Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en 21 år gammel jente, som for tiden er ute å reiser. Grunnet praktiske årsaker går jeg på microgynon, og venter ikke mellom hvert brett, men går rett på neste, så jeg skal slippe mensturasjon. (etter instruksjon fra lege). jeg er nå godt ute i andre måneden, og fjerde brettet, og alt har gått helt fint til nå. Men så for noen dager siden begynte jeg å få blødninger til tross for p-pillene, i samme mengde som min normale mensturasjon, men dette kan vel være normalt? Det som bekymrer meg er at jeg har hatt smerter i hele dag, til tross for mye smertestillende, og da jeg skulle skifte bind, merket jeg at jeg har blødd noe lignende som en "hudpose", ca 3 cm i diameter, fast, og delvis gjennomsiktig. Jeg har ingen anelse om hva det er, og jeg får meg ikke til å tro at det er normalt. Jeg har ikke hatt sex siden desember, så det kan ikke ha noe med graviditet å gjøre.

Fordi jeg er ute på reise har jeg ikke tilgang til en norsktalende lege, og henvender meg derfor hit. Håper på raskt svar, da jeg er rimelig bekymret!

mvh Arya

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156292-bl%C3%B8dning-under-p-pillebruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Utfra beskrivelsen kunne det ha vært en tidlig abort, men den mulighet er altså utelukket.

Ved brukt av p-pille som du beskriver, kan man holde menstruasjonen borte, men hos noen kommer blødning som du har opplevd. Slimhinnen bygger seg opp på en annen måte med kontinuerlig p-pille og avstøtes når den når en viss tykkelse. Skjer det igjen, vil jeg anbefale deg å holde en ukes pause før du starter opp igjen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...