Gå til innhold

Mangel på lyst.. (litt langt)

Anbefalte innlegg

Her har andre kommet med mange gode svar tidligere.

Saken:

Min samboer gjennom noen år har "svunnet" helt hen. Føler at vi lever dag for dag.. Samlivet er harmonisk og godt, men mangler gnist.

Har snakket sammen om dette og hun sier at hun er klar over at hun er litt "slapp" og innrømmer at nærhet og sex er noe hun ikke tenker på pga mange andre ting, barn, jobb, husarbeide mm.

Det jeg ikke liker er at det virker helt OK for henne at det er sånn!?

Vi har snakket mye i det siste og jeg har gitt klart uttrykk for at det må skje noe og at jeg ikke gidder å være i et "vennskaps" forhold, til det er livet for kort.

Unnskyldningen hver gang er "jeg er sliten". Dette har jeg sagt at er såå ødeleggende på psyken min at jeg nå avventer et utspill/initiativ fra henne.

Det har jeg ventet på i 3 måneder.. Vi koser og sitter i armkrok og alt er ok, så lenge jeg tar et initiativ så kan vi sitte inntil hverandre i sofakroken, men seksuelt er det bånn i bøtta.

Jeg har ingen ønsker om å "presse" frem noe, det er så lystødeleggende for meg at jeg tror ikke jeg hadde klart det.

Midt oppi det hele sitter jeg og tenker tilbake på forholdet vårt. For ikke lenge siden var hun så aktiv på alle områder og mot meg, at jeg nesten måtte si ifra at det var litt mye, nå bare savner jeg det så utrolig, føler at jeg ikke er no til mann lenger, bare en "trygg" forsører og far..

Macho selvfølelsen er helt på bånn, jeg vet at jeg ikke er noen hingst, men jeg er da ikke noen barnehageonkel heller! Møter spennnende blikk de gangene jeg ferdes blant folk og ikke minst kvinner.

Jeg skjønner abre ikke hva jeg skla gjøre?

Har liksom på følelsen at når vi nå har diskutert dette (hver gang på mitt initiativ) så vil ting aldri bli "naturlig" melom oss igjen.. Føler at det blir aldri bra igjen..

Tar hun meg for gitt? Hva skal man gjøre for å signalisere at man må jobbe litt uten å virke som et mannesvin?

Det er nå så ille at jeg begynner å miste lysten selv...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156446-mangel-p%C3%A5-lyst-litt-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

24

• serendipity

8

• Babette

6

• pOOntanG

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest I samme båt

Kan du være min husbond tro?

Jeg er vel ganske lik din kone.

Vi har 3 små barn og begge har jobb.Jeg blir veldig sliten etter endt dag.Her har det ikke vært sex på snart ett år.

Jeg synes kanskje at mannen min burde hjelpe til litt mer hjemme,sånn at ikke jeg sliter meg ut helt.Det føles ganske urettferdig når mannen kan sette seg i en stol og lese aviser,se på tv og en selv må lage middag,vaske tøy,rydde og you name it.Dette tar i allefall fra meg lysten.

En ting til som kan være en medvirkende årsak,er at jeg har fått satt inn hormonspiral.

Hormonene spiller nok inn på lysten.

MEN,jeg tenker som så,at når barna har blitt større så får vi heller prøve å ta opp sexlivet igjen da.

Det må sies at vi har det helt topp på andre hold.Vi sier omtrent hver dag at vi er glade i hverandre.Klem og kos er det mye av også + at vi kan snakke med hverandre om omtrent alt.

Nå sier jeg ikke at det er sånn hos Dere,men håper at du kanskje kan finne noen grunner til hvorfor det er sånn med din kone.

Håper problemet løser seg for Dere:o)

Vi har 3 små barn og begge har jobb.Jeg blir veldig sliten etter endt dag.Her har det ikke vært sex på snart ett år.

