Gjest sjeler i flammer Skrevet 14. august 2004 Skrevet 14. august 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=239123 Dette synes jeg går for langt. Fordi om du er manisk depressiv og suicidal så skyter du ikke ned eksen din. Han må ta ansvar for sine egne handlinger og ikke legge skylden på sykehuset. Er selv manisk depressiv, men det hadde aldri vært noen unnskyldning om jeg skulle skutt på noen! Håper han får en lang straff--i fengsel. 0 Siter
Gjest flammesjeler Skrevet 14. august 2004 Skrevet 14. august 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=239101 0 Siter
Gjest en annen Skrevet 14. august 2004 Skrevet 14. august 2004 Ja, det begynner å gå inflasjon i disse sakene. Er man psykotisk, så har man ikke straffeansvar - ergo må noen andre ta ansvaret for en. Men om en ikke er psykotisk er det viktig at en selv stilles til ansvar for sine handlinger. 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 14. august 2004 Skrevet 14. august 2004 Ville bare si at det er mange grader av manisk-depressiv da! Kan være som to forskjellige sykdommer det, så selv om du har det, vet du ingenting om hvordan han hadde det! 0 Siter
Gjest sjeler i flammer Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Ville bare si at det er mange grader av manisk-depressiv da! Kan være som to forskjellige sykdommer det, så selv om du har det, vet du ingenting om hvordan han hadde det! Jeg vet nok litt om hvordan han hadde det, for jeg har hatt jævlige tanker selv, men om jeg hadde utført dem, hadde det vært MITT ansvar. Jeg kunne ikke skylt på psykiatrien. Man har ansvar for sine handlinger uansett hvordan man har det, så lenge en ikke er psykotisk og det virket ikke på avisen som om han var det. 0 Siter
Prozak Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Jeg vet nok litt om hvordan han hadde det, for jeg har hatt jævlige tanker selv, men om jeg hadde utført dem, hadde det vært MITT ansvar. Jeg kunne ikke skylt på psykiatrien. Man har ansvar for sine handlinger uansett hvordan man har det, så lenge en ikke er psykotisk og det virket ikke på avisen som om han var det. Det finnes jo også tilfeller hvor psykiatrien godt kunne plukket opp ting, men hvor man ikke nødvendigvis kan si at de har gjort en dårlig jobb hvis de ikke gjorde det. "..........................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.