morsan Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Ja, det er det jeg også reagerer på.. En uke er faktisk MER enn nok uten poden... Og ettersom de ikke hadde bestilt 14 dager i syden, men skulle være hjemme og ta småturer så ser jeg ikke helt problemet. men jeg ville heller ikke like at mannens x- skulle bestemme sånt. Helt enig i alt du sier - også det siste! :-)) Jeg har prist meg lykkelig mange ganger over at mannen ikke har barn med noen av sine ekser! Det gjør livet en smule lettere! *S* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Ja, det er krasst, men jeg kan ikke likegyldig fremføre noe som det ligger så mange følelser bak. Du som er så opptatt av alle sidene skriver om (merk:) DINE kamerater: "Selv har jeg flere kamerater som er skilt og har barn. Felles for de fleste av dem er at de setter barna fremfor alt annet - og nettopp derfor ofte blir "utnyttet" av barnas mor når det gjelder ferier og samvær." Tror du det er slik? TULL! Hvis du går rundt og innbiller deg at alle dine skilte kamerater har noen egoistiske, fæle ekser som utnytter i ferier, så tar du feil. Det er jo nettopp det du snakker om her som er selve saken! Det er ikke slik! Det er mer nyansert enn som så! Jeg tror slett ikke på de tyranniske mødrene, og fedrene som ikke gjør annet enn å jobbe. Nei, det er to mennesker som i sitt hat og sine konflikter er ute av stand til å se hva de gjør mot ungene i sin kamp for å kjempe mot hverandre! Begge parter tror de setter "barna fremfor alt annet," som du så eksemplarisk betegner det. Begge parter ser på seg selv som gode foreldre. Spør dem! Begge parters venner og venninner ser på den annen part som den egopistiske eks. DU er en av disse vennene. Tor du dine skilte kameraters ekser ser på seg selv slik? Hvordan tror du deres versjon av ferieproblemet ville vært? OMVENDT! (eksempel: Han har barna annenhver helg, og like fullt nekter han meg de tre ukene fri i ferien. Nei, da skal HAN, som har så mye barnefri ellers, ha FERIE med den røya han er sammen med osv) Og midt oppi alt dette sitter ungene. Våkn opp, mann!! Du har nok mye rett i dette - dessverre! :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Ja, det er krasst, men jeg kan ikke likegyldig fremføre noe som det ligger så mange følelser bak. Du som er så opptatt av alle sidene skriver om (merk:) DINE kamerater: "Selv har jeg flere kamerater som er skilt og har barn. Felles for de fleste av dem er at de setter barna fremfor alt annet - og nettopp derfor ofte blir "utnyttet" av barnas mor når det gjelder ferier og samvær." Tror du det er slik? TULL! Hvis du går rundt og innbiller deg at alle dine skilte kamerater har noen egoistiske, fæle ekser som utnytter i ferier, så tar du feil. Det er jo nettopp det du snakker om her som er selve saken! Det er ikke slik! Det er mer nyansert enn som så! Jeg tror slett ikke på de tyranniske mødrene, og fedrene som ikke gjør annet enn å jobbe. Nei, det er to mennesker som i sitt hat og sine konflikter er ute av stand til å se hva de gjør mot ungene i sin kamp for å kjempe mot hverandre! Begge parter tror de setter "barna fremfor alt annet," som du så eksemplarisk betegner det. Begge parter ser på seg selv som gode foreldre. Spør dem! Begge parters venner og venninner ser på den annen part som den egopistiske eks. DU er en av disse vennene. Tor du dine skilte kameraters ekser ser på seg selv slik? Hvordan tror du deres versjon av ferieproblemet ville vært? OMVENDT! (eksempel: Han har barna annenhver helg, og like fullt nekter han meg de tre ukene fri i ferien. Nei, da skal HAN, som har så mye barnefri ellers, ha FERIE med den røya han er sammen med osv) Og midt oppi alt dette sitter ungene. Våkn opp, mann!! Jeg sier jo "de fleste" og ikke "alle" av de av mine kamerater som er i en slik situasjon. Og jeg sier også at "Og derfor er jeg kanskje litt "forutinntatt" selv, siden jeg har sett så mange eksempler på mødre som brukes barna som "brekkstang" når det gjelder å få det slik de vil - på bekostning av barna og fedrene. Men det finnes sikkert mange eksempler der fedrene kan være like kyniske." Du "glemmer" (fordi du uttaler deg så sterkt om hva du ikke vet) at flere av disse mødrene også er venner av meg, og jeg har derfor en mulighet til å se begge sider i flere av "forholdene". Men at du generelt sett har rett i det du