Gå til innhold

Mangel på lyst.. (litt langt)

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

Kondomer er skikkelig kjipe greier. :(

Det skulle fantes et prevansjonsmiddel som ikke drepte lysten, som ikke var turn-off, som ikke var klundrete eller ga humørsvingninger. *sukk*

Den som finner opp noe sånt, blir antakelig millionær...

Jammen kjære det finnes da.

Hva er galt med god gammeldags kopperspiral?

Den funker bra for meg, og har ingen bivirkninger.

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

24

• serendipity

8

• Babette

6

• pOOntanG

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det skulle fantes et prevansjonsmiddel som ikke drepte lysten, som ikke var turn-off, som ikke var klundrete eller ga humørsvingninger. *sukk*

Det heter "mannlig sterilisering"!

Så MIDDELET er funnet opp, men den som finner opp en måte å overtale menn til å la seg sterilisere vil nok kunne bli rik! ;-)

Og ps: Kondomer er ikke så kjipt hvis man bare venter med dem til slutt! :-) Ikke så sikkert da, men vi er da gift så jeg tar sjansen! *S*

Skrevet

Det er jeg helt enig. Jeg måtte slutte med p-piller for da minker lysten. Men aller værst er det at jeg blir i svært dårlig humør (og da mister gubben lysten, he he). Kodomer funker griet, men er jo absolutt ikke optimalt. Spiral vil jeg ikke sette inn, ifall vi bestemmer oss for å prøve barn nr. 2. Alt det andre nye greiene har jeg faktisk ikke satt meg inne i... Så det er mulig løsningen ligger der ..

Gjest Fattori
Skrevet

Ja men hva med det flytende plastergreiene!?

Tenk når man får kondomer på tube eller sprayboks!!

*hører knitringen av sedler inni hodet*

:)

Skrevet

Har ikek prøvd det, men er veldig redd for noe som heter seg skal være en vanlig bivirkning, og det er økte blødninger og økte smerter! :-(

Skrevet

Det er jeg helt enig. Jeg måtte slutte med p-piller for da minker lysten. Men aller værst er det at jeg blir i svært dårlig humør (og da mister gubben lysten, he he). Kodomer funker griet, men er jo absolutt ikke optimalt. Spiral vil jeg ikke sette inn, ifall vi bestemmer oss for å prøve barn nr. 2. Alt det andre nye greiene har jeg faktisk ikke satt meg inne i... Så det er mulig løsningen ligger der ..

Men jeg prøvde slike p-puter en gang da det var nytt og fyttirakkern for noe herk!

Aldri mer, sier jeg, og soppinfeksjon fikk jeg også! :-(

Skrevet

Kanskje hun ville hatt utbytte av en link til noen erotiske siden, f eks erotikknett.no, for å "komme igang", på en måte.

Få tankene penset inn på sex. Det med lyst sitter mye i hodet, og dersom hodet ikke er med, så blir det dårlig med sexen, også.

Dessuten, hvis det etterhvert føles som et pes, eller press, selv om ingen sier noe om det, så blir det en slags negativ sirkel.

Det å få penset tankene positivt inn på sex igjen, på selve nytelsen, og ikke prestasjonen, kan være en ide. For henne, altså.

Da kan det hjelpe med litt input fra erotikk, for å komme inn i en god sirkel igjen. For når en så er igang, kan det svinge fort tilbake. ;)

Du kan jo f eks bookmarke erotikknett på pc'en hennes; jeg vil tro hun finner den og titter innom. Og da er det ikke vanskelig å bli litt hekta ;)

Og i tillegg gi komplementer, sexy og flirtende blikk, stryke/ta på henne "tilfeldig" innimellom, uten at det blir noe mer. Sånne ting kan få ting igang igjen, som ligger dypt gjemt. :)

Det kan være en begynnelse på en bra sirkel med potensiale ;)

Skrevet

Er det helt slutt på at man har sex innimellom for husfredens skyld? Det hender da ofte at man ikke har lyst men får lyst når man begynner. Tror ikke jeg kjenner noen som aldri har hatt det. Mora mi, tanta mi og venninnene mine og jeg også.

Skrevet

Jeg har prøvd kobberspiral. Og skulle ønske det funket.

Men jeg fikk så mye blødninger etterhvert, og så mye smerter, at jeg måtte fjerne den.

Så det er ikke noe galt med den, men jeg tålte den ikke.

Nå skal jeg forsøke hormonspiral, for jeg må finne et alternativ til p-piller. _Håper_ ikke det blir noen lystdreper. Må i det minste forsøke.

Gjest fungerer bra
Skrevet

Det heter "mannlig sterilisering"!

Så MIDDELET er funnet opp, men den som finner opp en måte å overtale menn til å la seg sterilisere vil nok kunne bli rik! ;-)

Og ps: Kondomer er ikke så kjipt hvis man bare venter med dem til slutt! :-) Ikke så sikkert da, men vi er da gift så jeg tar sjansen! *S*

Mannlig sterilisering fungerer utmerket :-). Men anbefales selvfølgelig ikke før man har fått de barna man vil ha.

Det var ikke så vanskelig å overtale min mann, kjenner mange som er sterilisert etterhvert jeg.

Skrevet

Kanskje hun ville hatt utbytte av en link til noen erotiske siden, f eks erotikknett.no, for å "komme igang", på en måte.

Få tankene penset inn på sex. Det med lyst sitter mye i hodet, og dersom hodet ikke er med, så blir det dårlig med sexen, også.

Dessuten, hvis det etterhvert føles som et pes, eller press, selv om ingen sier noe om det, så blir det en slags negativ sirkel.

Det å få penset tankene positivt inn på sex igjen, på selve nytelsen, og ikke prestasjonen, kan være en ide. For henne, altså.

