Gå til innhold

Syden i desember/januar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære pappa fyller 50 rett før nyttår, og forslaget om subsidiert sydentur har kommet opp :-)

Hvor er det greit å reise om vinteren? Det er snakk om tiden mellom 26/12-5/1. Verken jubilanten eller jeg tåler noe særlig varme. 20 grader holder lenge. Vi er 5 voksne og ett barn på 3 1/2

Forslag? Playa del Ingles o.l er totalt uaktuelt.

Skrevet

Hmm. Hva med å utsette selve turen noen måneder, så er det så mange fine steder hvor våren begynner å komme?

mil1365380270
Skrevet

Så Kanariøyene er ikke så fristende...?

Ville tatt et Middelhavscruise, jeg da. På den tiden er det som en tidlig vår, 20 grader på dagen og 15 på kveldene. +/- noen gader selvfølgelig :-)

Artig å få sett litt forskjellig, og fin måte å være sammen med familien.

Skrevet

Gran Canaria (GC) har mange fæle turistmaskiner (som Playa del Ingles som du nevner). Har bare vært på GC en gang, og trivdes ikke særlig bra, nettopp pga turistmaskineriet. Bodde i Maspalomas-området, altfor nær Playa del Ingles. For meg som liker solen (bare det ikke blir ALTFOR hett da), så var det jo fint sånn sett, men jeg liker å ha trivelige omgivelser også...

Men også i alle fall ett koselig sted på øya, som heter Puerto Mogán. Det er nytt av året for vinterens reisemål i Apollo-katalogen. Har bare vært der noen timer en dag, men var i alle fall trivelig og pent der. En liten landsby med hvite hus, båthavn etc. Så en internetcafe der også ;-)

På denne eneste Gran Canaria-turen min var jeg forresten også innom et annet koselig sted, en grønn dal oppe i nord-vest på øya. Los Berrazales tror jeg den het (også nevnt som Valle de Agaete tror jeg). Virkelig grønt og frodig, i motsetning til det meste ellers på øya! En dal innover i landet, endte opp på en fjelltopp med flott utsikt! Ta av fra landsbyen Agaete ved kysten for å komme dit. Et godt stykke innover der kom vi over et hotell kalt Princesa Guayarmina - et nydelig gammeldags sted, nå et slags helsefarm & spa-hotell som serverte egendyrkede økologiske grønnsaker etc. Vi stoppet innom og fikk kikke litt rundt,var veldig koselig. Kunne se for meg en setting der "Hercule Poirot" satt på terrassen og grublet over et mysterie - tror det var hele stilen, og spesielt gammeldagse møbler etc. som gjorde det... :-)

http://americanairlines.wcities.com/en/record/32,177446/376/

Hva med de andre kanariøyene? Lille "La Gomera" fx. Jeg har ikke vært på noen av de andre kanariøyene, men det spørs jo helt hva dere liker (bortsett fra at det ikke skal være så varmt & at Ingles er uaktuell). Så se på ving.no, apollo.no osv. - det er jo både temperatur-oversikter, info om hva som særpreger de ulike stedene osv. der.

Skrevet

Ville bare si at rundt jul/nyttår er prisene vanligvis høye.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Skal du ha litt sommertemp. (men ikke for varmt) er vel Kanariøyene stedet, om du ikke vil til USA eller østen osv.

Og alt er vel omtrent som 'Playa del Ingles o.l'. Altså har iallfall ikke jeg noe godt råd-----dessverre. Noen små steder på de andre øyene er kanskje bedre, men mer ustabilt vær. Her tar jeg gjerne imot tilbkemeldinger. men liker man kultur og ikke bare sol+tursime, så er det litt sørgelige greier...

Gjest javeldå
Skrevet

Hva med å vente et par måneder og reise til Madeira på vårparten. Fantastisk vakkert, og temperaturen ligger på behagelige et-par-og-tjue. Ingen strender, riktignok, men flust av bademuligheter likevel med saltvannsbad og bassenger. Vi var der og planlegger allerede å reise tilbake.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Hva med å vente et par måneder og reise til Madeira på vårparten. Fantastisk vakkert, og temperaturen ligger på behagelige et-par-og-tjue. Ingen strender, riktignok, men flust av bademuligheter likevel med saltvannsbad og bassenger. Vi var der og planlegger allerede å reise tilbake.

åssen er de saltvannsbadene? Små som svømmebassenger, eller digre, med følelsen av at du bader i naturlige omgivelser?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...