skriver er jeg også helt sikker på - selv om jeg bestemt tror at det ofte er slik at en av partene kan opptre mer egoistisk, og derved mer kynisk (gjerne ubevisst) overfor barna. Og det gjør dem i stand til å "missbruke" den andre part inklusive barna, uansett hvor bevisst eller ubevisst det er. At du desverre har opplevd dette på kroppen selv, medfører likevel ikke at dette er "sort/hvitt" - men heller svært individuelt. Derfor tror jeg at mange kanskje kan reagere negativt på for harde "utfall" og påstander - selv om du helt sikkert også treffer mange som burde føle seg truffet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skam deg Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg skjønner dvært godt hva du mener og jeg er igrunn helt enig med deg... Men Hun må få lov til å bli irritert på den andre damen som får førsteprioritet. MEN det jeg IKKE skjønner like godt idenne settingen er at hun og manne hjadde sett frem til 14 dager alene, uten barn?!?!?!? Hvem av oss som bor holder sammen har mulighet til 14 dager alene, uten barn?? Der har du saken i et nøtteskall. Tenk nøye over den setningen du ikke forstår, og se hva den skjuler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg skjønner dvært godt hva du mener og jeg er igrunn helt enig med deg... Men Hun må få lov til å bli irritert på den andre damen som får førsteprioritet. MEN det jeg IKKE skjønner like godt idenne settingen er at hun og manne hjadde sett frem til 14 dager alene, uten barn?!?!?!? Hvem av oss som bor holder sammen har mulighet til 14 dager alene, uten barn?? Og nå er du vel også inne på det som så ofte er et problem når noen som ikke har barn, involverer seg i noen som har det.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skam deg Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg sier jo "de fleste" og ikke "alle" av de av mine kamerater som er i en slik situasjon. Og jeg sier også at "Og derfor er jeg kanskje litt "forutinntatt" selv, siden jeg har sett så mange eksempler på mødre som brukes barna som "brekkstang" når det gjelder å få det slik de vil - på bekostning av barna og fedrene. Men det finnes sikkert mange eksempler der fedrene kan være like kyniske." Du "glemmer" (fordi du uttaler deg så sterkt om hva du ikke vet) at flere av disse mødrene også er venner av meg, og jeg har derfor en mulighet til å se begge sider i flere av "forholdene". Men at du generelt sett har rett i det du skriver er jeg også helt sikker på - selv om jeg bestemt tror at det ofte er slik at en av partene kan opptre mer egoistisk, og derved mer kynisk (gjerne ubevisst) overfor barna. Og det gjør dem i stand til å "missbruke" den andre part inklusive barna, uansett hvor bevisst eller ubevisst det er. At du desverre har opplevd dette på kroppen selv, medfører likevel ikke at dette er "sort/hvitt" - men heller svært individuelt. Derfor tror jeg at mange kanskje kan reagere negativt på for harde "utfall" og påstander - selv om du helt sikkert også treffer mange som burde føle seg truffet. De må gjerne reagere nagativt. Du skriver at du ser dem, men i og med at du ikke har vært til stede i stuen da de kranglet, sittet på sengen da de skrek om natten, hørt hva de hvisket til barna om sine partnere, sett bilen som kjørte vekk, hørt alle telefonsamtalene, lyttet til gråten i natten, så kan du egentlig ikke uttale deg om forholdene som har vært mellom dine venner. Det er større sjanse for at ungene opplevde dette. Kanskje du lar deg lure av den parten som snakker best. Kanskje, kanskje. De voksne er voksne og må ta det ansvaret. De har muligheten til ikke å bli "utnyttet." Ungene har ikke den muligheten. De må ta imot, slenges rundt og plasseres til de blir gamle nok til å leve sitt eget liv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Der har du saken i et nøtteskall. Tenk nøye over den setningen du ikke forstår, og se hva den skjuler. Altså det var settingen jeg skrev ikke setningen, men uansett... Jeg håper du mente at du også undrer deg over at hun hadde sett frem til 14 dager uten han eller egne barn? Jeg mente nemlig ikke at jeg selv ønsket det, men ikke hadde mulighet. Jeg hadde faktisk ikke orket å ha feire (dvs. slappe av og kose meg) uten at poden også skulle få ta del i den kosen.. Joda, vi tar oss en helg osv. sammen og poden er hos bestevorldrene og det syntes