Da kan det hjelpe med litt input fra erotikk, for å komme inn i en god sirkel igjen. For når en så er igang, kan det svinge fort tilbake. ;)

Du kan jo f eks bookmarke erotikknett på pc'en hennes; jeg vil tro hun finner den og titter innom. Og da er det ikke vanskelig å bli litt hekta ;)

Og i tillegg gi komplementer, sexy og flirtende blikk, stryke/ta på henne "tilfeldig" innimellom, uten at det blir noe mer. Sånne ting kan få ting igang igjen, som ligger dypt gjemt. :)

Enig i mye av det du sier her, men dersom disse linkene til sexsider etc kommer fra mannen så kan det jo virke mot sin hensikt.

Men samtidig så kan jo ikke HAN styre hva hun f.eks. skal snakke med venninner om! ;-)

Skrevet

Takker for råd, MEN:

Jeg er redd dette vil bli oppfattet som press og det er det siste jeg vil.

Som det sies i et svar her at det kan utføres som "pliktløp" og for husfredens skyld.

Hvis jeg skulle gjøre noe sånt hadde jeg totalt mistet lysten og - tror jeg - evnen!

I vårt forhold har spontanitet vært en kjempestyrke, dere ville ikke tro hva vi har gjort og hvor :)

Shit jeg savner det...

Skrevet

Mannlig sterilisering fungerer utmerket :-). Men anbefales selvfølgelig ikke før man har fått de barna man vil ha.

Det var ikke så vanskelig å overtale min mann, kjenner mange som er sterilisert etterhvert jeg.

De eneste gangene mannen min er usikker på om han er ferdig med å få barn, er de gangene jeg foreslår sterilisering! ;-)

skorpionfisken
Skrevet

Har ikek prøvd det, men er veldig redd for noe som heter seg skal være en vanlig bivirkning, og det er økte blødninger og økte smerter! :-(

De første gangene (tre-fire måneder) fikk jeg økte blødninger. Så roa det seg og jeg er nede på normalen igjen, blødningsmønsteret har endret seg (litt kraftigere( men det er ikke blitt flere dager med blødning.

Jeg har ikke opplevd noen smerter, hverken med innsettelse eller etterpå.

Den koster nesten ingenting og trenger ikke røres (plukkes ut) før etter 10 år.

Gjest I samme båt
Skrevet

Ha kondomer i skuffen, vel! :-)

Det er vel bedre å spise karamellen med papiret på enn å ikke spise noen karamell i det hele tatt! :-))

"Det er vel bedre å spise karamellen med papiret på enn å ikke spise noen karamell i det hele tatt! :-))"

Det er jeg nok ikke enig i:o)

Skrevet

Men jeg prøvde slike p-puter en gang da det var nytt og fyttirakkern for noe herk!

Aldri mer, sier jeg, og soppinfeksjon fikk jeg også! :-(

Hm... Da holder jeg meg til kondom , og "hopp av i svingen". Det er på ingen måte verden undergang om jeg blir gravid :-) Men vi tenker med å vente til etter jul med aktiv prøving..

Skrevet

Er det helt slutt på at man har sex innimellom for husfredens skyld? Det hender da ofte at man ikke har lyst men får lyst når man begynner. Tror ikke jeg kjenner noen som aldri har hatt det. Mora mi, tanta mi og venninnene mine og jeg også.

Snakker du om sexlyst med tanta og mora di?

Også jeg som trodde jeg var frigjort. Blir visst rene tante Pose jeg, rødmer bare ved tanken.

Skrevet

*S* Selv om man i utgangspunktet ikke hadde lyst på sex, så kan det jo bli kjempebra når man først kommer i gang! :-)

Hvis man etter mange års samliv skal vente på det magiske øyeblikket hvor begge to helt spontant får lyst på sex samtidig, så kan man jo risikere å vente lenge! *S*

Men det er vel best for selvfølelsen at man bytter på å ta initiativ, og bytter på å være den som tenker "var egentlig litt sliten nå, men når h*n vil, ja, så hvorfor ikke?"

For også menn KAN jo være slitne, da! ;-)

Skrevet

Snakker du om sexlyst med tanta og mora di?

Også jeg som trodde jeg var frigjort. Blir visst rene tante Pose jeg, rødmer bare ved tanken.

*ROTFLOL*

Gjest I samme båt
Skrevet

Er enig i at det ikke er noe stas dersom man føler at man må tvinge seg til noe man ikke har lyst til! Det kan jo gjøre saken verre!

Men samtidig så tror jeg at det er slik at hver gang du foretar en handling eller en unnlatelse, så forsterker du motivasjonen bak handlingen/unnlatelsen. Og har man holdt opp med sex så lenge, så skulle jeg tro at dette i seg selv blir en enda viktigere grunn til å ikke gjenoppta sexlivet enn det at man er sliten pga barn, husarbeid etc.

Jeg tror nok de aller fleste småbarnsmødre, og sikkert en del fedre, kjenner seg igjen i dette med manglende overskudd. Men man får jo overskudd av å ha litt sex også! :-) Trenger jo ikke være maraton-sex men noen små "hundremetersløp"! *S*

- - -

"Men så lenge vi er enige i å vente,så får vi håpe det går bra."

Ja hvis dere er enige om det så er jo utgangspunktet noe annerledes enn det for han som startet denne tråden! :-)

"Ja hvis dere er enige om det så er jo utgangspunktet noe annerledes enn det for han som startet denne tråden!"

Jeg nevnte jo dette:

"Nå sier jeg ikke at det er sånn hos Dere,men håper at du kanskje kan finne noen grunner til hvorfor det er sånn med din kone."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...