Gå til innhold

Ny forelska og følser som går i berg og dalbane

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg en gutt på 28 år som har truffet ei jente på 24 år. vi har hvert kjærester nå i 4 uker og jeg blir bare mer mer glad i hun. jeg er veldig forelska i henne.

Problemet mitt er at når jeg er alene (uten kjæresten min) så får jeg mange rare vrangforestillinger på at hun ikke er glad i meg, og at hun vil snart gå fra meg. dette tærer veldig mye negtiv energi på meg som menneske. hun sender meg omtrent hver eneste dag sms på at jeg er den herligste gutten hun noen gang har truffet på og at hun er utrolig glad og forelska i meg. derfor blir jeg veldig deprimert når jeg får slike vrangforestillinger om henne. jeg burde jo være den gladeste gutt på denne jord akkurat nå.

jeg har aldri slitt med deprisjoner tidligere så dette er litt nytt for meg.

Når vi er sammen, noe som jeg ønsker hele tiden akkurat nå så har jeg det utrolig herlig, men her hender det også noen ganger at jeg går rundt med en følse at hun ikke er glad i meg. jeg har spurt hun rett ut en gang og da sa hun at hun blir lei seg når jeg tviler på hennes følser for meg, for de er i følge hun veldig sterke.

ellers så har jeg bare hvert i ett seriøst forhold tidligere, dette tok slutt for ca fem år siden. siden den tid så har jeg truffet på mange jenter, men det har blitt stort sett dating og mange one night stands. jeg har hele tiden sittet på vent til å gå inn i et seriøst forhold til jeg treffer kvinnen i mitt liv, og det har jeg gjort nå.

håper du kan hjelpe meg med å klarne ting litt opp i hodet mitt :-)

Fortsetter under...

Glad i "hun"...?? du mener kanskje hund?

Når du skrev HENNE i setningen etterpå, så kunne du vel brukt den betegnelsen i stedet for det fjortisaktige "hun", i den sammenhengen...??

når du først skal bevise at du har alt for lite å gjøre ved å bruke energi på andres rettskriving, så gjør det med stil. det er en fordel at du skriver om ikke rett, så i allefall bedre norsk enn det du presterer selv.

slutt med dette tullet, svar ham heller på det han spør om, eller hold kjeft. vi er ikke alle like flinke til alt, og i litt "ustabile" følelsesøyeblikk er det i allefall lett å glemme alle skriveregler.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg vet ikke om jeg kan hjelpe deg til å bli kvitt de negative tankene i hodet ditt her og nå. Men jeg kan peke på hva jeg tror kan ligge bak og gi deg slike vonde tanker.

Du er heldig som har truffet en jente som du stadig blir mer glad i. Du er kanskje litt overrasket selv også. For du har muigens lurt på om du finner en? Det har du altså gjort.

Kanskje er du redd for å bli forlatt, og at forholdet skal ta slutt. Det bunner nok i at du generelt er usikker på om du er elskverdig, for å bruke et litt gammeldags ord. Men du er absolutt verdt å elske. Det er derfor hun vil ha deg.

Hold fast på det. Og jag vekk urolige tanker. Blir det for mye av skeptiske tanker og grublerier, kan det forstyrre forholdet og gi henne følelse av at du er kritisk til henne. Og det er du jo ikke?

Se mest på det som binder dere sammen, og mindre på det som er vanskelig. Ikke lag problemer ut av det som ikke er problematisk.

Forsøk å jobbe med å bli sikker på deg selv. Hva er det som gjør deg glad og trygg? Og si til deg selv hver morgen at kjæresen din vil ha deg, fordi du er akkurat den du er. Du er god nok!

Annonse

Glad i "hun"...?? du mener kanskje hund?

Når du skrev HENNE i setningen etterpå, så kunne du vel brukt den betegnelsen i stedet for det fjortisaktige "hun", i den sammenhengen...??

Hva er det som feiler deg? Svar fyren ordentlig eller la være.

Dessuten bør du lære deg regelen om stor forbokstav i begynnelsen av en setning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...