jeg er helt ok. Det har vi godt av og poden, (Som storkoser seg hos sine besteforeldre) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest for@virra Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Idioter skader menneskene rundt seg med sin idiotiske oppførsel, og da hjelper det ikke mye at de vet at de er det. ”Han opplever at han er velkommen hos oss.” ? Men det er han jo ikke. Ikke i denne ferien. Det er jo ubeleilig for dere denne gangen. Too bad… For han! Å være sammen med et barn og å få mulighet til å bidra i et lite menneskes oppvekst er ikke å ”ofre” som du kaller det. Du skulle være takknemlig for det. Du har muligheten til å stikke hvis du ikke vil være en del av det. Barnet har IKKE mulighet til å stikke. Han MÅ være en del av det. Dersom han ikke tåler deg, så er han uansett tvunget til å være sammen med deg i årevis. Til han endelig er gammel nok til å flytte. Tenk over hvordan det er en gang, så kanskje du skjønner litt av det. Tenk deg situasjonen i forhold til dine egne foreldre. Du må være sammen med mora di og den nye mannen hennes. De vil ikke ha deg der, men du er nødt likevel. Det er ingenting du får gjort med det. Bra du innbiller deg at han ikke skjønner noe av det. Ellers ville det blitt vanskelig med samvittigheten. Du skamme deg! Dette innlegget som jeg skrev var egentlig rettet mot slike som tar styringen i andres liv:Her EKSEN TIL MANNEN MIN Hun bestemmer over vårt liv bare for å få goder selv. Vi har gutten masse.Vi har mine barn også masse.Vi legger tilrette at barna har det bra hos oss når de er hos oss.Vi tar dem med på utover besøksordningen.Barna kommer til oss og er glad for å være hos oss.Til oss er de faktisk velkommen når som helst,MEN ETTER BARNAS OG VÅRES BEHOV,-IKKE ETTER NÅR EKSEN SKAL HA MAKTA OG STYRE VÅR HVERDAG !!! DET VAR DETTE INNLEGGET HANDLET OM...AT EKSEN TOK STYRINGA OVER VÅRT LIV....IKKE OM AT BARNA IKKE VAR VELKOMMEN. FOR DET STOD DET INGEN TING OM! Fatter du dette,-du skamme deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonil Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Altså det var settingen jeg skrev ikke setningen, men uansett... Jeg håper du mente at du også undrer deg over at hun hadde sett frem til 14 dager uten han eller egne barn? Jeg mente nemlig ikke at jeg selv ønsket det, men ikke hadde mulighet. Jeg hadde faktisk ikke orket å ha feire (dvs. slappe av og kose meg) uten at poden også skulle få ta del i den kosen.. Joda, vi tar oss en helg osv. sammen og poden er hos bestevorldrene og det syntes jeg er helt ok. Det har vi godt av og poden, (Som storkoser seg hos sine besteforeldre) Og ikke minst synes sikkert besteforeldre det er kjempefint å få være sammen barna alene. Det synes i allefall besteforeldrene til vår gutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Og nå er du vel også inne på det som så ofte er et problem når noen som ikke har barn, involverer seg i noen som har det.... men her hadde de begge barn.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Og nå er du vel også inne på det som så ofte er et problem når noen som ikke har barn, involverer seg i noen som har det.... Men i dette tilfellet hadde jo begge barn fra tidligere forhold. Jeg kan tildels skjønne at de som ikke har barn fra før ønsker seg barnefri feire, (men de burde være inneforstått med at de fleste ferier faktisk inkluderer partnerens barn fra tidligere forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 De må gjerne reagere nagativt. Du skriver at du ser dem, men i og med at du ikke har vært til stede i stuen da de kranglet, sittet på sengen da de skrek om natten, hørt hva de hvisket til barna om sine partnere, sett bilen som kjørte vekk, hørt alle telefonsamtalene, lyttet til gråten i natten, så kan du egentlig ikke uttale deg om forholdene som har vært mellom dine venner. Det er større sjanse for at ungene opplevde dette. Kanskje du lar deg lure av den parten som snakker best. Kanskje, kanskje. De voksne er voksne og må ta det ansvaret. De har muligheten til ikke å bli "utnyttet." Ungene har ikke den muligheten. De må ta imot, slenges rundt og plasseres til de blir gamle nok til å leve sitt eget liv. Du har rett i en ting - og det er at jeg ikke med sikkerhet kan uttale meg om mine venners problemer og måten de har løst det på, selv om jeg har vært observatør til mange av deres krangler. Og du uttaler deg på et enda tynnere grunnlag når det gjelder dem, og dømmer dem alle....? Ingen er vel uenige med deg i at det er de voksnes ansvar. Jeg klarer ikke helt å se hvor du er uenig med meg her, eller jeg uenig med deg - annet enn at du er veldig generell, og jeg mener at det kan være veldig individuelt...