Jeg synes kanskje at mannen min burde hjelpe til litt mer hjemme,sånn at ikke jeg sliter meg ut helt.Det føles ganske urettferdig når mannen kan sette seg i en stol og lese aviser,se på tv og en selv må lage middag,vaske tøy,rydde og you name it.Dette tar i allefall fra meg lysten.

En ting til som kan være en medvirkende årsak,er at jeg har fått satt inn hormonspiral.

MEN,jeg tenker som så,at når barna har blitt større så får vi heller prøve å ta opp sexlivet igjen da.

Det må sies at vi har det helt topp på andre hold.Vi sier omtrent hver dag at vi er glade i hverandre.Klem og kos er det mye av også + at vi kan snakke med hverandre om omtrent alt.

Nå sier jeg ikke at det er sånn hos Dere,men håper at du kanskje kan finne noen grunner til hvorfor det er sånn med din kone.

Hei på deg i båten!

Vi har nok bare 1 barn, men ellers så virker det likt. Har gått igjennom endel tråder her på DOL og funnet at det er mange i vår situasjon.

Med hensyn til det å hjelpe til, så gjør jeg så godt jeg kan, ikke snakk om noe TV tiiting eller avis når jeg kommer hjem, da er det bånn gass med barn, hjelpe til med middag og kanskje henge opp en klesvask eller to (jeg er bannlyst fra vasking pga noe fargemix noe tilbake i tid (: )

Min samboer jobber også redusert stilling og er ganske mye hjemme. Men tror egentlig at det minst like slitsomt å gå hjemme med barn som det å jobbe, ikke minst psykisk.

Mitt poeng er: jeg er nok like "sliten" som min samboer og jeg tror forskjellen ligger i den generelle forskjellen på menn og kvinner, menn tenker mer på sex. Bare så synd at det var omvendt en gang i tiden og det savner jeg noe innmari!

Lykke til med vente prosessen på et normalt samliv, skal se om jeg kan mobilisere litt tålmodighet, men det går på stumpene løs når jeg selv kjenner at jeg mister lysten...

Hei på deg i båten!

Vi har nok bare 1 barn, men ellers så virker det likt. Har gått igjennom endel tråder her på DOL og funnet at det er mange i vår situasjon.

Med hensyn til det å hjelpe til, så gjør jeg så godt jeg kan, ikke snakk om noe TV tiiting eller avis når jeg kommer hjem, da er det bånn gass med barn, hjelpe til med middag og kanskje henge opp en klesvask eller to (jeg er bannlyst fra vasking pga noe fargemix noe tilbake i tid (: )

Min samboer jobber også redusert stilling og er ganske mye hjemme. Men tror egentlig at det minst like slitsomt å gå hjemme med barn som det å jobbe, ikke minst psykisk.

Mitt poeng er: jeg er nok like "sliten" som min samboer og jeg tror forskjellen ligger i den generelle forskjellen på menn og kvinner, menn tenker mer på sex. Bare så synd at det var omvendt en gang i tiden og det savner jeg noe innmari!

Lykke til med vente prosessen på et normalt samliv, skal se om jeg kan mobilisere litt tålmodighet, men det går på stumpene løs når jeg selv kjenner at jeg mister lysten...

Jeg synes det høres rart ut at hun skal være for sliten til sex når hun jobber redusert stilling, dere har kun ett barn og du tar din del av husarbeidet. Hvis hun er frisk, vel å merke.

Jeg synes det høres rart ut at hun skal være for sliten til sex når hun jobber redusert stilling, dere har kun ett barn og du tar din del av husarbeidet. Hvis hun er frisk, vel å merke.

Hei!

Det er det som lurer litt i bakhodet mitt også..

Men hvis jeg da "sender" henne på sjekk og ingenting finnes der, hva da? Da må det være jeg da som rett og slett ikke appellerer til henne lenger...

Dette virker unormalt av en oppegående frisk jente i midten av 20 - årene..

For mye jern?

For lite jern?

......

skorpionfisken

Hei!

Men hvis jeg da "sender" henne på sjekk og ingenting finnes der, hva da? Da må det være jeg da som rett og slett ikke appellerer til henne lenger...

