Gjest BKO Skrevet 15. januar 2001 Del Skrevet 15. januar 2001 Hei Jeg er 24 år og gikk igjennem en ukomplisert fødsel for 1 år siden. dette var min første fødsel! etter 8 måneder fik jeg mensen igjen og begynnte da på minipillen. dette har fungert helt fint og mensen min var regelmessig et par måneder , men i de siste par måneder har jeg hatt en rar følelse i underlivet, og har hatt mensen hver 14 dag, og går nu og "småblør" ganske ofte!! Jeg har alltid før hatt helt regelmessig mens, og liker ikke helt dette. Går med mensliknende smerter ganske ofte, og får periodevis, veldig vondt i høyre side av underlivet. Kan dette være tegn på at noe er galt eller kan det skyldes minipillen? Jeg har veldig lite lyst til å sette inn spiral, men hvilke prevensjonsalternativer har jeg da hvis jeg skal kunne kontrollere mensen? Jeg har gått på p-pillen ganske længe før jeg ble gravid, men er redd for at bruk av denne vil øke risikoen for å utvikle brystkreft eller blodpropp!!! Håper at du kan gi meg litt råd og veiledning!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15585-redd-for-livmorhalskreft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. januar 2001 Del Skrevet 16. januar 2001 Hvis du går med smerter og blødning, bør du søke lege. Uregelmessig blødning er vanlig på minipille, men ikke smerter. Smerter er ikke tidlig tegn på kreft Jeg vil foreslå at du bruker p-pille. Du har født barn i ung alder og ammet, det gir en beskyttelse mot brystkreft. Hvis det i det hele tatt er en øket risiko for brystkreft med p-pille, forsvinner den noen år etter at du slutter. Du skal kanskje ha flere barn og da kommer du ikke til å bruke pillen så lenge. Kondom og pessar vil selvsagt ikke påvirke din menstruasjonssyklus. Du bør selvsagt få en undersøkelse, så du ikke går og er nervøs! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15585-redd-for-livmorhalskreft/#findComment-73624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.