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 men her hadde de begge barn.... Det vet jeg. Kommentaren var ment for å vise at dette ofte kan være et enda større problem, når den ene parten ikke er vant med å ta slike hensyn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest for@virra Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Sterke ord, men mye å tenke på! Noen her inne sa en gang at den beste gaven man kan gi barnet sitt er at mor og far holder sammen. Jeg skjønner at det ikke alltid lar seg gjøre dessverre, men jeg skal ihvertfall holde fingrene krysset + selvsagt gjøre noe mer konstruktivt og håpe at det varer livet ut! Hadde ikke holdt ut tanken på at det kjæreste jeg har kanskje skal være 50% av tiden sammen med en stemor som ikke liker ham! :-( En stemor som ikke liker han... Jeg liker gutten kjempegodt.Vi har det virkelig gøy sammen.Gutten liker faktisk meg også.Det er meg han kommer til når han ønsker litt skøy. Og faren er veldig glad for at vi har denne fine kontakten.Noen ganger er faktisk faren litt misunnelig på at vi har sånn fin kontakt,men han setter det heldigvis på den posetive hylla! Men dette innlegget handlet om AT EKSEN TAR STYRINGA OVER VÅRT LIV... Ikke hvordan barnet har det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litt mer anonym stemor enn ellers... Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Helt enig i alt du sier - også det siste! :-)) Jeg har prist meg lykkelig mange ganger over at mannen ikke har barn med noen av sine ekser! Det gjør livet en smule lettere! *S* Det gjør ikke livet en smule lettere - det gjør livet utrolig enkelt i forhold til en som har flere stebarn å forholde seg til. Når man da - i utgangspunktet - ikke har barn selv, er det en veldig vanskelig situasjon. Man blir sjalu. Man ønsker en del tid for seg selv med kjæresten. Hvem gjør ikke det i starten av et forhold. Jeg husker nok av den første tiden til å forstå forfatter av innlegget...men nå etter at jeg har fått barn kan jeg se sakene mer fra barnas side,da... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skam deg Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Altså det var settingen jeg skrev ikke setningen, men uansett... Jeg håper du mente at du også undrer deg over at hun hadde sett frem til 14 dager uten han eller egne barn? Jeg mente nemlig ikke at jeg selv ønsket det, men ikke hadde mulighet. Jeg hadde faktisk ikke orket å ha feire (dvs. slappe av og kose meg) uten at poden også skulle få ta del i den kosen.. Joda, vi tar oss en helg osv. sammen og poden er hos bestevorldrene og det syntes jeg er helt ok. Det har vi godt av og poden, (Som storkoser seg hos sine besteforeldre) Jeg undrer meg ikke over at hun tar barnefri som en selvfølge, men jeg merker meg det med gru. Det er vel slik at steforeldre ikke ser den samme gleden og lysten i å tilbringe tid sammen med de barna partnerene har fått med sine fordums elskende. De forventer fri. de ønsker det. De blir sinte og opprørte hvis de ikke får det. Fri fra et barn? Krever barna fri fra de voksne? Jeg oppfatter det ikke slik av kvinnens innlegg at hun er sint fordi mannens eks prioriteres. Nei, jeg oppfatter det slik at hun er gretten fordi hun ikke får være alene på ferie med sin mann, uten påheng av en gutt som hun ikke vil han der. Han spolerer jo ferien hennes... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skam deg Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Du skamme deg! Dette innlegget som jeg skrev var egentlig rettet mot slike som tar styringen i andres liv:Her EKSEN TIL MANNEN MIN Hun bestemmer over vårt liv bare for å få goder selv. Vi har gutten masse.Vi har mine barn også masse.Vi legger tilrette at barna har det bra hos oss når de er hos oss.Vi tar dem med på utover besøksordningen.Barna kommer til oss og er glad for å være hos oss.Til oss er de faktisk velkommen når som helst,MEN ETTER BARNAS OG VÅRES BEHOV,-IKKE ETTER NÅR EKSEN SKAL HA MAKTA OG STYRE VÅR HVERDAG !!! DET VAR