Gå til innhold

BI

Anbefalte innlegg

Gjest Sainten
Skrevet

Noen her inne som har tatt Bedriftsøkonomi på BI via nettet?

ER det fryktelig vanskelig?

Jeg hoppet av gymnaset etter 1 år så jeg er ikke så veldig skolert!

Jeg kommer kanskje ikke inn da? hvis jeg ikke har gymnas? Eller teller det at jeg har jobbet i 10 år?

Noen som vet?`veldig glad hvis noen kan hjelpe meg her! Har lyst til å bli eiendomsmegler og må da ha bedriftsøkonmi som det første trinnet.

Skrevet

Så vidt jeg vet kan du ikke studere på BI uten studiekompetanse. Det vil si fullført videregående.

Skrevet

Du må ha almenn studiekompetanse for å komme inn. Detr innebærer en del fag fra gymnaset, sjekk med dem.

Gjest BI-student
Skrevet

Har tatt to år på BI -studieretning bedriftsøkonomi, men ikke via nettet.

For å studere bedriftsøkonomiske fag trenger man tilstrekkelig grunnlag i matematikk, ellers ryker man fort ut. Har sett en del som hadde bare et år med matematikk fra videregående, med dårlige resultater og mange stryk.

De fant fort ut at det var bedre å prøve seg på markedsføring. Der trengs ikke samme grunnlaget i matematikk. De som tar markedsføring, tar heller ikke matematikk-kurset første semester.

Ellers må du regne med at nettstudier er mer krevende. Man trenger mer selvdisiplin og god plan for å komme gjennom pensum tidlig nok før eksamen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...