Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Første dag siste menstruasjon var 13 des. Jeg skulle altså fått mensen ca. torsdag 11.jan. Da jeg ikke gjorde det, tok jeg en test mand. 15.jan. (Quick Response)Den var positiv. Er jeg helt sikkert gravid, eller tok jeg testen for tidlig? Når skal jeg gå til legen? Jeg har vært veldig trøtt den siste uken, og følte meg veldig sikker på at jeg var gravid. Men jeg kjenner ingen andre tegn, hverken ømme bryster eller kvalme. Er det normalt?

Fortsetter under...

Symptomer er veldig individuelle. En positiv test er positiv. Gratulerer! Hvis dette var planlagt å ønsket ringer du bare legekontoret, forteller at du er gravid, når du hadde siste mens og dem finner en time til deg.Hvis du vil forsikre deg om at du er gravid, da sier du at du tror du er gravid og får en blodprøve. Som regel er første legetime rundt uke 10-12 hvis du ikke har hatt andre komplikasjoner før og at du skal beholde barnet.

Gratulerer med graviditeten!

Første gang testet jeg to dager etter forventet mens, og fikk faktsik time hos lege dagen etter det. Jeg var frisk og raks hele tiden uten kvalme eller andre ubehgaeligheter.

Andre gang testet jeg 3-4 dager etter forventet mens. Jeg ringte legen kort tid etter, og da fikk jeg time i uke 9. denne gangen har jeg vært litt trøtt og litt svimmel, men ikke kvalm.

Ring legen du, så fort som mulig, så finner de en time til deg!

Åsa Prebensen, Jordmor

Du är med störta sannolikhet gravid. Ett graviditetstest som är utfört 4 dagar efter förväntad mens skall var säker. Det är vanligt med första inskrivning i vecka 9-12. Du kan ringa din jordmor eller doktor för en inskrivningstid om några veckor. Att du inte är kvalm eller har ömma bröst, betyder inte att något skulle vara galet. Det är inte alla som får dessa symptom. Kanske är du en av de lyckligt lottade eller så kommer dessa symptom senare. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...