Gå til innhold

Far blir boene hos barn, mor flytter ut?

Anbefalte innlegg

Gjest plommegrøt

Jeg flyttet også, men vi har ungene 50/50 og det har jeg fått en del kommentarer på! :o) Det er faktisk en god del som synes jeg skulle hatt hovedansvaret for begge ungene og at han skulle hatt bare "vanlig" samvær.

Kunne ikke falle meg inn å nekte ham å ha ungene 50/50, de er like mye hans som mine.

Og at jeg har et supert forhold til hans nye kjæreste faller enda flere tungt for brystet! :o)

Det er da fint at dere har dem 50/50! Men det er jo uvanlig at mor flytter ut.. Hvor mye har du dem (mor2004)?

Fortsetter under...

Det er da fint at dere har dem 50/50! Men det er jo uvanlig at mor flytter ut.. Hvor mye har du dem (mor2004)?

Er det uvanlig at mor flytter ut? Av de jeg kjenner som har skilt lag, så er det faktisk de fleste av mennene som sitter igjen med huset.

Slik blir det her i huset også. Jeg ser etter leilighet, og vi kommer til å ha nesten 50- 50 deling av lillemann. Jeg har ikke økonomi til å sitte på huset. Og vi er foreldre begge to.

Gjest plommegrøt

Er det uvanlig at mor flytter ut? Av de jeg kjenner som har skilt lag, så er det faktisk de fleste av mennene som sitter igjen med huset.

Slik blir det her i huset også. Jeg ser etter leilighet, og vi kommer til å ha nesten 50- 50 deling av lillemann. Jeg har ikke økonomi til å sitte på huset. Og vi er foreldre begge to.

Mente det er mest vanlig at mor har barna. Men det er vel far som har best økonomi, ja.

Kanksje de får hakeslepp fordi de har gjennomskuet at denne turen bare er en anledning for deg til å kvitte deg med henne en gang for alle? *onskapsful glis*

:o) Er ikke det gitt. Ungene mine forguder henne, hun forguder ungene. Det holder i lange baner for meg.

Et veldig godt spørsmål!!!

Jeg reagerer også mer på det når mor flytter ut enn når far gjør det - selv om det egentlig er fryktelig gammeldags. Far er jo selvsagt en like god forelder som mor.

Jeg synes du skal fortsette å tenke på barnas beste, og ikke på hva samfunnet sier. Etterhvert vil det kanskje bli mer normalt at mor flytter ut uten barna når samlivet sprekker. Vi må bare venne oss litt mer til det, tror jeg.

:o) Er ikke det gitt. Ungene mine forguder henne, hun forguder ungene. Det holder i lange baner for meg.

Det hele henger vel sammen med at du har fått bearbeidet ev. sorgreaksjon ifbm. bruddet, og er veldig trygg på deg selv i rollen som mor (og ellers, rent generelt). Mens de som reagerer tenker ut fra sitt eget ståsted, og naturlig nok har vanskelig for å tenke i baner de ikke klarer sette seg inn i.

Synes det er flott at dere får det til jeg, og uten at det er sjalusi eller redsel for å bli "erstattet" eller at noen andre "legger seg for mye opp i" deres barns oppvekst og oppdragelse.

Men klarer nok ikke sette meg inn i tankene, at du klarer ha et SÅ nært forhold til din ex ny kjæreste nei... :-) Men dømmer for all del ikke!

:-)

Annonse

Jeg tror jeg reagerer fordi det for meg hadde vært helt utenkelig.Jeg ville ikke ha greid det.

Så sånn sett ville jeg nok ha spekulert litt på hva som kan være årsaken til at en mor tar slike valg.

Men jeg vet at jeg ikke burde tenke slik,for selvfølgelig er det like traumatisk for barna når far flytter ut.

Jeg tror jeg reagerer fordi det for meg hadde vært helt utenkelig.Jeg ville ikke ha greid det.

Så sånn sett ville jeg nok ha spekulert litt på hva som kan være årsaken til at en mor tar slike valg.

Men jeg vet at jeg ikke burde tenke slik,for selvfølgelig er det like traumatisk for barna når far flytter ut.

Du skrev foresten ikke noe om hvor ofte du skal ha dem.

Hvis du mener delt omsorg 50/50, ville jeg nok ikke ha tenkt over det.

De fleste velger vel den ordningen i dag.

Fordi folk har mange rare fordommer. Men sålenge det er en løsning dere alle er fornøyd med, så spiller det jo ingen rolle hva andre mener.

Eldstemannen min på 8 år flyttet til faren sin ifjor. Jeg føler meg ikke som noen dårlig mamma av den grunn. Han ville det selv, og jeg synes ungene skal høres i slike viktige ting. Så hvis ungene vil bo hos faren sin, istedetfor hos deg, så er det greit. Man er en god forelder hvis man tar hensyn til barnas beste!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...