Gå til innhold

Skylder på psykiatrien

Anbefalte innlegg

Gjest sjeler i flammer
Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=239123

Dette synes jeg går for langt. Fordi om du er manisk depressiv og suicidal så skyter du ikke ned eksen din. Han må ta ansvar for sine egne handlinger og ikke legge skylden på sykehuset.

Er selv manisk depressiv, men det hadde aldri vært noen unnskyldning om jeg skulle skutt på noen!

Håper han får en lang straff--i fengsel.

Gjest en annen
Skrevet

Ja, det begynner å gå inflasjon i disse sakene. Er man psykotisk, så har man ikke straffeansvar - ergo må noen andre ta ansvaret for en. Men om en ikke er psykotisk er det viktig at en selv stilles til ansvar for sine handlinger.

Gjest uten signatur
Skrevet

Ville bare si at det er mange grader av manisk-depressiv da! Kan være som to forskjellige sykdommer det, så selv om du har det, vet du ingenting om hvordan han hadde det!

Gjest sjeler i flammer
Skrevet

Ville bare si at det er mange grader av manisk-depressiv da! Kan være som to forskjellige sykdommer det, så selv om du har det, vet du ingenting om hvordan han hadde det!

Jeg vet nok litt om hvordan han hadde det, for jeg har hatt jævlige tanker selv, men om jeg hadde utført dem, hadde det vært MITT ansvar. Jeg kunne ikke skylt på psykiatrien. Man har ansvar for sine handlinger uansett hvordan man har det, så lenge en ikke er psykotisk og det virket ikke på avisen som om han var det.

Skrevet

Jeg vet nok litt om hvordan han hadde det, for jeg har hatt jævlige tanker selv, men om jeg hadde utført dem, hadde det vært MITT ansvar. Jeg kunne ikke skylt på psykiatrien. Man har ansvar for sine handlinger uansett hvordan man har det, så lenge en ikke er psykotisk og det virket ikke på avisen som om han var det.

Det finnes jo også tilfeller hvor psykiatrien godt kunne plukket opp ting, men hvor man ikke nødvendigvis kan si at de har gjort en dårlig jobb hvis de ikke gjorde det.

"..........................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...