For mye jern?

For lite jern?

......

Hvilken prevansjon bruker hun da?

Alt med hormoner i (P-piller, minipiller, hormonspiral, p-sprøyter og p-plaster) kan redusere sexlysten betraktelig.

Om det er tilfelle ville jeg prøvd noe annet før jeg droppa ekteskapet.

Selv fikk jeg et nytt og mye bedre sexliv da jeg gikk fra p-piller til ingenting. Da jeg måtte ha prevansjon igjen prøvde jeg hormonspiral som ødela sexlivet mitt i tre år, før jeg tok til fornuften igjen. Nå er jeg veldig fornøyd med både kopperspiralen og sexlivet.

Annonse

Huff. det der hørtes ikke bra ut for meg. Ikke sex på ett åg, og "ta opp igjen sexlivet" når barna er eldre?? Hm... eller mer iform av ta igjen det tapte, heheh. erdere ikke redd for at det ikke er noe å ta opp igjen om dere "utsetter" det sånn?

Alt med hormoner i (P-piller, minipiller, hormonspiral, p-sprøyter og p-plaster) kan redusere sexlysten betraktelig.

Selv fikk jeg et nytt og mye bedre sexliv da jeg gikk fra p-piller til ingenting. Da jeg måtte ha prevansjon igjen prøvde jeg hormonspiral som ødela sexlivet mitt i tre år, før jeg tok til fornuften igjen. Nå er jeg veldig fornøyd med både kopperspiralen og sexlivet.

hmmmmm interessant dette med hormonspiral. Jeg har vurdert det, men ikke fått ut finger'n ennå, så kanskje jeg bare skal droppe det.

Funker jo bra som vi har det! :-)

Hei!

For mye jern?

For lite jern?

......

Sex-lysten sitter i hodet, og hvis det ikke er noe fysisk i veien med underlivet hennes, har jeg mest tror på at problemet ligger på det mentale plan. Hvis det ikke er noe hormongreier som spiller inn, f. eks. P-piller.

Du nevnte at hun en periode var nesten litt for aktiv for deg, og du måtte bremse henne. Kan hun ha oppfattet dette som an avvisning som hun tok ille opp og som har drept lysten hennes? Mange kvinner takler slik avvisning dårlig.

Jeg vet ikke, jeg bare spør.

Det er vel tenkelig at hun selv ville oppsøke lege ved eventuell mistanke om sykdom. Tror ikke det er så smart å "sende" henne til legesjekk.

Men jeg synes ærlig talt at sex ikke er noe man bare kan velge bort og forvente at partneren skal synes det er helt OK.

Gjest Frussty

Skjønner...

Vil dette kanskje dukke opp som et tema hvis hun ber om en legesjekk? Tror kanekj hun er litt sjenert for å ta opp dette lystproblemet med legen sin men...

Kanskje hun får råd om å slutte med P- pillen?

Sånn jeg ser det er det ikke noe behov for prevansjon i vårt forhold akkurat nå allikevel...

Takk "Skorpis"!

men hvorfor bruker du hormonspiral (=beskyttelse 24-7) når dere ikke har sex?

Gjest I samme båt

Huff. det der hørtes ikke bra ut for meg. Ikke sex på ett åg, og "ta opp igjen sexlivet" når barna er eldre?? Hm... eller mer iform av ta igjen det tapte, heheh. erdere ikke redd for at det ikke er noe å ta opp igjen om dere "utsetter" det sånn?

Det er jo enten bare å vente eller å "tvinge" seg til noe en ikke har overskudd til.

Man må vel velge ut av to onder.

Men så lenge vi er enige i å vente,så får vi håpe det går bra.

Annonse

Sex-lysten sitter i hodet, og hvis det ikke er noe fysisk i veien med underlivet hennes, har jeg mest tror på at problemet ligger på det mentale plan. Hvis det ikke er noe hormongreier som spiller inn, f. eks. P-piller.

