Gå til innhold

Vil ikke være jomfru mer, trenger hjelp og råd!!

Anbefalte innlegg

håpløst tilfelle

Jeg har et stort problem som jeg håper noen kan hjelp meg med. Jeg er 24 år, har en samboer og vi har vært sammen i 8 år nå. Vi har det kjempefint sammen, ingen problemer utenom dette da: Jeg er fremdeles jomfru.

Eller jomfru og jomfru, vi har hatt sex på alle andre måter enn den mest normale, og har et bra sexliv tatt i betrakting. Jeg klarer ikke å stikke hull på jomfruhinna. Jeg har lav smerte terskel, og tåler derfor ikke mye smerte. Vi har prøvd utallige ganger, men jeg sier alltid stopp fordi det gjør så vondt. Jeg har prøvd å drikke meg full, og håpte at det ikke skulle gjøre så vondt da, men ingenting hjelper. Og nå tror jeg det er mest psykisk, eller at det ligger i underbevisstheten at jeg ikke engang vil prøve. Og jeg tror vel antageligvis at det er vondere enn det nok er.

Jeg vet at det går ann å gå til legen, men jeg bor på et veldig lite sted, og jeg føler absolutt ikke for å gå til legen med dette, da det er ingen som vet om det utenom meg og samboeren. Og jeg har veldig vanskelig for å snakke om dette til noen andre enn han. Jeg har trolig den mest forståelsesfulle og tålmodige samboer, han har aldri presset seg på mot min vilje eller noe, bare vært forsiktig. Og han føler at det er hans feil, og at han burde ha gjort mer for at vi skulle få det til. Og det er det jo selvfølgelig ikke, det har jeg jo sagt til han. Jeg går og tenker på dette hver dag, hele tiden. Det er ingenting mer jeg vil enn å få det til. Og nå har vi også snakket om at vi vil få unger, og da blir det jo ekstra vanskelig.

Så det jeg lurer på er om det går ann å gå til andre leger enn fastlegen din? Slik at vi kunne gått i en by? Lurer også på om det er noe annet som kan hjelpe? Jeg bruker ikke tamponger, hadde det hjulpet hvis jeg brukte det? Er det andre ting det går ann å prøve? Finnes det noe jeg kan bruke som bedøvelse? Har hørt om en bedøvelses krem, går det ann å smøre noe sånt der nede? Vil helst få det til selv, og ikke gå til legen. Men hvis vi blir nødt, er det noen som vet hvordan det foregår? Er det da under lokal bedøvelse eller narkose? Er det vondt? Får jeg noen sprøyter? Jeg har også sprøyteskrekk :-(

Jeg vet at alt dette høres rart ut, og at 8 år er lang tid, men i flere år ungikk jeg å legge meg på samme tid som han og gjorde alt for at vi ikke engang skulle prøve, men nå de siste årene, har vi vært mer åpne om det. Og prøvd å finne på metoder som kan hjelpe...

Håper noen har noen tips, eller noen som har opplevd noe av det samme som vil fortelle om hvordan de løste problemet.

Fortsetter under...

Gjest Ugga Bugga

Er du sikker på at det er jomfruhunna? Det kan være vaginisme:

http://www.doktoronline.no/pub/news/31125141.html

Ellers anbefaler jeg absolutt å gå til lege med dette. Om man kan gå til andre enn fastlegen, vet jeg ikke, det er det sikkert andre som kan svare på.

Gjest Pricilla

Vil nok si meg enig med ugga bugga... Jomfruhinna kan være vondt å sprekke, men det skal ikke være så vondt og vanskleig. Får du en eller to finger inn da? Har du prøvd deg fram selv?

Jeg hadde tatt meg en tur til legen hadde jeg vært deg.. Jo lenger du venter, jo verre blir det. Har du aldri tatt gynekologsk undersøkelse heller da?

Gjest mio, min mio

Hei

Det hørtes ikke helt greitt ut det der problemet. Men det er ikke så vondt å sprekke jomfruhinnen. Jeg merket ikke engang at den sprakk, men det er jo litt ømt og ikke helt behagelig de første gangene en har sex. Men du kan trøste deg med at det går over etter en kort stund.

