Gå til innhold

Familieforhold - kommentarer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• shandy

8

• Dorthe

3

• Gemini

2

• skorpionfisken

2

Gjest jente...som har verdens beste forhold til mine foreldre

Hvis du tror at mitt liv har vært uten problemer, så får du tro om igjen. Jeg har derimot verdens beste foreldre, og det har nok mye å si for hvordan jeg er i dag.

Jeg skjønner den biten med din far, og at det var sårende, men du straffer jo bare deg selv ved å holde på slik. Du er voksen nå, og kan ta dine egne valg - OG det er det du MÅ gjøre. Det nytter ikke å holde på i det uendelige å skylde på andre (selv om jeg forstår at det kan være en grei grunn).

Du må få hjelp, og komme deg videre, det må da være særdeles ubehagelig å kaste opp hele tiden. Uff, jeg vet ikke hva jeg skal si...

Jeg fikk også kommentarer når jeg var liten/ung, men ikke av mine foreldre - da var jeg tynn 1.72 og 46kg. Det var alle andre som mente jeg måtte spise mer osv. Jeg spiste normalt, men ble bare ikke tykkere. Lite koselig, men jeg har alltid blitt innpodet med at "la ingenting knekke deg - stå på" og takk og pris for det.

Så jo, jeg skjønner at du har fått innprentet motsatt, men da er det ikke deg det er noe galt med, men din far - skjønner du?

Jeg er ikke tynn nå, heller på grensen til å bli lubben, eller hva man skal kalle det, men jeg spiser ikke mye, men normalt. Ikke liker jeg søtsaker, og ikke brus...

Det er mitt liv, og mitt ansvar. Jeg har to kroniske sykdommer, men kan ikke skylde andre for det.

Skjønner du hva JEG mener? Du må drite i - for å si det rett ut, hva din far mente om deg, og ta tak i ditt eget liv. Du har bare ett, og det er vel ikke verdt å sløse bort på gammel bitterhet.

Lykke til

Er ikke bitter på min far.. Mente bare at kommenatarer fra foreldre kan såre og gjøre mer skade enn de tror. Men ting kom nok bare litt feil ut fra min side... Er ikke allti like lett å ordlegge seg, med mange tanker i hodet :)

Jeg får hjelp for sf, men det er en sykdom som er vanskelig å komme ut av. Skylder absolutt ikke på noen at jeg har utviklet det. Det er mye som spiller inn....

Er ikke bitter på min far.. Mente bare at kommenatarer fra foreldre kan såre og gjøre mer skade enn de tror. Men ting kom nok bare litt feil ut fra min side... Er ikke allti like lett å ordlegge seg, med mange tanker i hodet :)

Jeg får hjelp for sf, men det er en sykdom som er vanskelig å komme ut av. Skylder absolutt ikke på noen at jeg har utviklet det. Det er mye som spiller inn....

Mer enn du vil si her. Jeg forstår.

Stå på jente, du vinner til slutt :)

Lykke til med kampen. Du vinner :-)

Man snakker ikke slik til sin far.

Men at en far slenger slike kommentarer til sin datter er helt greit?

Selv har jeg også familiemedlemmer som har kommet med de verste kommentarer, også mens jeg var slank i mine yngre dager. Synes ikke de har noe med å kommentere at jeg er tykk nå heller. Jeg VEIT det jo utmerket godt sjøl, trenger ikke noen til å fortelle meg det! Hadde vært hyggeligere om familien sa og viste at de var glad i deg uansett størrelse og utseende! Også andre ting blir fokusert ualminnelig negativt, særlig fra min mor. Selv i bryllupet mitt! Venninnene mine reagerte på hva en mor kunne få seg til å si, og da særlig på sin datters store dag...

Men at en far slenger slike kommentarer til sin datter er helt greit?

Selv har jeg også familiemedlemmer som har kommet med de verste kommentarer, også mens jeg var slank i mine yngre dager. Synes ikke de har noe med å kommentere at jeg er tykk nå heller. Jeg VEIT det jo utmerket godt sjøl, trenger ikke noen til å fortelle meg det! Hadde vært hyggeligere om familien sa og viste at de var glad i deg uansett størrelse og utseende! Også andre ting blir fokusert ualminnelig negativt, særlig fra min mor. Selv i bryllupet mitt! Venninnene mine reagerte på hva en mor kunne få seg til å si, og da særlig på sin datters store dag...

Jeg vet det er mange rare fedre - min far er ikke en av dem, og derav svaret.

Jeg fikk heller ikke inntrykk av at innskrivers far var ondsinnet, mer ubetenksom, og derfor mente jeg det ville være bedre om hun snakket med han.

Jeg er ikke fasiten på alt, og det er mulig jeg tar feil av og til - det innrømmer jeg gjerne. Jeg kjenner dem jo ikke.

