Gjest fortvilet buksekjøper Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Var å kjøpte meg hvit lin-bukse igår på H&M, kommer hjem å vil stryke over den litt da jeg skal bruke den idag ..... da oppdager jeg at buksen har flere lysgule flekker, på låret framme og bak, oppe i linningen o.l. GRRRRRRRRRR (og så er det 15 mil tilbake til nærmeste H&M butikk !!!!! ) Kan jeg klore den ? Det står i vaskeanvisningen at klor ikke skal brukes, men ..... Måtte finne meg en annen bukse til ikveld da, men jeg vil jo gjerne bruke den når jeg først har kjøpt den .... 0 Siter
Bente831365380491 Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Du kan risikere at buksen blir gul/misfarget hvis du klorer den! Lin skal visstnok ikke klores. Hva med å ringe butikken der du kjøpte buksen, og høre om det er noe de kan gjøre? Hvis du klorer den, og det blir mislykket, så tviler jeg på at de vil hjelpe deg i det hele tatt. Har du forsøkt å vaske buksa? kan jo hende at det går bort i vask. Ha litt zalo på flekkene. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Du kan risikere at buksen blir gul/misfarget hvis du klorer den! Lin skal visstnok ikke klores. Hva med å ringe butikken der du kjøpte buksen, og høre om det er noe de kan gjøre? Hvis du klorer den, og det blir mislykket, så tviler jeg på at de vil hjelpe deg i det hele tatt. Har du forsøkt å vaske buksa? kan jo hende at det går bort i vask. Ha litt zalo på flekkene. Har kloret lin med godt resultat.. Ellers så er oppvask-pulver veldig effektivt på flekker, inneholder mye blekemiddel. 0 Siter
Gjest prøv dette Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Ta på zalo, og la ligge i bløt noen timer. Så vasker du den i maskinen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.