Om du kan skifte gå til en annen lege enn din fastlege. Det vil jeg tro. Jeg bestilte tid hos en annen lege i nabobygden da jeg ikke ville diskutere saken med min fastlege som jeg kjenner godt. Det gikk helt greit. Lykke til!!

Kjære Deg-Du kan gå til hvilken lege du ønsker i

hele landet.

Hva med en gynekolog (lege)som kan alt om

kvinnens kjønnsorganer.

Ønsker -du kan du gå til en

som er kvinne i dette fag..

NØL ikke - ring idag-det gjelder

din (deres ) framtid.

Lover du det-blir jeg glad.

Lykke til.

-og forsatt god sommer.

håpløst tilfelle

Er du sikker på at det er jomfruhunna? Det kan være vaginisme:

http://www.doktoronline.no/pub/news/31125141.html

Ellers anbefaler jeg absolutt å gå til lege med dette. Om man kan gå til andre enn fastlegen, vet jeg ikke, det er det sikkert andre som kan svare på.

Hei, tusen takk for innlegg. Jeg har bare regnet med at det er jomfuhinna, skal lese mer om skjedekramper.

Annonse

håpløst tilfelle

Vil nok si meg enig med ugga bugga... Jomfruhinna kan være vondt å sprekke, men det skal ikke være så vondt og vanskleig. Får du en eller to finger inn da? Har du prøvd deg fram selv?

Jeg hadde tatt meg en tur til legen hadde jeg vært deg.. Jo lenger du venter, jo verre blir det. Har du aldri tatt gynekologsk undersøkelse heller da?

Hei, samboeren min sier at han har hatt flere fingrer inni meg, men det er mange år siden. Kanskje vi burde prøve det igjen, men det er så ubehagelig..!?!

håpløst tilfelle

Kjære Deg-Du kan gå til hvilken lege du ønsker i

hele landet.

Hva med en gynekolog (lege)som kan alt om

kvinnens kjønnsorganer.

Ønsker -du kan du gå til en

som er kvinne i dette fag..

NØL ikke - ring idag-det gjelder

din (deres ) framtid.

Lover du det-blir jeg glad.

Lykke til.

-og forsatt god sommer.

Tusen takk, det var godt å høre. Da skal jeg snakke med samboeren min om det. Også får vi vurdere å kontakte en gynekolog... Fortsatt god sommer til deg også :-)

håpløst tilfelle

Hei

Det hørtes ikke helt greitt ut det der problemet. Men det er ikke så vondt å sprekke jomfruhinnen. Jeg merket ikke engang at den sprakk, men det er jo litt ømt og ikke helt behagelig de første gangene en har sex. Men du kan trøste deg med at det går over etter en kort stund.

Om du kan skifte gå til en annen lege enn din fastlege. Det vil jeg tro. Jeg bestilte tid hos en annen lege i nabobygden da jeg ikke ville diskutere saken med min fastlege som jeg kjenner godt. Det gikk helt greit. Lykke til!!

Takk for innlegget! Jeg tror det er individuelt med de jomfruhinnene. Noen har det vondere enn andre.

Hei, samboeren min sier at han har hatt flere fingrer inni meg, men det er mange år siden. Kanskje vi burde prøve det igjen, men det er så ubehagelig..!?!

Hei du.

Om samboeren din har hatt flere fingre i deg så har du forhåpentligvis tatt jomfruhinna di.

Synes du skal prøve igjen jeg - det at din partner fingrer deg, er du ikke våt nok selv så bruk godt med glidemiddel -...bruke god tid, ta pauser om du trenger det...ikke presse på...og prøve igjen med friskt mot om det ikke går helt første gangen,eller andre.

Det er ubehagelig den/de første gangene man tar noe - fingre,penis - inn i seg...men dette skal etter hvert bedre seg til at det blir så godt som du nå forventer det skal være :)

Ant.så synes du det er så ubehagelig at du spenner deg og gjør alt vanskeligere for både din partner og ikke minst deg selv. Så cluet her er altså at alt bør fokuseres litt ekstra på deg en stund fremover...slik at du kan få tid og ro til å lære deg å slappe av.

