Gå til innhold

Har utseendet så mye å si?

Anbefalte innlegg

Gjest hva slags?

Jeg forstår at man kan være temmelig utseendefiksert når man er i tenårene. Men etterhvert som man blir voksen, så blir man eldre og det som er på innsiden får mere betydning. Hvorfor i alle dager er det slik da at så mange fremdeles er utseendefiksert, dvs. at hvis man ikke har den rette vekta eller høyden, så er man ikke interessant mere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154813-har-utseendet-s%C3%A5-mye-%C3%A5-si/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utseendet har jo litt å si for førsteinntrykket, da.. Men etterhvert som man blir kjent med en person, så blir utseendet underordnet, vil jeg tro.

...uansett, så vil man jo være sammen med en person som man blir tent av, så utseendet har jo selvfølgelig litt å si.. Man kan jo se ut som en gud, men det hjelper jo lite hvis man har personlighet som et dørhåndtak! Jeg tror det er mye som spiller inn...

Gjest Gupstad

Det er det viktigste av alt her på jord!! Utseende er deg! Det er den utenpå de andre ser, den som er inni er usynlig for dem som ser bare med øynene, men treffer du mennesker som ser med hjertet, kan det være de får øye på det som er innenfor det som egentlig er deg! Det er best å bli kjent med mennesker som ser med hjertet, særlig hvis du ikke er så pen utenpå;)

Gjest Finn P. Enga

Vekt kan man gjøre noe med. Høyde kan man ikke gjøre noe med (bortsett fra at kvinner bruker høyhælte sko).

For en som er høy, er det fint å kunne slippe å bøye seg ned til dama for å kline. Det kan gi noen litt av samme følelsen ved å bøye seg ned til et barn. Spesielt for ekstra høye menn.

Derfor er det lett se etter noen ut fra høyde til å begynne med.

Kjekt om hun ser litt velstelt og ren ut. Men utseende som en filmstjerne ? Ikke nødvendig.

Utseendefiksering er mest reklamedrevet. Ekstra pene mennesker vekker positiv oppmerksomhet og kan derved lettere knyttes til en positiv opplevelse av et produkt, og gjøre det lettere å selge.

Gjest Lydia Nalen

Vekt kan man gjøre noe med. Høyde kan man ikke gjøre noe med (bortsett fra at kvinner bruker høyhælte sko).

For en som er høy, er det fint å kunne slippe å bøye seg ned til dama for å kline. Det kan gi noen litt av samme følelsen ved å bøye seg ned til et barn. Spesielt for ekstra høye menn.

Kjekt om hun ser litt velstelt og ren ut. Men utseende som en filmstjerne ? Ikke nødvendig.

Utseendefiksering er mest reklamedrevet. Ekstra pene mennesker vekker positiv oppmerksomhet og kan derved lettere knyttes til en positiv opplevelse av et produkt, og gjøre det lettere å selge.

Du som hadde dette nicket også..?

Annonse

Gjest Trude Lutt ( det er det vist en som heter, forresten...)

Eller dette?

Og jeg som liker så godt høye menn... Og er bare 1,52 sjøl.

Det er da ikke rart at utseendet teller for oss?

Jeg kunne aldri tent på en som ikke tente meg gjennom sansene også. Den dag i dag kjenner jeg at magen er i fritt svev og pusten stokker seg et øyeblikk hver gang kjæresten kommer inn i rommet.

Men nå er det jo heldigvis slik at vi tenner ikke på det samme, alle sammen. En for deg, en for meg...

For min egen del,så har det litt og si,men er mye mindre fokusert på det enn da jeg var yngre.

Jeg ser jo at mannen min har blitt eldre. Men at håret begynner og gråne og at han har fått rynker rundt øynene plager meg overhode ikke.Synes han er like kjekk for det.

Jeg ser også av gamle bilder at jeg selv har blitt eldre.Det plager meg heller ikke.

Det jeg derimot ikke kan tolere er overvekt.Da mener jeg ikke bare noen få kilo.

Synes overvekt er et tegn på likegyldighet.

Det er viktig å ta vare på seg selv og se sunn og velstelt ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...