Gå til innhold

Hei dere som skiller og separerer dere!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

21

• skorpionfisken

6

• Babette

4

• serendipity

2

skorpionfisken

Det er to i et ekteskap og to om en skilsmisse.

Jeg ville ikke skilles. Han ville skilles. Så da skilles man da.

I dag, når det hele er over og livet går videre, er jeg glad for skilsmissen.

Men jeg visste jo ikke da at jeg ville få det bedre etterpå:-)

Gjest tjohooo

Se der ja... MANNFOLK >:(

Neida ;)

Annonse

Gjest ikke skilt

Hvordan bedre?

Gjest ikke skilt

Jeg tror ikke at seriemonogami er kommet for å bli. Tvert i mot. Så mange unge som det er nå, som føler seg på "ustø grunn" i dag på grunn av kaos i verden og oppbrudd i familie og diverse, så kommer det også til å bli et stadig større ønske om en fast tilhørighet - som i de første par generasjonene fremover kanskje først og fremst blir oppfylt av stadig nærere omgang med venner i stedet for familie - noe som varer, og noe man er villig til å ofre for å få til, for rammenes og det følelsesmessige sin skyld, selv om kvinnene har plenty av penger og på den måten kan stå på egne bein.

Min generasjon er liksom så "girlpower" og frie, men bare vent...det kommer nok en tid igjen der kjønnsrollene blir omdefinert og man søker tilbake til det mer tradisjonelle...forhåpentligvis også på en likestilt måte :)

Trygt og godt å være gift:) Synes det tradisjonelle er best.. Glad vi ikke har "dine og mine" barn, men "våre".. Og at vi ikke har noen ex'er i bakgrunnen som lager konflikter.

Gjest tjohooo

Trygt og godt å være gift:) Synes det tradisjonelle er best.. Glad vi ikke har "dine og mine" barn, men "våre".. Og at vi ikke har noen ex'er i bakgrunnen som lager konflikter.

Tradisjonelt høres veldig fristende ut i dagens kaos, men ikke hvis det innebærer underdandighet og lignende :D

Gjest ikke skilt

Tradisjonelt høres veldig fristende ut i dagens kaos, men ikke hvis det innebærer underdandighet og lignende :D

Underdanig? Hm.. Jeg jobber med å få ham til å ta mer husarbeid, om det er det du mener. Han gjør omtrent ingenting.. Men det er så deilig å ha hverandre, og ikke ha det så rotete (i forholdet) som noen har det.. En jeg kjenner har det rotete; 3 ex'en som lager problemer, og en nåværende type som hun av og til er sammen med og av og til ikke.. Og så skal et av barna til faren, så en annen uken etter... Jeg liker kjernefamilien, jeg!

Gjest tjohooo

Underdanig? Hm.. Jeg jobber med å få ham til å ta mer husarbeid, om det er det du mener. Han gjør omtrent ingenting.. Men det er så deilig å ha hverandre, og ikke ha det så rotete (i forholdet) som noen har det.. En jeg kjenner har det rotete; 3 ex'en som lager problemer, og en nåværende type som hun av og til er sammen med og av og til ikke.. Og så skal et av barna til faren, så en annen uken etter... Jeg liker kjernefamilien, jeg!

Gjør ikke de fleste det, da? :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...