Dette har pågått over så lang tid, så hvis ikke det hjelper ville jeg så absorlutt fått en time til gynokolog. Husk at typen din kan være med deg. Finn en kvinnelig gyn. det er nok enklere for deg å takle.

Sum summarum...det kan nok gjøre noe vondt...være seg vi snakker om det ene eller det andre...men du...det er meningen at dette skal gå over slik at du også kan få lov til å nyte sex på alle måter.

Ellers så kan det synes som om dere er et flott par, og at du har en suveren partner.

Jeg ønsker dere lykke til.

Kanskje kan du skrive til oss her inne igjen og fortelle hvordan det har gått med deg ?

Og da kan du nok bruke et annet nick enn "håpløst tilfelle" ;)

håpløst tilfelle

Hei du.

Om samboeren din har hatt flere fingre i deg så har du forhåpentligvis tatt jomfruhinna di.

Synes du skal prøve igjen jeg - det at din partner fingrer deg, er du ikke våt nok selv så bruk godt med glidemiddel -...bruke god tid, ta pauser om du trenger det...ikke presse på...og prøve igjen med friskt mot om det ikke går helt første gangen,eller andre.

Det er ubehagelig den/de første gangene man tar noe - fingre,penis - inn i seg...men dette skal etter hvert bedre seg til at det blir så godt som du nå forventer det skal være :)

Ant.så synes du det er så ubehagelig at du spenner deg og gjør alt vanskeligere for både din partner og ikke minst deg selv. Så cluet her er altså at alt bør fokuseres litt ekstra på deg en stund fremover...slik at du kan få tid og ro til å lære deg å slappe av.

Dette har pågått over så lang tid, så hvis ikke det hjelper ville jeg så absorlutt fått en time til gynokolog. Husk at typen din kan være med deg. Finn en kvinnelig gyn. det er nok enklere for deg å takle.

Sum summarum...det kan nok gjøre noe vondt...være seg vi snakker om det ene eller det andre...men du...det er meningen at dette skal gå over slik at du også kan få lov til å nyte sex på alle måter.

Ellers så kan det synes som om dere er et flott par, og at du har en suveren partner.

Jeg ønsker dere lykke til.

Kanskje kan du skrive til oss her inne igjen og fortelle hvordan det har gått med deg ?

Og da kan du nok bruke et annet nick enn "håpløst tilfelle" ;)

Takk for innlegget. Og ja jeg har en suveren partner !! :-)

Tror hinna er der fremdeles, selv om han har hatt et par fingre inni, har jeg aldri blødd. Og jeg er som regel veldig våt, vi har i tillegg til det brukt mye glidemiddel!! Men det går alikvel ikke.

Men det stemmer nok at jeg er veldig anspent. Men jeg har også prøvd selv med dildo på badegulvet...Og det var VONDT !!! Heller ikke noe resultat av det.

Takk for innlegget. Og ja jeg har en suveren partner !! :-)

Tror hinna er der fremdeles, selv om han har hatt et par fingre inni, har jeg aldri blødd. Og jeg er som regel veldig våt, vi har i tillegg til det brukt mye glidemiddel!! Men det går alikvel ikke.

Men det stemmer nok at jeg er veldig anspent. Men jeg har også prøvd selv med dildo på badegulvet...Og det var VONDT !!! Heller ikke noe resultat av det.

Ikke alle blør når hinna sprekker.

Å prøve med dildo er nok ikke bare bare...den er vesentlig hardere enn forsiktige fingre og myk penis.

Har inntrykk av at slike leketøy "smaker bedre" om man er vant til ting inni seg og man er godt kåt.

La partneren din begynne med en finger, så to, så tre...da begynner du faktisk å nærme det tykkelsen på penis...om dere da ikke får den inn etterhvert så ligger det psykisk hos deg. Da er det å jobbe med det, evnt.med hjelp av kyndige.

