Gjest Lamia2000 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hei,jeg er 29 aar, har hatt samme partner i over 3 aar,og det siste aaret har jeg hatt mye problemer med urinveisinfeksjon og sopp. Har tatt flere antibiotika-kurer, som jeg tror er grunnen til alle soppangrepene. Naa er det en stund siden siste urinveisinfeksjon, behandlet den med tranebaer og urtete og det gikk bra. Har ikke sopp heller tror jeg, men det svir naar vi har samleie. Spesielt paa baksiden av aapningen, og helt innerst i skjeden. I aapningen kjennes det som om det er rifter, men innerst i skjeden vet jeg ikke hva det er. I tillegg er det som om huden sprekker litt i omraadet rundt klitoris hvis det dras i huden. Svir veldig.Har hatt store problemer med lysten pga dette, men naa sluttet jeg paa p-pillen for 3 dager siden, og merker allerede at lysten er paa vei tilbake. Likevel plager det meg aa aldri kunne nyte det skikkelig fordi jeg alltid er redd for smerter og svie. Kommer dette til aa gi seg naa som jeg har sluttet med antibiotika og p-piller? Hvor lang tid tar det eventuelt för hormoner og bakteriefloraer er i balanse igjen? Vasker meg kun med vann og intimsaape. Kan det vaere noe annet? Har av og til utflod, men det virker normalt. Idag lukter det veldig surt, men kanskje det er endringer i forbindelse med at jeg har sluttet paa pillen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156212-svie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Rifter ved skjedeinngangen (spesielt mot endetarmen) betegnes fissurer og skyldes en svakhet i huden. Hemorroide-salve som Scheriproct eller Alcosanal kan hjelpe. Jeg vet ikke hva som kan være årsak til svie dypt inne i skjeden, det må du få en undersøkelse for å komme nærmere diagnose. P-pillen er ute av kroppen etter få dager. Det merker du allerede! Det er forskjellig hvor fort bakteriefloraen tar seg opp, det er ikke sikkert bevist at melkesyrebakterier eller yoghurt fremmer saken, men det er jo lov å prøve. Sur lukt tyder på at melkesyrebakterier er kommet tilbake, og det er bra. Bruk babyolje til rensning hvis du er sår. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156212-svie/#findComment-1004649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.