Gå til innhold

Klore hvit lin-bukse ???

Gjest fortvilet buksekjøper

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet buksekjøper
Skrevet

Var å kjøpte meg hvit lin-bukse igår på H&M, kommer hjem å vil stryke over den litt da jeg skal bruke den idag ..... da oppdager jeg at buksen har flere lysgule flekker, på låret framme og bak, oppe i linningen o.l. GRRRRRRRRRR (og så er det 15 mil tilbake til nærmeste H&M butikk !!!!! )

Kan jeg klore den ? Det står i vaskeanvisningen at klor ikke skal brukes, men .....

Måtte finne meg en annen bukse til ikveld da, men jeg vil jo gjerne bruke den når jeg først har kjøpt den ....

Bente831365380491
Skrevet

Du kan risikere at buksen blir gul/misfarget hvis du klorer den! Lin skal visstnok ikke klores. Hva med å ringe butikken der du kjøpte buksen, og høre om det er noe de kan gjøre? Hvis du klorer den, og det blir mislykket, så tviler jeg på at de vil hjelpe deg i det hele tatt.

Har du forsøkt å vaske buksa? kan jo hende at det går bort i vask. Ha litt zalo på flekkene.

Gjest papirtiger
Skrevet

Du kan risikere at buksen blir gul/misfarget hvis du klorer den! Lin skal visstnok ikke klores. Hva med å ringe butikken der du kjøpte buksen, og høre om det er noe de kan gjøre? Hvis du klorer den, og det blir mislykket, så tviler jeg på at de vil hjelpe deg i det hele tatt.

Har du forsøkt å vaske buksa? kan jo hende at det går bort i vask. Ha litt zalo på flekkene.

Har kloret lin med godt resultat..

Ellers så er oppvask-pulver veldig effektivt på flekker, inneholder mye blekemiddel.

Gjest prøv dette
Skrevet

Ta på zalo, og la ligge i bløt noen timer. Så vasker du den i maskinen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...