Gå til innhold

Familieforhold - kommentarer

Anbefalte innlegg

Dette har jo med definisjonen på tykk da. Jeg mener min far setter listen litt høyt over hva som er "normalt".

Jeg anser meg selv for å være normal. Jeg kunne kanskje gått ned 1-2 kg, men ikke mer enn det.

Jeg har faktisk ikke ment/sagt at du er tykk/overvektig i noen av innleggene mine.

Så du ikke at jeg prøvde å forsvare deg?

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• shandy

8

• Dorthe

3

• Gemini

2

• skorpionfisken

2

Gjest jolanda

Siden du tar seg nå nær av det innser du vel at han har rett? Hvorfor ikke bare gjøre noe med det? Slik at du kan føle deg bedre... Også slipper du slike kommentarer... De fleste har vel et så nært forhold til sin nærmeste familie at slike kommentarer "er lov". Unødvendig, ja, siden vel folk selv ser at de er feite.

tommy's tiger

Det er jo ikke fint å se på en så tynn mann heller da. Svar han med; "sier du pingla"

Hvorfor må man ta igjen med samma mynt? Blir ikke det litt teit. Når du er slem kan jeg være slem også liksom? Er det ikke litt bedreog mer voksent å rett og slett si at slike kommentarer er unødvendige og sårende?

Gjør man det samme tilbake vil han jo sikkert ta det med humor og tror du synes det er tillatt med sånt da.

Gjest hos oss

Svigermor sier ca 85 % av gangene hun ser meg at "nå har du gått ned i vekt", noe jeg benekter (og gir forsiktig uttrykk for at det er en dum kommentar) hver gang (jeg har veid ca det samme, bmi på 20. siden jeg var 18)..

Da lurer jeg på, hvor mye skulle jeg ha gått ned hvis jeg hadde gått ned hver gang hn ser meg (hun ser meg minst en gang i mnd).. Jeg måtte jo ha veid mindre enn 0 kilo til slutt..

Og - synes hun jeg har lagt på meg / ser tykk ut de gangene hun ikke nevner dette?

Gjest skrevet av meg ......

Hvorfor må man ta igjen med samma mynt? Blir ikke det litt teit. Når du er slem kan jeg være slem også liksom? Er det ikke litt bedreog mer voksent å rett og slett si at slike kommentarer er unødvendige og sårende?

Gjør man det samme tilbake vil han jo sikkert ta det med humor og tror du synes det er tillatt med sånt da.

selvfølgelig var det ubetenksomt

Svigermor sier ca 85 % av gangene hun ser meg at "nå har du gått ned i vekt", noe jeg benekter (og gir forsiktig uttrykk for at det er en dum kommentar) hver gang (jeg har veid ca det samme, bmi på 20. siden jeg var 18)..

Da lurer jeg på, hvor mye skulle jeg ha gått ned hvis jeg hadde gått ned hver gang hn ser meg (hun ser meg minst en gang i mnd).. Jeg måtte jo ha veid mindre enn 0 kilo til slutt..

Og - synes hun jeg har lagt på meg / ser tykk ut de gangene hun ikke nevner dette?

Hun vet vel at de aller fleste kvinner synes det er koselig å få en slik kommentar. De fleste blir glade for å høre at de ser slankere=bra ut.

Er du en sånn person som ikke tar imot komplimenter også ala.. når noen sier du har fine øyne så svarer du: er ikke resten pent da?....

Annonse

Gjest hos oss

Hun vet vel at de aller fleste kvinner synes det er koselig å få en slik kommentar. De fleste blir glade for å høre at de ser slankere=bra ut.

Er du en sånn person som ikke tar imot komplimenter også ala.. når noen sier du har fine øyne så svarer du: er ikke resten pent da?....

Hvis man mener at noen ser flott ut / godt ut, så er det vel mye bedre å si det, enn å kommentere vektendring (som attpåtil ikke er en vektendring).

Begge svigerinnene mine (døtrene hennes) har hatt alvorlige spiseforstyrrelser i undommen, og jeg tror jeg forstår noe av grunnen).

Hvis man mener at noen ser flott ut / godt ut, så er det vel mye bedre å si det, enn å kommentere vektendring (som attpåtil ikke er en vektendring).

Begge svigerinnene mine (døtrene hennes) har hatt alvorlige spiseforstyrrelser i undommen, og jeg tror jeg forstår noe av grunnen).

"Begge svigerinnene mine (døtrene hennes) har hatt alvorlige spiseforstyrrelser i undommen, og jeg tror jeg forstår noe av grunnen). "

Da er det jo ikke vanskelig å forstå hvorfor hun sier dette da? Hun sier det jo i beste mening siden hun vet hvor glade folk blir for å høre nettopp dette. Det gjør jo døtrene hennes sikkert sant?

Gjest Går ikke å svare på det.

