Gå til innhold

Alternativer for samlivshjelp

Anbefalte innlegg

Hei. Er i en siuasjon hvor kona har flyttet ut for drøyt halvt år siden, og vi deler på å ha de to ungene våre på 2 og 4 annenhver uke.Vi er fortatt gift. Mye av årsakene til samlivsbruddet kan spores til hennes depresjon som hun sannynlig har hatt lenge (+/- 1 1/2 år), og først nå begynner å bli frisk av. Hun trapper nå ned på de antidepresive medikamentene men går fortsatt til psykolog og er fortsatt 100% sykemeldt. Vi er nå blitt gode venner igjen etter en tung periode, og føler trygghet og tillit ovenfor hverandre. Vi er mye sammen og finner på mye med barna. Hindringen er hennes følelser ovenfor meg, hun tror det er p.g.a sykdommen, men det er det jo ikke så lett å vite. Vi er begge enige om at det beste ville være å finne tilbake til hverandre.

Mitt spørsmål er: Hvilke proffesionelle alternativer til å få hjelp har vi, og i hvilke situasjoner er det ene alternativet å foretrekke fremfor det andre. Eller er dette noe en bare må finne ut av selv?

Disse alternativene vet jeg finnes, men skulle gjerne visst litt mere om dem, og om de kan passe i vår situasjon:

Familivernkontoret

Samlivskurs (PREP)

Psykolog

Terapaut (samtaleterapi)

Andre?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155455-alternativer-for-samlivshjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...