Gå til innhold

Norgespakken var for liten

Anbefalte innlegg

Gjest avsender

Jeg kjøpte en ekstra stor norgespakke i dag til 139 kroner. Men nå viser det seg at denne esken er litt for liten. Jeg har nå funnet en større eske hjemme hos meg selv som jeg kan bruke, men det jeg lurer på er om jeg nå må kjøpe et nytt "vanlig" adressekort til 107 kr., eller om jeg kan bruke det addressekortet som jeg fikk da jeg kjøpte norgespakken?

Jeg har sendt posten en mail med samme spørsmål, men de svarer jo aldri. Jeg bør ha et svar så fort som mulig, da jeg må sende denne pakken i dag.

Så hvis det er noen her som vet ville jeg blitt veldig glad. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156462-norgespakken-var-for-liten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Kjøper adressekort, men ikke eskene. Da går det i alle fall helt fint å bruke andre esker.

Hvis det ikke er strekkode eller noe som forbinder kortet og esken, skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kan bruke lappen på en annen eske.

Ring Posten tlf 810 00 710, så får du nok svar.

Gjest avsender

Du kan ikke bruke adressekortet som fulgte med Norgespakke-eska. Og mail fra Posten tar gjerne et par-tre dager, det er i alle fall min erfaring.

Nå har jeg faktisk fått svar fra posten, og svaret var som følger:

"Hei !

Hvis du har skrevet på adresselappen, kan du bruke denne. Ellers så må du

bytte denne og esken inn i et annet adressekort."

Så det betyr vel at det ikke er noen krise om jeg bruker det. ;)

Gjest '!-o-!'

Nå har jeg faktisk fått svar fra posten, og svaret var som følger:

"Hei !

Hvis du har skrevet på adresselappen, kan du bruke denne. Ellers så må du

bytte denne og esken inn i et annet adressekort."

Så det betyr vel at det ikke er noen krise om jeg bruker det. ;)

Helt klart.

Det er pokker så irrterende når samme etat gir vidt forskjellige svar. Men det er jo ikke din feil. Egentlig skulle det bare mangle om det ikke skulle være lov, men da jeg var i en lignende situasjon fikk jeg altså motsatt svar.

Posten er og blir en gjeng med dustehuer. :-D

Det er de samme adressekortene som du får kjøpt enkeltvis som blir limt på norgespakke eskene.

Så du kan trygt bruke det. Men det vil jo lønne seg for deg å bytte inn eska,for da får du tilbakebetalt differansen mellom ny lapp og eske.

Hvis du har brukt lappen kan du jo ta vare på eska til en senere anledning,da kan du kjøpe en ny lapp til 107,- og klistre på eska.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...