Gå til innhold

Kaffeflekker - vil ha de bort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg har ryddet på hytta. Der fant jeg noen fine broderte hvite duker, som jeg har lyst til å ta vare på.

MEN, de har mange kaffeflekker som jeg ikke får bort.

Er det noen som kan gi meg råd om hvordan jeg får bort disse flekkene?

Dukene er i hvitt bomull, og har ensfarget brodert mønster (blått) Jeg tør derfor ikke bleke de.

Hva gjør jeg ? Flekkene må være minst 25 år gamle :)

Videoannonse
Annonse
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

jeg har gitt opp slike gamle duker med kaffe, men venter sammen med deg på om noen har løsningen

selv om dukene er gitt til loppemarked :(

Gjest Pricilla
Skrevet

Tviler på at du får de bort nåe de er så gamle. men du kan jo prøve med Wanish? Fjernet rødvinsflekker med den jeg.. Blandet det med vann og klinte på flekkene, så vasket jeg det på 40 grader i maskin med en skje wanish i tillegg til vanlig vaskepulver.

mil1365380270
Skrevet

Ta på flekkfjerner og la det virke lenge?

Vask de i sterkt biotex-vann, og heng de uskylte opp i sola? Hvis de tåler det da...

Gjest Damdidamdam
Skrevet

hell på zalo, la virke, så vakser du. Funker på de fleste flekker hos meg.

Skrevet

Jeg har levert gamle, flekkete duker på renseriet med stort hell. (De reklamerer jo med at de greier å fjerne alle flekker).

Det koster ikke så veldig mye, og du får dem tilbake nystrøkne og fine.

(Og så bør du nok vise fram flekkene og la vaskeriet uttale seg om det vil være greit å få dem bort før du bestemmer deg.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...