Gjest mannevond Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg er kvinne. Jeg har problemer med menn. Jeg liker ikke å være et sexobjekt. Føler det som en krenkelse at menn ser på kvinner som sexobjekter og jeg synes kvinner er dumme som driver å spjåker seg ut for menn som horer. Skjønner at jeg er litt unormal i tankegangen, men hvis jeg får meg en kjæreste så vil jeg at han skal like meg for det som er inni meg og ikke bare det som utenpå. Det er så mye kroppsfiksering og man kan få et inntrykk av at kvinner er bare verdt noe hvis de er pene. Mange kvinner snakker slik om seg selv også i forhold til menn. Jeg synes dette er så trist og jeg føler ingen interesse for menn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155558-problemer-med-%C3%A5-v%C3%A6re-et-objekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 jeg har ikke samme oppfatning som deg i hvert fall. jeg er absolut ikke noe sexobjekt, men får jeg blikk av menn fordi de synes jeg er fin, så tar ejg det som et kommpliment, ikke fornærmelse. Jeg pynter meg når ejg skal ut, men spjåker meg ikke som en hore som du skriver. Pynter meg fordi jeg liker å pynte meg, liker å se bra ut og føler meg mere vel når jeg vet jeg ser bra ut. Selvfølgelig er det i bunn og grunn det indre som teller. Men kunne aldri vært sammen med en mann ejg synes var fysisk stygg! Jeg liker å se på kjæresten min og tenke at han er vakker... Tror du fokuserer for mye på at kvinner pynter/doller seg for menn. Men det er ikke tilfelle for meg i hvert fall. Man føler seg bwdre når man merker man har draget på det motsatte kjønn, og selvtillitten stiger. Man blir sikrere, sterker og tryggere. Så jeg mener at utseende og psyken henger mye mer sammen enn det du skriver. Kjenner til en del damer som er ganske overvektige, og de har dårlig selvbilde, og er ikke like psykisk sterke i sosiale sammenhenger osv. som folk som er fornøyd med seg selv utvendig og innvendig. Hva er grunnen til at du føler du er et objekt? Selvfølgelig kan man bli behandla som det noen ganger. Ble senest tafset på når jeg var på byen (og var ikke spjåka da). Men siden jeg har bein i nesa og har selvtillitt så takler jeg slike situasjoner helt fint alene. Enkelte mennesker er respektløse rett og slett, både kvinner og menn. Tror du ikke damer ser på menn på den måten? DEt gjør i hvert fall jeg. Betyr ikke at jeg driter i personligheten deres fordet, men ser jeg noe jeg liker så tar jeg en ekstra titt.. men ikke noe mer. Og det bør de ta som et kommpliment. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155558-problemer-med-%C3%A5-v%C3%A6re-et-objekt/#findComment-999178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anja74 Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 jeg har ikke samme oppfatning som deg i hvert fall. jeg er absolut ikke noe sexobjekt, men får jeg blikk av menn fordi de synes jeg er fin, så tar ejg det som et kommpliment, ikke fornærmelse. Jeg pynter meg når ejg skal ut, men spjåker meg ikke som en hore som du skriver. Pynter meg fordi jeg liker å pynte meg, liker å se bra ut og føler meg mere vel når jeg vet jeg ser bra ut. Selvfølgelig er det i bunn og grunn det indre som teller. Men kunne aldri vært sammen med en mann ejg synes var fysisk stygg! Jeg liker å se på kjæresten min og tenke at han er vakker... Tror du fokuserer for mye på at kvinner pynter/doller seg for menn. Men det er ikke tilfelle for meg i hvert fall. Man føler seg bwdre når man merker man har draget på det motsatte kjønn, og selvtillitten stiger. Man blir sikrere, sterker og tryggere. Så jeg mener at utseende og psyken henger mye mer sammen enn det du skriver. Kjenner til en del damer som er ganske overvektige, og de har dårlig selvbilde, og er ikke like psykisk sterke i sosiale sammenhenger osv. som folk som er fornøyd med seg selv utvendig og innvendig. Hva er grunnen til at du føler du er et objekt? Selvfølgelig kan man bli behandla som det noen ganger. Ble senest tafset på når jeg var på byen (og var ikke spjåka da). Men siden jeg har bein i nesa og har selvtillitt så takler jeg slike situasjoner helt fint alene. Enkelte mennesker er respektløse rett og slett, både kvinner og menn. Tror du ikke damer ser på menn på den måten? DEt gjør i hvert fall jeg. Betyr ikke at jeg driter i personligheten deres fordet, men ser jeg noe jeg liker så tar jeg en ekstra titt.. men ikke noe mer. Og det bør de ta som et kommpliment. Akkurat som om jeg skulle sagt det selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155558-problemer-med-%C3%A5-v%C3%A6re-et-objekt/#findComment-999254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mannevond Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 jeg har ikke samme oppfatning som deg i hvert fall. jeg er absolut ikke noe sexobjekt, men får jeg blikk av menn fordi de synes jeg er fin, så tar ejg det som et kommpliment, ikke fornærmelse. Jeg pynter meg når ejg skal ut, men spjåker meg ikke som en hore som du skriver. Pynter meg fordi jeg liker å pynte meg, liker å se bra ut og føler meg mere vel når jeg vet jeg ser bra ut. Selvfølgelig er det i bunn og grunn det indre som teller. Men kunne aldri vært sammen med en mann ejg synes var fysisk stygg! Jeg liker å se på kjæresten min og tenke at han er vakker... Tror du fokuserer for mye på at kvinner pynter/doller seg for menn. Men det er ikke tilfelle for meg i hvert fall. Man føler seg bwdre når man merker man har draget på det motsatte kjønn, og selvtillitten stiger. Man blir sikrere, sterker og tryggere. Så jeg mener at utseende og