Gjest sprek mamma i 2005 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Dette blir litt på siden men jeg skirver allikevel. Vi er et par som har et barn. Vi forsøkte i mange år å f flere før vi gav opp. Er såkalte uforklarlige barnløse da de ikke fant noe galt men noen av oss og hadde for lengst sluttet å tenke på flere barn. For 1,5 år siden la jeg om livsstilen litt og begynte trene fast 3-4 ganger pr uke. Kuttet ut sjokolade også ellers normalt matinntak.Er 38 år, 175 cm høy med en vekt på ca 68-70 kg. Nå er vi 5 måneder på veg. Gynekologen fortalte meg at det ble forsket på barnløshet og trenging. Trening økerblodgjennomstrømning kroppen (inkludert i underlivet) noe somvisstnok gir bedre "grobunn" for å kunne bli gravid. Er gravid og i kjempeform......... Det er ikke dokumentert men ville barne nevne det. Jeg var i god form i utgangspunktet også men det kan ha vært trening som har medført graviditet mente min gynekolog + at vi nå slappet av ift barnproduksjon. Kan dette være årsak til vår graviditet ?????? Er det andre som vet noe om dette i såfall bør det gis opplysning om dette til de som forsøker. vet også om en annen dame som begynte å gå fast 3 ganger pr uke for å slake seg ifm barnløshet. Hun har nå gått ned 10 kg og er 3 måneder på veg.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156440-kan-trening-v%C3%A6re-en-l%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sprekogsåjeg! Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Hei der! Gratulerer så masse med graviditeten!) Kjempefint å høre at du deler din erfaring.Tror nok for en del kan omlegging av kost og trening generelt ha betydning for å bli gravide.(PCO, insulinresistente osv) Når det er sagt er UFB ,som du sikkert og kjenner til,mer komplisert enn som så... Vi er nok og såkalte Uforklarlig Barnløse (men kan sikkert forklares med litt nedsatt sædkvalitet og smågrums) Ingen av oss er overvektige, vi lever forsåvidt nokså sunt.Har store hunder så ut må vi hver eneste dag på lange turer i skog og mark (skigåing om vinter etc) og blading som jo og er kjempemosjon...Dette er selvfølgelig noe vi liker og prioriterer uansett,da. (...ellers hadde vi ikke valgt et liv med hund!) Til gjengjeld kan jeg desverre ikke vise til en eneste pos. graviditetstest i løpet av alle disse årene vi har prøvd å få barn. Har siste par år gjennomgått 3 IVF forsøk, og må nok innrømme at til tross for at jeg var i god form på forhånd var disse hormonkurene nok i stand til å ta knekken på selv den sprekeste både fysisk såvel som psykisk. Tøffere saker tror jeg aldri jeg har gjennomgått, utallige søvnløse netter pga hormonene som herjet villt...Så direkte "avslappende" var det vel ikke...enten jeg ville eller ei var det nokså utenfor min kontroll. Om akkurat det med å "slappe av" generelt sett har så mye å si for å bli gravid,vet jeg nå ikke..(Vi slappet da av alle årene før vi satte i gang med IVF, og hadde ikke hastverk sådann) Er samtidig stadig noe vi som UFB får høre.."Slapp av så ordner det seg"..Vel, så enkelt tror jeg vel ikke det er. MEN at hormonkurene kanskje ikke passer for alle kan jeg kanskje gå med på dersom det skaper slike stressituasjoner i kroppen som hos meg med adrenalinet i høygir pga lite søvn osv. Det rare er jo at jeg får ut mange egg som befrukter seg kjempefint, men feste seg?? Nei! Kankje det bare er sånn at enkelte ting ikke kan forklares og noen gang har noe med flaks å gjøre og....? Men likevel kan vi jo tilrettelegge det beste for kroppen med å leve sunt og trene. Og de som har prøvd i årevis er vel mer bevisst på nettopp det en de fleste, kanskje? Var nå bare det jeg ville si. Vet ikke om dere hadde vært gjennom IVF forsøk som ikke har klaffet. Men det er godt å høre at det ordnet seg til slutt. Har nok ikke gitt opp her heller,men IVF forøk vet jeg ikke om det blir så mye mer av. Lykke til videre i svangerskapet!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156440-kan-trening-v%C3%A6re-en-l%C3%B8sning/#findComment-1007193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandorra Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Ville bare kommentere dette innlegget som jeg synes er veldig bra. Har litt av samme erfaring som "sprek mamma 2005" selv. Sleit og fikk det ikke til. Har problemer med hormonene, og har kommet i tidlig overgangsalder. Prøvde hormonstimulering for å få flere egg til prøverør, men fikk bare få eggposer, tre på det meste. Prøvde fire ganger. Trappet opp trening og levde et veldig aktivt og sunt liv. Ga opp prøverørforsøk, og ble gravid etter 2-3 måneder. Gynekologen sa vi måtte se det som å vinne i lotto!!! Så sunn livsstil og kosthold er i allfall ikke dumt å ha i bunnen før en forsøker alt mulig annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156440-kan-trening-v%C3%A6re-en-l%C3%B8sning/#findComment-1007222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenika Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Skal ikke se bort fra det nei. Begynte å trene i sommer jeg. Har forsøkt å bli gravid i 10år og har noen spontanaborter bak meg. Er fire år siden sist jeg ble gravid, men etter at jeg la om livsstilen og begynte å trene minst 5 ganger i uka... så har det blitt klaff. Mulig det er tilfeldig -og jeg har ennå litt tid igjen før jeg vet om dette går bra eller ikke. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156440-kan-trening-v%C3%A6re-en-l%C3%B8sning/#findComment-1041084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.