Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

I min premenstruelle fase, altså Før selve menstruasjonen, er jeg ganske plaget med tørrhet og kløe i underlivet. Har ikke hatt dette før, enda jeg har samme seksualpartner og type p-pille (Yasmin) som før (alltid). Jeg har også testet meg for kjønnsykdommer, om det umulig nok kunne være det, men disse testene var OK.

Hva er det som gjør at jeg plutselig blir så tørr nedentil og at det begynner å klø? Hva kan jeg gjøre for å event. forhindre dette? Har prøvd å smøre med type glidemiddel, og dette lindret veldig, men hvorfor skjer dette meg OG nå?

Mvh

Fortsetter under...

Hvor gammel er du? Det der kan skje i begynnelsen av overgangsalderen dvs når du er i slutten av 30-årene hvis du er normalt tidlig ute.

"begynnelsen av overgangsalderen dvs når du er i slutten av 30-årene hvis du er normalt tidlig ute. "

Jeg håper du mener _unormalt_ tidlig ute??

"begynnelsen av overgangsalderen dvs når du er i slutten av 30-årene hvis du er normalt tidlig ute. "

Jeg håper du mener _unormalt_ tidlig ute??

Nei, hormonnivået begynner å synke da. Det er jo derfor så mange får problemer med å lage barn. Noen ganger merker man ingenting, andre ganger merker man enkelte symptomer.

Det virker som vi er utrolig forskjellige på det der hormonstyret også overgangsplager. Det kan holde på i 10 år før man mister mensen.

Nei, hormonnivået begynner å synke da. Det er jo derfor så mange får problemer med å lage barn. Noen ganger merker man ingenting, andre ganger merker man enkelte symptomer.

Det virker som vi er utrolig forskjellige på det der hormonstyret også overgangsplager. Det kan holde på i 10 år før man mister mensen.

Ja,ja. Jeg følte meg plutselig så gammel! (hvem er det jeg prøver å lure,tro.)

Nå skal jeg snart stavre meg hjem fra jobben...

Annonse

Så godt at det er flere enn meg som får den følelsen :o) Og du er mye yngre enn meg.

Mye og mye yngre... Husker ikke akkurat hvor gammel du var (hvis du har sagt det,da)

Men, jeg har jo fått mitt pass påskrevet herinne en rekke ganger, så jeg burde jo vite at jeg kan nærme meg overgangsalder etc.... Jeg er jo en gammel kjerring og bruker bestemortruser ;-)

Mye og mye yngre... Husker ikke akkurat hvor gammel du var (hvis du har sagt det,da)

Men, jeg har jo fått mitt pass påskrevet herinne en rekke ganger, så jeg burde jo vite at jeg kan nærme meg overgangsalder etc.... Jeg er jo en gammel kjerring og bruker bestemortruser ;-)

Jeg var et halvt hundre i går jeg men bruker ikke bestemortruser :o)

Mette Moen, Gynekolog

Du bør få sjekket at du ikke har sopp eller kroniske hudforandringer. Replens gel kan hjelpe, men jeg er litt usikker på om det fortsatt kan fåes på apotek (det er i all fall uten resept). Eurax kerm kan hjelpe mot kløe.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Hvor gammel er du? Det der kan skje i begynnelsen av overgangsalderen dvs når du er i slutten av 30-årene hvis du er normalt tidlig ute.

Takk for svar! Er 22 år gammel, så tror/håper ikke det er overgangsalder..:) Ved svar fra lege kunne det være kroniske hudforandringer.. Legesjekk neste, igjen..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...