:)

Annonse

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Er jomfruhinna spesielt gjenstridig og tykk, kan det være en fordel å søke profesjonell hjelp hos en lege eller en gynekolog som åpner hinna ved å lage små snitt i den. Du behøver ikke gå til fastlegen din, siden du synes det er flaut. Det finnes legesentre eller privatparaktiserende gynekologer i de fleste byer. Disse er fritt fram å gå til dersom du betaler litt mer enn vanlig. Siden du er engstelig for smerte kan du be om lokalbedøvelse.

Du kan også fjerne jomfruhinna på andre måter. Du kan gjøre det sammen med kjæresten din eller kan gjøre det alene.

Satser dere på å gjøre det ved samleie må dere først prøve å skape en trygg og avstresset atmosfære dere i mellom. Det er også svært viktig at begge får tid til å bli opphisset, før dere bokstavelig talt gjør videre fremstøt. Et langt forspill, med masse kjæling, stryking, kyss og kos, er viktig for at begge skal være opphisset. Da blir skjeden din våt og hans penis stiv nok.

Om dere holder på lenge før inntrening de første gangene kan det likevel bli tørt. Da kan det hjelpe og gjøre mindre vondt dersom dere smører skjeden med ekstra glidemiddel. Det kan dere kjøpe på apotek. Det hjelper også å bruke kondom med glidemiddel.

Mange kvinner spenner ubevisst musklene rundt skjeden, noe som kan gjøre at det kjennes ekstra vondt. Spenner du musklene, kan det hjelpe om lærer seg å være bevisst bekkenbunnsmusklene og får til å slappe av i musklene. Står disse musklene i spenn hver gang noe skal innføres i skjeden, kan årsaken være at du har vaginisme.

Å presse litt og litt med penis, kan føles ganske vondt. Noen foretrekker derfor en mer brutal variant, hvor han presser så raskt og hardt som mulig. Noen kvinner blør noen dråper når hinna revner andre ikke i det hele tatt.

Mange prøver også å fjerne hinna før de planlegger å ha samleie første gang, ved at eller han presser ut hinna med fingre som er godt innsmurt med glidemiddel.

Du kan også fjerne hinna selv, enten ved å bruke fingrene eller en tynn dildo, godt innsmurt med glidemiddel. Fordelen er at koblingen mellom penis og vondt ikke blirmindre aktuell. Du kan da selv ha full kontroll over hele hendelsesforløpet og tøye smertegrensen.

Uansett hvilken metode som velges ønsker jeg lykke til!

godteri1365380733

Hei, tusen takk for innlegg. Jeg har bare regnet med at det er jomfuhinna, skal lese mer om skjedekramper.

Been there, done that!

Det første du bør gjøre, er å gå til en lege eller gynekolog. Det trenger ikke være fastlegen din.

Legen kan lett sjekke om det er jomfruhinnen som er tykkere enn vanlig eller om det er vaginisme. Dersom det er hinnen, kan dette løses på flere måter. Du har allerede fått mange gode tips, så jeg hopper over dem.

Jeg holdt på i 9 år før jeg og kjæresten fikk det til (hadde flere kjærester i løpet av den tiden, ikke alle var tålmodige og forsiktige). Lenge trodde jeg det var vaginisme som var problemet, siden jeg relativt lett kunne få fingre inn. Gikk omsider til lege, som kunne konstatere at jomfruhinnen fremdeles var intakt. Denne fikk jeg snittet opp under narkose hos gynekolog. Var litt ømt etterpå, men det er 100 ganger verre å feks tattovere seg! Nå er alle problemer løst:).

Går også an å få lokalbedøvelse, det er nok billigere ihvertfall. Men er også mulig å få en bedøvende krem eller gel, hvis man vil forsøke å ordne det hjemme selv. Eksempler på kremer er Emla og Xylocain, disse er reseptbelagte, tror jeg.

Men gå til lege du, og finn nøyaktig ut hva som er problemet og jobb med det derfra. Ikke gå som meg i mange år, og prøv å finne ut av det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...