Du nevnte at hun en periode var nesten litt for aktiv for deg, og du måtte bremse henne. Kan hun ha oppfattet dette som an avvisning som hun tok ille opp og som har drept lysten hennes? Mange kvinner takler slik avvisning dårlig.

Jeg vet ikke, jeg bare spør.

Det er vel tenkelig at hun selv ville oppsøke lege ved eventuell mistanke om sykdom. Tror ikke det er så smart å "sende" henne til legesjekk.

Men jeg synes ærlig talt at sex ikke er noe man bare kan velge bort og forvente at partneren skal synes det er helt OK.

"Du nevnte at hun en periode var nesten litt for aktiv for deg, og du måtte bremse henne. Kan hun ha oppfattet dette som an avvisning som hun tok ille opp og som har drept lysten hennes? Mange kvinner takler slik avvisning dårlig."

Det kan være noe der. Å få en sånn beskjed kan være temmelig lystdrepende.

Ja si det:o)

Regner med at lysten kanskje kommer tilbake litt hvis jeg slutter med den.DA blir det jo et problem.

Ikke enkelt det her...

Ha kondomer i skuffen, vel! :-)

Det er vel bedre å spise karamellen med papiret på enn å ikke spise noen karamell i det hele tatt! :-))

Det er jo enten bare å vente eller å "tvinge" seg til noe en ikke har overskudd til.

Er enig i at det ikke er noe stas dersom man føler at man må tvinge seg til noe man ikke har lyst til! Det kan jo gjøre saken verre!

Men samtidig så tror jeg at det er slik at hver gang du foretar en handling eller en unnlatelse, så forsterker du motivasjonen bak handlingen/unnlatelsen. Og har man holdt opp med sex så lenge, så skulle jeg tro at dette i seg selv blir en enda viktigere grunn til å ikke gjenoppta sexlivet enn det at man er sliten pga barn, husarbeid etc.

Jeg tror nok de aller fleste småbarnsmødre, og sikkert en del fedre, kjenner seg igjen i dette med manglende overskudd. Men man får jo overskudd av å ha litt sex også! :-) Trenger jo ikke være maraton-sex men noen små "hundremetersløp"! *S*

- - -

"Men så lenge vi er enige i å vente,så får vi håpe det går bra."

Ja hvis dere er enige om det så er jo utgangspunktet noe annerledes enn det for han som startet denne tråden! :-)

"Du nevnte at hun en periode var nesten litt for aktiv for deg, og du måtte bremse henne. Kan hun ha oppfattet dette som an avvisning som hun tok ille opp og som har drept lysten hennes? Mange kvinner takler slik avvisning dårlig."

Det kan være noe der. Å få en sånn beskjed kan være temmelig lystdrepende.

amber:

Det var så aktivt en stund at jeg "nesten" måtte bremse henne, jeg har ALDRI sagt det, et slikt problem tror jeg at jeg kunne ha levet med uansett!

Jeg har ikke fortalt henne noen gang at hun må bremse, og etter dette vil det aldri skje!

:-)

Ha kondomer i skuffen, vel! :-)

Det er vel bedre å spise karamellen med papiret på enn å ikke spise noen karamell i det hele tatt! :-))

Kondomer er skikkelig kjipe greier. :(

Det skulle fantes et prevansjonsmiddel som ikke drepte lysten, som ikke var turn-off, som ikke var klundrete eller ga humørsvingninger. *sukk*

Den som finner opp noe sånt, blir antakelig millionær...

amber:

Det var så aktivt en stund at jeg "nesten" måtte bremse henne, jeg har ALDRI sagt det, et slikt problem tror jeg at jeg kunne ha levet med uansett!

Jeg har ikke fortalt henne noen gang at hun må bremse, og etter dette vil det aldri skje!

:-)

Ok, da blir det noe annet. :)

Ja sålenge det føles riktig for begge, og dere er enige er det jo greit. Men syntes det er så rart. Sex er for meg svært mye av et forhold. Ikke alt, men svært mye. Jeg hadde gått fra konseptene om jeg ikke skulle hatt sex på så lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...