Men det er klart, å få sånne bemerkninger som du bla. fikk, hører ingen stand hjemme.

Annonse

Gjest this is a signature

Uff da, det var sikkert ikke noe gøy, men tekstmelding? Er det ikke bedre å prate med han da tror du? Eller er det slik at han ikke på noen måte forstår hvordan dette sårer deg?

Lykke til

Han er ikke så flink på slik prating. Han sender ofte tekstmeldinger til meg også. Han tør ikke si at han er glad i meg face to face. Skriver det på SMS.

Jeg er nå 23 og sliter med spiseforstyrrelser.

Fra jeg var rundt 12 år fikk jeg titt og ofte høre hjemme at jeg ikke burde spise så mye, eller spise på kvelden for da la jeg på meg o.l kommentarer.

Min far mente nok ikke noe vondt med det...men det har skadet meg..

Jeg var da rundt 156 høy og 47kilo. Trente mange ganger i uken, pga fast aktiv i fotball.

Med årene trente jeg bare mer og mer (i frykt av å legge på meg)

Da jeg sluttet med fotball når jeg var 17 gikk det vel bare nedover.. Ting utviklet seg og nå sliter jeg med spying osv.

Jeg har alltid hatt lav selvtillitt og min fars kommentarer har ødelagt mye.

Du som skrev innlegget skal glad for at du har så sterk selvdisiplin og tro på deg selv.

Jeg har vært "svak" og alltid lengtet å prestert for mine foreldre.

Ble kanskje litt langt dette innlegget.Ikke sikkert dere forstår hva jeg vil fram til en gang.

Det jeg prøver å si er at negative kommentarer fra foreldre kan ødelgge så mye. Spesielt hvis barnet er "svakt", har dårlig selvtillit etc.

Selvfølgelig var det ikke bare mine fars kommentarer som har gjort at jeg har spiseforstyrrelser, men det han sa til meg i min ungdomstid sitter som brent!

Desverre...

Du har nok hatt det mye verre enn meg.

Min far kom med kommentarer til meg også, men jeg var mye kraftigere enn deg. Men jeg trente også daglig, og hadde muskler. I tillegg var jeg i en utviklingsperiode hvor man får fett for å få former. Dette var på videregående. Jeg var ganske seint utviklet i tillegg.

Jeg håper du har det bra, og at ting vil gå/går bedre med deg.

Klem

Hvis du tror at mitt liv har vært uten problemer, så får du tro om igjen. Jeg har derimot verdens beste foreldre, og det har nok mye å si for hvordan jeg er i dag.

Jeg skjønner den biten med din far, og at det var sårende, men du straffer jo bare deg selv ved å holde på slik. Du er voksen nå, og kan ta dine egne valg - OG det er det du MÅ gjøre. Det nytter ikke å holde på i det uendelige å skylde på andre (selv om jeg forstår at det kan være en grei grunn).

Du må få hjelp, og komme deg videre, det må da være særdeles ubehagelig å kaste opp hele tiden. Uff, jeg vet ikke hva jeg skal si...

Jeg fikk også kommentarer når jeg var liten/ung, men ikke av mine foreldre - da var jeg tynn 1.72 og 46kg. Det var alle andre som mente jeg måtte spise mer osv. Jeg spiste normalt, men ble bare ikke tykkere. Lite koselig, men jeg har alltid blitt innpodet med at "la ingenting knekke deg - stå på" og takk og pris for det.

Så jo, jeg skjønner at du har fått innprentet motsatt, men da er det ikke deg det er noe galt med, men din far - skjønner du?

Jeg er ikke tynn nå, heller på grensen til å bli lubben, eller hva man skal kalle det, men jeg spiser ikke mye, men normalt. Ikke liker jeg søtsaker, og ikke brus...

Det er mitt liv, og mitt ansvar. Jeg har to kroniske sykdommer, men kan ikke skylde andre for det.

Skjønner du hva JEG mener? Du må drite i - for å si det rett ut, hva din far mente om deg, og ta tak i ditt eget liv. Du har bare ett, og det er vel ikke verdt å sløse bort på gammel bitterhet.

Lykke til

Du er sikkert en helt annen type enn jenta her. Det er ikke sikkert det er så enkelt for henne. Folk er forskjellige. Det går ikke an å bare si til en person at sånn må hun gjøre, sånn funker det ikke. Det er ikke alltid så enkelt.

Hun sier jo selv at hun tok seg veldig nær av det folk, og hennes far, sa til henne.

Annonse

Det er synd du er så stygg men du er jo snill, sa faren min til meg når jeg var liten....

Unnskyld utsagnet, men din far må være syk..Ikek normalt å si slike ting til sine barn.

Enda verre er det at du sier at du var søt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...