Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er en jente på 17 år, fikk mensen som 14 åring.

Har hatt mensen ca. vær 3 måned.. syntes det var rart.. Det var ikke noe mønster i det hele tatt på det..

Vær gang jeg har mensen varer det i 6-7 dager.. og det er gruelig smertefult.

Nå har jeg ikke hatt mensen på over 6 månder... Er bekjymret over at noe kan være fryktelig galt.. At jeg ikke kan få barn i ettertid. o.l.

Kan det hele være fordi jeg trener? er ikke 6 månder uvanlig lenge?

Er jomfru.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156058-6-m%C3%A5nder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jente på 23 år nå..

Hei!

Vet ikke om dette er det samme som du opplever, men vil allikavel dele noe jeg har opplevd. :)

Fra jeg var 7-17år, spilte jeg aktivt fotball. Fra jeg var 14-15 år trente jeg mer og mer og jeg reiste lengre til trening og kamper. Itillegg hadde jeg mye gym/svømming på skolen. Dette medførte at jeg også stresset en del (siden jeg måtte reise en del)

Jeg fikk da mensen veldig ofte, kunne få den etter 16 dager!

Gikk til lege og hun forklarte at hvis man trener mye, kanskje streser itillegg invirker dette på mensen. Den kan da komme hyppig eller sjeldent.

Da jeg sluttet med fotball, gikk hyppigheten over en periode og tilbake til normalt, men så kom det tilbake igjen.

Var med lege og tok masse blodprøver, men ingenting var galt. Legen min sa at vi alle er forskjellige. Noen får mensen ofte, mens andre sjeldent...

Tror ikke det er noe som feiler deg, men kanskje du burde tatt turen til legen for å være sikker?

Mest sannylig tar de bare blodprøver i første omgang, så hvis du er nervøs for underlivsundersøkelse, trenger du ikke være redd for det.

Lykke til

Klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156058-6-m%C3%A5nder/#findComment-1003170
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...