psyken henger mye mer sammen enn det du skriver. Kjenner til en del damer som er ganske overvektige, og de har dårlig selvbilde, og er ikke like psykisk sterke i sosiale sammenhenger osv. som folk som er fornøyd med seg selv utvendig og innvendig. Hva er grunnen til at du føler du er et objekt? Selvfølgelig kan man bli behandla som det noen ganger. Ble senest tafset på når jeg var på byen (og var ikke spjåka da). Men siden jeg har bein i nesa og har selvtillitt så takler jeg slike situasjoner helt fint alene. Enkelte mennesker er respektløse rett og slett, både kvinner og menn. Tror du ikke damer ser på menn på den måten? DEt gjør i hvert fall jeg. Betyr ikke at jeg driter i personligheten deres fordet, men ser jeg noe jeg liker så tar jeg en ekstra titt.. men ikke noe mer. Og det bør de ta som et kommpliment. Enig i mye av det du skriver. Men jeg synes det er så mye fokusering på utseende på oss kvinner særlig gjennom media, blader, film og reklame. Da kan man lett få inntrykk av at man ikke er verdt noe hvis man ikke er pen. Selv synes jeg det blir feil hvis jeg skal slanke meg for å bli bedre likt av menn. Jeg bør først og fremst gjøre det for meg selv. Det å pynte seg bør man også gjøre for en selv. Det å være avhengig av andres oppmerksomhet mener jeg er et tegn på dårlig indre selvsikkerhet. Hvis man er selvsikker trenger man ikke stadig ytre bekreftelser. Før var veldig opptatt av det og da hadde jeg dårlig selvtillit, men var penere enn jeg er nå. Nå veier jeg mer, men føler jeg har bedre selvtillit fordi jeg ikke er ytrestyrt av at andre skal like meg hele tiden. Tror likevel at utseendefikseringen gjør folk usikre, særlig unge kvinner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155558-problemer-med-%C3%A5-v%C3%A6re-et-objekt/#findComment-999751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Costa1365380367 Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg skjønner hva du mener, og slik samfunnet utvikler seg så ser det ut til at det bare blir verre. Det viktigste er liksom å virke bra, ikke være bra. Men måten man oppfatter samfunnet er jo til en stor grad subjektiv. Jeg er mann, men jeg sliter med noe av det samme med tanke på å finne en partner, fordi jeg spiller dette spillet helt feil, med ”vilje”. Det er ikke så lett broadcaste sine indre kvaliteter på en diskré måte slik at man tiltrekker seg de som virkelig setter pris på dem. Utseende er jo viktig i den grad at det skal få potensielle partnere til å bli nettopp potensielle, så fort utseende er akseptert så konsentrerer man seg om andre ting. Jeg tror at hvis man er usikker eller har brent seg, eller begge deler, så innsnevrer man kriteriene enda mer, man gjør det enda vanskeligere for potensielle å nå frem, kanskje i et håp om at den som klarer det, virkelig mener det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155558-problemer-med-%C3%A5-v%C3%A6re-et-objekt/#findComment-999794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
musikeren Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Din vinkling er kanskje ikke den eneste rette... Menn ser ikke nødvendigvis på kvinnen som et objekt, fordi om vi liker at dere pynter dere, eller kler dere sexy, eller hva det nå skulle være. Kanskje vi er stolte over å ha ei flott dame å vise fram? Ville ikke du like å være sammen med en flott mann?Kanskje vi liker følelsen av å være betatt av et vakkert utseende, og at ditt indre forsterker denne følelsen? For de fleste henger nemlig det indre og det ytre sammen. Jeg trur det er flere muligheter også.... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155558-problemer-med-%C3%A5-v%C3%A6re-et-objekt/#findComment-999830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Enig i mye av det du skriver. Men jeg synes det er så mye fokusering på utseende på oss kvinner særlig gjennom media, blader, film og reklame. Da kan man lett få inntrykk av at man ikke er verdt noe hvis man ikke er pen. Selv synes jeg det blir feil hvis jeg skal slanke meg for å bli bedre likt av menn. Jeg bør først og fremst gjøre det for meg selv. Det å pynte seg bør man også gjøre for en selv. Det å være avhengig av andres oppmerksomhet mener jeg er et tegn på dårlig indre selvsikkerhet. Hvis man er selvsikker trenger man ikke stadig ytre bekreftelser. Før var veldig opptatt av det og da hadde jeg dårlig selvtillit, men var penere enn jeg er nå. Nå veier jeg mer, men føler jeg har bedre selvtillit fordi jeg ikke er ytrestyrt av at andre skal like meg hele tiden. Tror likevel at utseendefikseringen gjør folk usikre, særlig unge kvinner. Mente ikke at man har god selvsikkerhet hvis man er avhengig av andres "godkjenning" av utseende. Men at det hjelper å få bekremftelse på at man er pen eller andre liker deg hjelper på selvtillitten. Hvis man aldri får positive tilbakemeldinger på noe (mener ikke da kun utseende) så kan man få dårligere selvtillitt. Modeller og andre "stjerner" er kunstige, og jeg mener ikke at det er "fasiten" på hvordan en kvinne skal se ut. De som tror det er fasiten har ikke så mye mellom øra, og jeg er enig med deg at det er mye fokusering på kropp, pupper, at man er slank osv osv. i media. Det kan påvirke unge jenter (husker selv fra jeg var tenåring), men kvinner som er sikre på seg selv og fornøyd med seg selv lar seg ikke påvirke av de utsulta oversmika damene med silikon både her og der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155558-problemer-med-%C3%A5-v%C3%A6re-et-objekt/#findComment-1000002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.