Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg hadde symptomer som litt brun blødning som etter noen dager ble rødere og mer av. hadde vondt i magen, først litt stikkinger og så nesten konstante smerter(i form av stikkinger det også). tenkte ikke over at jeg hadde noen symptomer før jeg begynte å få den brune utfloden, så kan hende det er svakere symptomer før det å!? tror ikke du kan bli steril før du har fått en egglederbetennelse, og det kjenner du hvis du får (det er det som gjør at det blir symptomer som smerter og blødninger). har hørt at du ikke kan finne ut det før det har godt ei stund, men legen jeg har nå sa at det kunne han finne ut veldig fort. hvis du tror du kan ha det, så gå til en dokter med en gang. det er ikke verdt å gå og lure på det så lenge, kan få store konsekvenser det. hilsen meg

jeg hadde symptomer som litt brun blødning som etter noen dager ble rødere og mer av. hadde vondt i magen, først litt stikkinger og så nesten konstante smerter(i form av stikkinger det også). tenkte ikke over at jeg hadde noen symptomer før jeg begynte å få den brune utfloden, så kan hende det er svakere symptomer før det å!? tror ikke du kan bli steril før du har fått en egglederbetennelse, og det kjenner du hvis du får (det er det som gjør at det blir symptomer som smerter og blødninger). har hørt at du ikke kan finne ut det før det har godt ei stund, men legen jeg har nå sa at det kunne han finne ut veldig fort. hvis du tror du kan ha det, så gå til en dokter med en gang. det er ikke verdt å gå og lure på det så lenge, kan få store konsekvenser det. hilsen meg

Takk.

Jeg har ikke så mye utflod, det lille som kommer hvitt.

Jeg har svie når jeg tisser, men tror det kan skyldes en urinveisinfeksjon(håper det!)

Tror det er liten sjans for en Chlamydiainfeksjon,men man vet jo aldri,og jeg tar ikke sjans på å vente..Typen jeg hadde sex med er en kollega og han har samboer med barn(ja, jeg var dum!!!)tror ikke han risikerer å smitte sin samboer med å ha ubeskyttet sex med så mange...

men...som sagt;man vet jo aldri.

Jeg skal bestille time i morgen..

Takk.

Jeg har ikke så mye utflod, det lille som kommer hvitt.

Jeg har svie når jeg tisser, men tror det kan skyldes en urinveisinfeksjon(håper det!)

Tror det er liten sjans for en Chlamydiainfeksjon,men man vet jo aldri,og jeg tar ikke sjans på å vente..Typen jeg hadde sex med er en kollega og han har samboer med barn(ja, jeg var dum!!!)tror ikke han risikerer å smitte sin samboer med å ha ubeskyttet sex med så mange...

men...som sagt;man vet jo aldri.

Jeg skal bestille time i morgen..

når du går til legen, så spør på å bli sjekket for chlamydia. jeg trodde det var vanlig ved g.u., men fikk vite annerledes. jeg gikk å trodde at jeg var frisk, og hadde ikke sex fra jeg var til dokteren til jeg fikk egglederbetennelsen. dvs det viste seg at han ikke hadde sjekket det. (og det irriterer meg enda) vet ikke om jeg er blitt steril eller ikke, for det vil ikke legene sjekke før jeg har prøvd ei stund med å få barn... (men tror nok jeg skal dra til en privat gynekolog, så jeg slipper å være leve i uvisshet..) hilsen meg

når du går til legen, så spør på å bli sjekket for chlamydia. jeg trodde det var vanlig ved g.u., men fikk vite annerledes. jeg gikk å trodde at jeg var frisk, og hadde ikke sex fra jeg var til dokteren til jeg fikk egglederbetennelsen. dvs det viste seg at han ikke hadde sjekket det. (og det irriterer meg enda) vet ikke om jeg er blitt steril eller ikke, for det vil ikke legene sjekke før jeg har prøvd ei stund med å få barn... (men tror nok jeg skal dra til en privat gynekolog, så jeg slipper å være leve i uvisshet..) hilsen meg

Huffda...så irriterende!!

Jeg håper for din skyld at du ikke er blitt steril.

Ønsker deg(og meg:-) lykke til!!

Mette Moen, Gynekolog

I de fleste tilfeller er det ingen symptomer ved chlamydia, det er det skumle. Noen kan få litt unormal utflod eller lett blødning, men kanskje bare 10% av de som er smittet. De symptomer kommer tidligst etter fem dager.

Det er bare hvis det skjer spredning fra livmorhals til eggledere, at man kan bli steril. Noen får smerter og feber, men de fleste får nok ikke symptomer ved betennelse. Man kan ikke si noe om hvor lang tid det går før man evt får en slik komplikasjon til smitte.

Etter en slik egglederbetennelse, blir ca 15% sterile.

Det er kvinnens eget ansvar å søke lege og få testet seg, hvis hun kan være smittet. En del leger tilbyr rutinemessig test til unge kvinner under 25 år.

Menn og kvinner bør overveie å la seg undersøke ved skifte av partner.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...