Jeg er ikke feit. Synes du vekt 75 kg og høyde 1,70 høy er overvektig?

Men min far er ikke stygg. Det er problemet.

Kommer an på kroppsbygningen.

Jeg er høyere enn deg og over 20 kilo lettere.

Nå er jeg spinkelt bygd,så jeg hadde vært smelfeit med den vekten.

Vi kan altså ikke si hverken ja eller nei på spørsmålet ditt,uten å vite hva slags kroppsbygning du har.

Gjest Går ikke å svare på det.

Hva jeg synes og hva du synes blir noe annet fra det din far synes.

HAN mener du er tykk/overvektig.Så da kan jo du med den t-skjorta si at du synes at han er stygg (selv om du ikke mener det).

Forstår du ironien i det?

Skal overvektige virkelig ty til slike midler synes du,for riktig å vise for all verden hvilke komplekser de har?

mil1365380270

Ikke smart sagt! Du vet bedre enn noen andre hva du veier.

For å få et godt forhold til barna sine, må man (må være gjensidig, da) gjøre sitt for at familien skal være en (trygg havn). Sånne kommentarer gjør at det blir avstand.

Hvis noen skal elske deg akkurat sånn som du er, så må det vel være foreldrene? Kanskje derfor det sårer ekstra når det kommer fra dem?

Jeg setter det litt på spissen. Jeg mener det er mer unødvendig når jeg ikke er overvektig, men han får meg til å føle meg overvektig. Selvtilliten min får en knekk av det. Noe den ikke trenger å få.

Siden han er så åpen om hva han mener, kan vel du også fortelle han hva hans ord gjør med din selvtillit.

Jeg mener ikke at du skal være ufyselig, men snakke ordentlig. Det at han ser bra ut, må da bare være en fordel, og noe du bør være stolt av - hva :)

Tror egentlig ikke han mener å såre deg.

Annonse

Jeg kan fortelle om en i min familie. Han var sterkt overvektig og røkte som en svamp, MEN blid, og familiens skøyer. Det var morsomt å være sammen med han, men nå...

Han fikk hjerteinfarkt og holdt på å gå føyka.

Da fikk han dilla - slanket seg og gikk turer (nesten til det latterlige, og ikke minst, kunne det vært farlig å begynne så brått) Sluttet å røyke, og spiser bare sunn mat. Alt er helt snudd om - også humøret hans.

Han er rett og slett blitt en kødd, og snakker dritt om alle som ikke er til stede, og lekser opp for de som er tilstede. Han vet best, er verdensmester i alt. Røykinga mi er veldig moro for han å holde narr av, samt at det er kun hans problemer som gjelder. Alle andres er bare tull, og ingenting å bry seg om.

Jeg har tatt han fatt, kunne ikke dy meg - OG var på nippet til å si "at hadde du ikke kuttet ut røyken og 4 ganger så mye mat som andre, så hadde du daua", men jeg sa ikke det - syntes det var for drøyt.

Jeg sa en masse annet, men det får være mellom oss. Litt mer sakelige ting, for å si det sånn, men det hadde tydeligvis ikke gått helt inn.

Snakket med......og hun var helt enig med meg. Hun sa han var et mareritt å leve sammen med, OG gjett om jeg skjønner.

Har du kommet med med noen kommentarer om hans tynne kropp noen gang da?

Jeg får stadig høre hvor tynn jeg er.Like irriterende det.

Spesielt svogeren min som skal "trøste" sin noe lubne kone har en tendens til å komenetere min slanke kropp på en negativ måte. Neste gang har jeg tenkt å fortelle han at jeg synes han er feit.

Det er sant også.

"Begge svigerinnene mine (døtrene hennes) har hatt alvorlige spiseforstyrrelser i undommen, og jeg tror jeg forstår noe av grunnen). "

Da er det jo ikke vanskelig å forstå hvorfor hun sier dette da? Hun sier det jo i beste mening siden hun vet hvor glade folk blir for å høre nettopp dette. Det gjør jo døtrene hennes sikkert sant?

"Hun sier det jo i beste mening siden hun vet hvor glade folk blir for å høre nettopp dette. Det gjør jo døtrene hennes sikkert sant?"

Tror du ikke heller at hun sier det for at hun er redd for at "hos oss" også skal utvikle spiseforstyrrelse?

Gjest Voksen kvinne

...litt an på familieforholdet og dets tone seg imellom? Fra familie må man kanskje forvente en litt mere ærlighet enn andre, og som regel i beste mening! Vekt er alltid en et ømfindtelig tema...den som plages av vekten +/- vet det utmerket selv, familie vil kanskje påpeke dette for å gi et litt "push" i ryggen til å gjøre noe med det. Trives du med degselv slik du er, så er det ditt ansvar og plikt og si ifra om dette til dem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...