Gjest malli Skrevet 15. januar 2001 Del Skrevet 15. januar 2001 Heisann. Jeg hadde termin med nr.3 12.01.01. Jeg er klar over at 3 dager over tiden ikke er overtid, men jeg vil så gjerne føde. Dessuten har jeg gått mer eller mindre gravid i et år nå (ble først gravid i januar 2000, mistet, og ble så gravid med dette knøttet igjen), og begynner å bli litt lei. Jeg har prøvd "alt": brystpumpe (manuell), vindusvasking og sex. Jordmoren jeg går til, var på fredag (termindato), inne og "strippet" et eller annet. Hun sa at det var utflatet og modent, og 2 cm. åpning. Det hun gjorde var ganske vondt, og jeg blødde etterpå. På lørdag hadde jeg masse blodblandet slim hele dagen, og mye kynnere. Har tidvis diare, og så stabiliserer det seg igjen. Mannen min er pendler (27 mil borte), og er hjemme ekstra i dag i håp om at noe skal skje, men i morgen må han reise igjen (hvis det da ikke har skjedd noe i mellomtiden). Er det mulig å gi meg - utifra - disse tegnene noe hint om hvor mye lenger jeg må regne med å gå? Er det noe mer jeg kan prøve selv for å fremskynde fødselen? Det eneste jeg vet om selv som jeg ikke har prøvd, er lakserolje, men jeg har hørt om flere som har fått styrtfødsler, og revnet masse. Er det tilfelle? Blir kjempeglad for svar. Utålmodig venteklem fra: 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15481-jordmor-jeg-g%C3%A5r-p%C3%A5-overtid-og-vil-f%C3%B8de/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 15. januar 2001 Del Skrevet 15. januar 2001 Jag förstår att du börjar att bli otålmodig men det finns inte mycket som du kan gjöra för att framskynda din förlossning. Du har prövat de knepen som jag brukar att rekomendera utan resultat. Jag rekomenderar dig inte att använda laxerolja , inte för att det kan bli en störtförlossning eller att du kommer att revna mycket. Det kan nämligen leda till att du bara får ändå mera kynnere som kan var mycket onda och inte leda till någon förlossning. Du är redan orolig i magen och med laxerolja så kan dessa problem bli mycket värre. Jag tror att förlossningen "är runt hörnet" men jag kan dessvärre inte säga dig när den kommer att starta. Stressa inte för mycket för att framskynda en förlossning, det är ju också viktigt att du vilar dig lite för att inte vara helt slutkörd, när förlossningen verkligen sätter igång. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15481-jordmor-jeg-g%C3%A5r-p%C3%A5-overtid-og-vil-f%C3%B8de/#findComment-73028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.