Gå til innhold

Hodepine i venstre bakhode/side - blodpropp?

Anbefalte innlegg

Gjest lille rosinen

Hei! Håper noen kan hjelpe meg med dette, begynner å bli litt bekymret...

For tre uker siden begynte jeg med "p-pillen" Diane. Denne har jeg brukt til inntil et år siden. Jeg sluttet for å prøve yasmin og p-ring, men pga ustabilt humør og andre uønskede bivirkninger har jeg nå gått tilbake til Diane som fungerte bra for meg sist jeg brukte dem.

Natt til torsdag og fredag hadde jeg ikke muligheten til å sove "en god natts søvn". Og på fredag begynte jeg å merke hodepine i form av dunking i venstre bakhode/venstre side. Denne pulserende smerten inntrer kun når jeg er i bevegelse. Ligger jeg på sofaen eller i senga kjenner jeg ingenting til den. Jeg fikk sovet ut i løpet av fredag, men likevel har ikke denne hodepinen blitt borte. Det hjelper å ta paracet, men i dag måtte det mer enn en til for at det skulle ha virkning.

Jeg har ingen andre "symptomer" utover at det svartner for meg/svimmelhet når jeg reiser meg opp. Dette har jeg hatt periodevis i mange år, så det i seg selv bekymrer meg ikke.

Jeg er spesielt bekymret fordi jeg bruker Diane. Jeg har hørt at risiko for blodpropp er større ved bruk av dette merket kontra andre...

Kan også legge til at jeg har migrene i familien, men har ingen andre symptomer som skulle tilsi at dette er migrene.

Denne smerten er veldig ubehagelig og fører til at jeg av og til stivner i et halvt sekund når jeg får et slikt "pulsslag" hodet. Og jeg tar meg til hodet når dette kommer.

Håper noen kan svare meg raskt, siden jeg begynner å bli litt bekymret. Bekymrer meg at det ikke har gått over enda... Og at det i pakningsvedlegget til Diane står noe om at kraftig hodepine kan være symptom på blodpropp, uten at det står noe om hvordan denne typen hodepine utarter seg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156091-hodepine-i-venstre-bakhodeside-blodpropp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tubal-kandidat

Jeg kan ikke svare så detaljert, men har opplevd - og opplevere enda - mye lignende symptomer selv ved bruk av svakere hormon-prevensjon (p-ring), tror det er ganske vanlig.. Håper i hvertfall det! Skrekkhistoriene om unge kvinner som dør av blodpropp er skikkelig nifse, men veldig skjeldne da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...