tips

Men jeg brukte jo et annet hormonelt prevensjonsmiddel før jeg begynte på p-pillene. Ringen skal jo virke tilogmed den dagen jeg begynte på p-pillene... Tror jeg... Vet jo ikke, derfor jeg spør...

Hvis du skulle fulgt "boken" skulle du tatt første p-pille den dagen du fikk mensen. Når du ventet en uke etter dette, ville jeg, som "tips" skriver, brukt annen prevensjon i tillegg i to uker. Det kommer jo an på hvor uønsket en graviditet ville være, hvis det er veldig uønsket, ville jeg ikke tatt noen sjanser.

Gjest lille rosinen

Hvis du skulle fulgt "boken" skulle du tatt første p-pille den dagen du fikk mensen. Når du ventet en uke etter dette, ville jeg, som "tips" skriver, brukt annen prevensjon i tillegg i to uker. Det kommer jo an på hvor uønsket en graviditet ville være, hvis det er veldig uønsket, ville jeg ikke tatt noen sjanser.

Står det noe om i boken at jeg skal begynne første dag med mensen selv om man "bare" bytter p-pillemerke? Jeg ville trodd at man da skal vente ei uke som vanlig og begynt med første pille når jeg skulle begynt med nytt brett hvis jeg hadde fortsatt på de gamle pillene.

Jeg tar frem dette eksemplet fordi jeg tror p-ring kan sammenlingnes med et annet p-pillemerke på denne måten...

Graviditet er veldig uønsket, men hadde heller ikke vært en kjempekrise...

Gjest tubal-kandidat

Står det noe om i boken at jeg skal begynne første dag med mensen selv om man "bare" bytter p-pillemerke? Jeg ville trodd at man da skal vente ei uke som vanlig og begynt med første pille når jeg skulle begynt med nytt brett hvis jeg hadde fortsatt på de gamle pillene.

Jeg tar frem dette eksemplet fordi jeg tror p-ring kan sammenlingnes med et annet p-pillemerke på denne måten...

Graviditet er veldig uønsket, men hadde heller ikke vært en kjempekrise...

Synes det er litt rart at vi her i Norge snakker om det som en "kjempekrise" uansett...vi er jo sikret tilgang på abort, hvis uhellet er ute.. Just my 2 cents!

Annonse

Gjest papirtiger

Synes det er litt rart at vi her i Norge snakker om det som en "kjempekrise" uansett...vi er jo sikret tilgang på abort, hvis uhellet er ute.. Just my 2 cents!

Ikke alle tar like lett på abort...heldigvis.

Til lille rosin: det var riktig fremgangsmåte.

Gjest lille rosinen

For de som tenker at abort er et alternativ så er det jo selvfølgelig heldig at vi bor i Norge.

Jeg kan respektere et valg om å ta abort, men det skal mye til for at jeg ville valgt det for meg selv. Hvis "uhellet" først er ute, mener jeg at (for meg) er et barn en gave :-)

Har bare lyst til å velge den best mulige "timingen" jeg :-) Av egoistiske grunner og også for mitt eventuelle barn.

Gjest - tubal-kandidat

Ja, for en abort er jo nesten det samme som å bære ut søpla.. yeah right...

Sa jeg det kanskje?

Poenget var at vi har muligheten, så er det selvsagt opp til hver enkelt om man vil bruke den. Hvis man er en som velger å se et uønsket svangerskap som en gave, er det vel da heller ingen krise?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...