Gå til innhold

Fra mann til mann

Gjest millemarie som er lei av stein-erik

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kjekk og grei mann

Hva kommer det av at noen aldri finne sin livsledsager, mens andre bare hopper fra den ene til den andre?

Er vel på tide med litt selvransakelse da?

Selv er jeg i nesten samme situasjonen, men er mann.

Begynner å lure på om jeg har noen rare tanker om hva et forhold skal være og at kravene mine ikke kan matches av noen.

Synes selv jeg bare ønsker meg ei søt, trivelig, sosial og familiekjær jente. Skulle jo ikke være så vanskelig å finne en slik?

Hva kommer det av at noen aldri finne sin livsledsager, mens andre bare hopper fra den ene til den andre?

Et godt spørsmål. I noen tilfeller tror jeg kravstorhet er et skalkeskjul for redsel for å binde seg, redsel for å bli sveket, prestasjonsangst. De stiller så store krav til en eventuell kjæreste at ingen er bra nok. Jeg sier ikke at det alltid er slik, for all del. Men jeg hadde en gang ei venninne som for sikkerhets skyld alltid "siktet langt over" når hun skjøt. Kun de aller stiligste mennene interesserte henne. Men hun var feit og pjuskete og hadde aldri sjangs på disse.

Selv hører jeg til de som har snublet borti kjærester uten å lete og uten å ønske meg noen. De bare detter i huet på meg.

Et godt spørsmål. I noen tilfeller tror jeg kravstorhet er et skalkeskjul for redsel for å binde seg, redsel for å bli sveket, prestasjonsangst. De stiller så store krav til en eventuell kjæreste at ingen er bra nok. Jeg sier ikke at det alltid er slik, for all del. Men jeg hadde en gang ei venninne som for sikkerhets skyld alltid "siktet langt over" når hun skjøt. Kun de aller stiligste mennene interesserte henne. Men hun var feit og pjuskete og hadde aldri sjangs på disse.

Selv hører jeg til de som har snublet borti kjærester uten å lete og uten å ønske meg noen. De bare detter i huet på meg.

Ja, du er kanskje inne på noe der. Det har vel noe med utstrålingen å gjøre. Hvis man har redsel for menn og for forhold vil nok dette hindre en i å finne en fordi en utstråler nettopp dette. En annen ting er vel at de som er vant til å være i forhold blir kanskje avhengig av å alltid ha en. Det blir derfor lettere å finne en ny en. Selv skulle jeg gjerne møte en kjekk og snill mann, men jeg orker ikke lenger å gå ut på byen og det er begrenset hva jeg orker å gjøre for å finne en.

Tanken har falt meg inn ;o)

Man skal da tross alt være kravstor når man skal finne seg en partner. Man skal jo ikke bare være sammen med noen for å være sammen med noen, selv om kanskje mange tenker slik. Synes samfunnet i dag har blitt snudd opp og ned på hodet. Før var det en dyd å være jomfru og vente til du fant den rette. I dag skal alle ha seg med alle.

Annonse

Det er en formel på det der.. Man skal ha kommet over den forrige når det har gått en halv gang så lang tid som man var sammen.

Det er selvsagt ikke rom for skjønn, denne formulaen er like sikker som snus.

Men det er lov å ha elskere i mellomtiden, sant?

Ja, du er kanskje inne på noe der. Det har vel noe med utstrålingen å gjøre. Hvis man har redsel for menn og for forhold vil nok dette hindre en i å finne en fordi en utstråler nettopp dette. En annen ting er vel at de som er vant til å være i forhold blir kanskje avhengig av å alltid ha en. Det blir derfor lettere å finne en ny en. Selv skulle jeg gjerne møte en kjekk og snill mann, men jeg orker ikke lenger å gå ut på byen og det er begrenset hva jeg orker å gjøre for å finne en.

Ja det er nok ikke lurt å være åpenbart søkende. Da jeg var på din alder, var kjæreste det siste jeg tenkte på. Jeg var opptatt av studier, venner, politikk og mye annet. Likevel kom de dettende da også. Eller kanske nettopp derfor.

Avhengig av en mann har jeg aldri vært, jeg trives utmerket alene.

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...