Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hormonspiralen Levonova, og har hatt den i snart 5 år. Jeg har hatt uregelmessige blødninger i den siste tiden, har vært lite og bra tidligere.

Men nå har jeg hatt blødning i litt over 2 uker. Blodet som kommer ut er rød-brunt og lukter ikke som vanlig.Har ikke smerter heller. Jeg har en fast partner, og vi har ingen andre noen av oss.

Tør nesten ikke gå til legen min, for hun er rimelig tafatt og lytter aldri.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155989-hormonspiral-og-bl%C3%B8dninger-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du venter på svar fra legen: du kan bytte fastlege (hvis det er flere å velge mellom der du bor, da), og fastlegen kan gi en henvisning til gynekolog, så slipper du å bruke en (tafatt) fastlege til dette. Har du først fått henvisning, kan du be gynekologen om en kontrolltime pr år, da kaller de deg inn uten ny henvisning.

Mette Moen, Gynekolog

Mon du burde bytte hormonspiralen? At effekten er ved å gå ut. Den varer vanligvis 5 år, så det kan være årsaken. Man bør også utelukke andre forhold, som f.eks. blødning fra livmorhalsen. Hvis du ikke er fornøyd med din lege, burde du finne en annen. Ev.søke til gynekolog privat og være innstilt på å betale noe mer. Husk først å spørre om prisen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Mon du burde bytte hormonspiralen? At effekten er ved å gå ut. Den varer vanligvis 5 år, så det kan være årsaken. Man bør også utelukke andre forhold, som f.eks. blødning fra livmorhalsen. Hvis du ikke er fornøyd med din lege, burde du finne en annen. Ev.søke til gynekolog privat og være innstilt på å betale noe mer. Husk først å spørre om prisen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Tusen takk for svar. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...