Gjest Blir jeg mor? Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 med min kjære. Vi er 24 og har fast jpbb begge to, har vært samboere i 6 år. Jeg har en sykdom som gjør at jeg har nedsatt immunforsvar, og får derfor oftere betennelser og andre plager med indre organer. Skjoldbukskjertelen min begynner å bli dårlig nå, og jeg vil derfor få barn før det blir verre. Føler vi har festa fra oss, og at vi er klare til å gå videre. Vi har god kommunikaskjon og samarbeider godt med husarbeid osv. Vi lever egentlig godt, selv om det ikke er mye penger på kontoen uka før lønning. Går mye penger på middager ute og litt til fest. Vi har ca. 1000 igjen etter betalte regninger. Jeg emner vi har råd til et barn nå, men har er litt bekymret for penger. Er akkurat som om han venter på at noe skal skje. At det plutselig skal bli så annerledes eller mye bedre med penger. Men det skjer ikke, så jeg synes det er bare å hoppe i det. Han tror at han en dag skal føle at nå passer det perfekt, men i følge alle andre så vil det aldri passe perfekt, men det er en tilvendingsprosess som de fleste ikke angrer på. Hvordan få han til å forstå at det ikke kommer til å passe perfekt? Ellers ønsker han seg barn med meg og har sagt det mange ganger. Men han har noen bekymringer som jeg mener alle som skal bli foreldre har, men det er sånt som ordner seg. Jeg begynner å bli utålmodig. Ønsker å få noe mer utav livet, er klar for å gå litt videre. Ønsker meg et barn som er våres, som vi har skapt og oppdratt sammen. synspunkter? Ja, vi er unge, men er modne for alderen og har levd for meg selv siden jeg var 17 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155436-jeg-%C3%B8nsker-meg-s%C3%A5-inderlig-et-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tips Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hei, jeg synes du bør skille de to grunnene til at du vil ha barn (nå). Få en skikkelig utredning av din helse av legen din, ta gjerne med kjæresten din til en samtale hos legen etterpå, hvor dere får svart på hvitt om du bør bli gravid så fort som mulig hvis du skal ha barn, eller om du godt kan vente. For de anre grunnene til at du vil ha barn, er rett og slett at du er "babysjuk". og her må dine ønsker og kjæresten din sine ønsker telle like mye, og ønsker han å vente, må du ta hensyn til det. Her i oslo er gjennomsnittsalderen til førstegansføende med litt utdannelse, over 30 år, så 24 er ungt, særlig for en mann. men absolutt ikke _for_ ungt, det er mange grunner til at det er positivt å få barn tidlig. men som sagt, er det fysiske grunner til at du må få barn nå for i det hele tatt ha en sjanse, så må ikke dette blandes inn i den vanlige "vente litt"-diskusjonen, til det er det alt for viktig. Etter en utredning av deg, kan dere ta avgjørelsen på et mye riktigere grunnlag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155436-jeg-%C3%B8nsker-meg-s%C3%A5-inderlig-et-barn/#findComment-998455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blir jeg mor? Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hei, jeg synes du bør skille de to grunnene til at du vil ha barn (nå). Få en skikkelig utredning av din helse av legen din, ta gjerne med kjæresten din til en samtale hos legen etterpå, hvor dere får svart på hvitt om du bør bli gravid så fort som mulig hvis du skal ha barn, eller om du godt kan vente. For de anre grunnene til at du vil ha barn, er rett og slett at du er "babysjuk". og her må dine ønsker og kjæresten din sine ønsker telle like mye, og ønsker han å vente, må du ta hensyn til det. Her i oslo er gjennomsnittsalderen til førstegansføende med litt utdannelse, over 30 år, så 24 er ungt, særlig for en mann. men absolutt ikke _for_ ungt, det er mange grunner til at det er positivt å få barn tidlig. men som sagt, er det fysiske grunner til at du må få barn nå for i det hele tatt ha en sjanse, så må ikke dette blandes inn i den vanlige "vente litt"-diskusjonen, til det er det alt for viktig. Etter en utredning av deg, kan dere ta avgjørelsen på et mye riktigere grunnlag. jeg synes det er viktig å ta hensyn til når man føler seg klar også. Hva med alle andre som ikke har fysiske årsaker å tenke på? Planlegger ikke de? Jeg vil også få barn nå fordi jeg vet at kroppen går tilbake til nesten normalen jo yngre man er. Også vil jeg ha en til om noen år hvis det lar seg gjøre. Å vente til man er 30 synes jeg er altfor sent. Jeg er ferdig utdannet, har jobbet i fem år. Hvorfor sier du det er tidlig for gutter? Nå er ikke samboeren min som alle andre. Han er en rolig person som foretrekker en kosekveld hjemme med meg framfor byturer. Og jeg er overbevist om at vi har mye bedre grunnlag enn mange andre som har fått barn og klart seg bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155436-jeg-%C3%B8nsker-meg-s%C3%A5-inderlig-et-barn/#findComment-998478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blir jeg mor? Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hei, jeg synes du bør skille de to grunnene til at du vil ha barn (nå). Få en skikkelig utredning av din helse av legen din, ta gjerne med kjæresten din til en samtale hos legen etterpå, hvor dere får svart på hvitt om du bør bli gravid så fort som mulig hvis du skal ha barn, eller om du godt kan vente. For de anre grunnene til at du vil ha barn, er rett og slett at du er "babysjuk". og her må dine ønsker og kjæresten din sine ønsker telle like mye, og ønsker han å vente, må du ta hensyn til det. Her i oslo er gjennomsnittsalderen til førstegansføende med litt utdannelse, over 30 år, så 24 er ungt, særlig for en mann. men absolutt ikke _for_ ungt, det er mange grunner til at det er positivt å få barn tidlig. men som sagt, er det fysiske grunner til at du må få barn nå for i det hele tatt ha en sjanse, så må ikke dette blandes inn i den vanlige "vente litt"-diskusjonen, til det er det alt for viktig. Etter en utredning av deg, kan dere ta avgjørelsen på et mye riktigere grunnlag. Det er ikke nødvendig. har en kronisk sykdom som ikke blir bedre. Jo eldre jeg blir, jo vanskligere vil det bli å bli gravid og fullføre et svangerskap. Særlig hvis jeg skulle bli dårlig under graviditeten. Så selv om jeg er frisk nå, så betyr ikke det at jeg er like frisk om to år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155436-jeg-%C3%B8nsker-meg-s%C3%A5-inderlig-et-barn/#findComment-998484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattiee Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 jeg synes det er viktig å ta hensyn til når man føler seg klar også. Hva med alle andre som ikke har fysiske årsaker å tenke på? Planlegger ikke de? Jeg vil også få barn nå fordi jeg vet at kroppen går tilbake til nesten normalen jo yngre man er. Også vil jeg ha en til om noen år hvis det lar seg gjøre. Å vente til man er 30 synes jeg er altfor sent. Jeg er ferdig utdannet, har jobbet i fem år. Hvorfor sier du det er tidlig for gutter? Nå er ikke samboeren min som alle andre. Han er en rolig person som foretrekker en kosekveld hjemme med meg framfor byturer. Og jeg er overbevist om at vi har mye bedre grunnlag enn mange andre som har fått barn og klart seg bra. Hvorfor er det altfor lenge å vente til man er 30?? Det er da ganske så vanlig vil jeg påstå. Virker ikke som typen din er klar for barn ennå. Dette med penger er en vanlig unnskyldning blant gutter som vil vente litt til... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155436-jeg-%C3%B8nsker-meg-s%C3%A5-inderlig-et-barn/#findComment-998823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blir jeg mor? Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hvorfor er det altfor lenge å vente til man er 30?? Det er da ganske så vanlig vil jeg påstå. Virker ikke som typen din er klar for barn ennå. Dette med penger er en vanlig unnskyldning blant gutter som vil vente litt til... JEG synes 30 er for sent for første barnet. Hva alle andre gjør spiller liten rolle for mine valg. Vi har ikke dårlige unnskyldninger for hverandre, men et åpent forhold med god kommunikasjon. Problemet er løst, i går sa han at han vil begynne å prøve for fullt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155436-jeg-%C3%B8nsker-meg-s%C3%A5-inderlig-et-barn/#findComment-998998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Det er ikke nødvendig. har en kronisk sykdom som ikke blir bedre. Jo eldre jeg blir, jo vanskligere vil det bli å bli gravid og fullføre et svangerskap. Særlig hvis jeg skulle bli dårlig under graviditeten. Så selv om jeg er frisk nå, så betyr ikke det at jeg er like frisk om to år. "Så selv om jeg er frisk nå, så betyr ikke det at jeg er like frisk om to år. " Hva med barnet da? Er du så egoistisk at ditt ønske om å få barn er viktigere enn både hva sin samboer mener og barnets beste? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155436-jeg-%C3%B8nsker-meg-s%C3%A5-inderlig-et-barn/#findComment-999396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blir jeg mor? Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 "Så selv om jeg er frisk nå, så betyr ikke det at jeg er like frisk om to år. " Hva med barnet da? Er du så egoistisk at ditt ønske om å få barn er viktigere enn både hva sin samboer mener og barnets beste? Den måtte jo komme. Var ikke det jeg mente nei. mente frisk nok til å bære frem et barn. Men jeg er frisk nok til å leve stort sett normalt. Kan hende jeg er syk fem dager mer enn andre i året. Men om to år er jeg kanskje ikke frisk nok til å bære frem et barn uten å ta medisner som kan være skadelige for barnet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155436-jeg-%C3%B8nsker-meg-s%C3%A5-inderlig-et-barn/#findComment-1000007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Den måtte jo komme. Var ikke det jeg mente nei. mente frisk nok til å bære frem et barn. Men jeg er frisk nok til å leve stort sett normalt. Kan hende jeg er syk fem dager mer enn andre i året. Men om to år er jeg kanskje ikke frisk nok til å bære frem et barn uten å ta medisner som kan være skadelige for barnet. Ok. Dersom jeg forstår deg rett så vil en evt sykdom gjøre en graviditet vanskelig, mens den ikke vil redusere din "levestandard" i vesentlig grad ellers? Slik at det ikke vil være noe problem å ta seg av barnet, problemet ligger i å bli gravid. Da er dette et lite dilemma. Jeg har liten tro på å få barn før en er klar. Din situasjon gjør at en bør få barn snart, men da må begge være enige. Ikke enkelt. Lykke til, håper dere blir enige og at dere blir foreldre (før eller siden). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155436-jeg-%C3%B8nsker-meg-s%C3%A5-inderlig-et-barn/#findComment-1000105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggi Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hvorfor er det altfor lenge å vente til man er 30?? Det er da ganske så vanlig vil jeg påstå. Virker ikke som typen din er klar for barn ennå. Dette med penger er en vanlig unnskyldning blant gutter som vil vente litt til... Når han har ubeskyttet sex med sin samboer til tross for at han vet at hun har eggløsning, er etter min oppfatning en stilltiende aksept av at han kan gjøre henne gravid. Og de er enige om å beholde det om hun blir gravid... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155436-jeg-%C3%B8nsker-meg-s%C3%A5-inderlig-et-barn/#findComment-1001547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.