DETTE INNLEGGET HANDLET OM...AT EKSEN TOK STYRINGA OVER VÅRT LIV....IKKE OM AT BARNA IKKE VAR VELKOMMEN. FOR DET STOD DET INGEN TING OM! Fatter du dette,-du skamme deg? Jeg synes det sto mye om det, så der er vi nok også uenige. Barnas behov? Alltid velkommen? Det spolerer jo ferien din at barnet er tilstede. Bortforklar det som du vil. Greit, du ville si noen ord om din manns eks, men mellom linjene står det en hel del annet om dine holdninger. Du virker ikke svært moden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Du skamme deg! Dette innlegget som jeg skrev var egentlig rettet mot slike som tar styringen i andres liv:Her EKSEN TIL MANNEN MIN Hun bestemmer over vårt liv bare for å få goder selv. Vi har gutten masse.Vi har mine barn også masse.Vi legger tilrette at barna har det bra hos oss når de er hos oss.Vi tar dem med på utover besøksordningen.Barna kommer til oss og er glad for å være hos oss.Til oss er de faktisk velkommen når som helst,MEN ETTER BARNAS OG VÅRES BEHOV,-IKKE ETTER NÅR EKSEN SKAL HA MAKTA OG STYRE VÅR HVERDAG !!! DET VAR DETTE INNLEGGET HANDLET OM...AT EKSEN TOK STYRINGA OVER VÅRT LIV....IKKE OM AT BARNA IKKE VAR VELKOMMEN. FOR DET STOD DET INGEN TING OM! Fatter du dette,-du skamme deg? Jeg skjønner at du blir irritert over at x-ens behov settes foran dine. Men men må også si meg enig Skam deg: Hvem er det her i denne settingen som spør om barnets behov. Når dere i utg. punktet ikek har barna boende hos dere noen av dere så har dere vel såpass med tid sammen elelrs at det faktisk ER hyggelig å ha "besøk" i ferien. At dere ikke kan ta med dere gutten på ferie er IKKE X-ens skyld, men din mann sin. OG det må du ta med han. Dere hadde mulighet til å dra på ferie ( Men det satte din mann en stopper for). Det kan ikke x-en bebreides for. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg undrer meg ikke over at hun tar barnefri som en selvfølge, men jeg merker meg det med gru. Det er vel slik at steforeldre ikke ser den samme gleden og lysten i å tilbringe tid sammen med de barna partnerene har fått med sine fordums elskende. De forventer fri. de ønsker det. De blir sinte og opprørte hvis de ikke får det. Fri fra et barn? Krever barna fri fra de voksne? Jeg oppfatter det ikke slik av kvinnens innlegg at hun er sint fordi mannens eks prioriteres. Nei, jeg oppfatter det slik at hun er gretten fordi hun ikke får være alene på ferie med sin mann, uten påheng av en gutt som hun ikke vil han der. Han spolerer jo ferien hennes... Hva er galt ved å ha fri fra barna i korte perioder? Hva er galt ved å la barna få ha fri fra foreldrene i korte perioder? Begge deler er ofte ønskelig både for foreldrene og for barna - selvfølgelig avhengig av alder, lengden på "perioden" og individuelle forskjeller. Her synes jeg du er litt vel bastant igjen..... Når jeg var barn så satte jeg stor pris på å få fri fra mine foreldre av og til. Men det skal selvfølgelig være noe alle parter skal få være med på å bestemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg undrer meg ikke over at hun tar barnefri som en selvfølge, men jeg merker meg det med gru. Det er vel slik at steforeldre ikke ser den samme gleden og lysten i å tilbringe tid sammen med de barna partnerene har fått med sine fordums elskende. De forventer fri. de ønsker det. De blir sinte og opprørte hvis de ikke får det. Fri fra et barn? Krever barna fri fra de voksne? Jeg oppfatter det ikke slik av kvinnens innlegg at hun er sint fordi mannens eks prioriteres. Nei, jeg oppfatter det slik at hun er gretten fordi hun ikke får være alene på ferie med sin mann, uten påheng av en gutt som hun ikke vil han der. Han spolerer jo ferien hennes... Det som også forunderer meg er at mannen hennes ikke ville ta med gutten på hytta fordi han mente det var best for gutten å være hjemme å leke med jevnaldrene??? Håper ikke han har ment det i de 4-5 ukene han har vært hos dem... Syntes det blir litt rart at faren til barnet reagerer sånn. Og jeg tror at kvinnen som skrev det også ble irritert på det. At de ikke kunne dra noe sted, ikke med gutten heller. Men det kan dun ikke bebreide x-en for, kun sin mann. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156197-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna/page/2/#findComment-1004321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.