Gå til innhold

P-piller og sexlyst.

Anbefalte innlegg

Gjest Thekla20

Jeg har gått på p-piller flere ganger og prøvd andre ting, men har igjen sluttet. Grunnen til at jeg sluttet var at jeg ble så plaget med sopp, mindre sex-lyst og at jeg bare følte meg ikke helt "fresh".

Etter at jeg sluttet ble alt endret. Jeg følte meg mye bedre, sexlysten ble på topp! Samboeren min er kjempefornøyd, for nå er jeg blitt mitt gamle "jeg" igjen, men samtidig er det noe som plager meg; Jeg liker at han er pågående når det gjelder sex, jeg elsker det! Men jeg kommer i dårlig stemning når han hele tiden prøver å diskutere prevansjon med meg, for han vil at det bare er JEG som skal ta p-piller, p-sprøyte, p-plaster eller andre diverse hormoner som jeg må putte i kroppen. Dette er ikke jeg interressert i fordi jeg simpelten ikke blir bra i kroppen av å gjøre slike ting. Jeg respekterer fullt ut hans ønske om at jeg ikke skal bli gravid før vi har flyttet inn i ny leilighet om et halvt års tid, for han føler seg ikke klar.. men da mener jeg at han må respektere mitt valg der jeg velger å ikke bruke hormonelle prevansjons-midler. Sexlivet vårt ville vært helt perfekt om han bare kunne slutte å fokusere på at det er JEG som må ta ansvar. Han kan jo bruke kondom mener jeg, men da sier han bare at det ødelegger mye av stemningen... men begynner jeg på hormonelle midler igjen, så går jeg rundt med sopp 1-2 gangeer i mnd'en i tillegg til menstruasjon en uke.. da er det ikke mange dagene igjen til å hygge seg... Jeg vil gjerne høre hva dere der ute mener.. for jeg sitter her og aner ikke hva jeg skal gjøre lenger.. vurderer nesten å gå gjennom 2-3 ukers lang plage med sopp/mens bare for ham... (ved å begynne på et eller annet hormonelt middel)..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156326-p-piller-og-sexlyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Thekla.

Jeg synes du bør banke i bordet jeg og si at NEI...du vil ikke bruke prevensjon dette halve året.

Du har prøvd flere forskjellige og det har ikke virket helt bra for deg.

Det burde halvdelen din selvsakt respektere.

Det å ikke ville bruke kondom er barnslig er min personlige mening. Nå sier du kun at han synes det ødelegger stemningen og den undskyldningen er for tam. Kondom bør ikke ødelegge stemningen i det hele tatt...det er et helt greit prevensjonsmiddel det om man har et avslappet forhold og kan ta ting med humor og humør.

Når dere attpåtil planlegger å bli gravide om et halvt års tid er det kanskje bare greit at kroppen din får slappet av en stund føre det.

Etter en fødsel kan kroppen forandre seg...slik at du kanskje da kan bruke forskjellige prevensjonsmidler med mer hell en du har gjort i dag.

Det er meningen at begge parter skal ha det bra i et forhold. Etter hva du forteller så blir du i dårlig form, sliter med sopp og mister sexlysten av prevensjonene du har brukt...mens han på den andre siden snakker om ødelagt stemning...

valget burde ikke være vanskelig.

Så lenge dere planlegger graviditet innen så kort tid så bør du helt klart få slippe...

Etterhvert så får du sammen med legen din prøve ut andre prevensjonsmidler. Mest trolig finner du et du kan være fornøyd med.

Vær litt hard på dette pungtet...han bør se litt lengre enn nesetippen.

Sorry den krasse tonen...men slikt irriterer meg litt.

Lykke til.

:)

Hilsen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156326-p-piller-og-sexlyst/#findComment-1004919
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...