Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en jente på 32 år som har slitt med angst i mange år. Til tider tar jeg en sobril for å kunne takle dette. Nå har vi tatt skrittet og skal igang med prøverørsbarn og jeg lurer da på om hvordan denne angsten min vil bli med disse hormonbehandlingnene. Kan jeg taen sobril? Vil jeg kansje bli bedre? Jeg er livredd og deprimert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156496-pr%C3%B8ver%C3%B8r-og-sosial-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke nick i dag

Hei

Jeg har vært gjennom 3 forsøk (for en del år tilbake). Jeg har også litt angst, men har "klart" meg uten noe form for tabletter.

Jeg merket ikke at angsten ble noe sterkere i forbindelse med forsøkene, men det er klart individuelt. Jeg var vel heller mer oppstemt og forventningsfull over at vi var igang med noe.... Jeg vet ikke om du kan ta Sobril i forbindelse med forsøk, men snakk med legen din om dette.

En tar jo beroligende i forbindelse med egguttak, så det kan ikke skade behandlingen. Men det blir vel verre med tanke på graviditet...

Uansett, lykke til. Håper alt ordner seg for deg!

Gjest hannemt

Har kopiert dette over fra Felleskatalogen, tror nok at du skal få legen din til å se på andre preparater dersom du behøver medisinering under en graviditet..

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Den farmakologiske effekten av oksazepam ved kontinuerlig tilførsel over lang tid kan gi opphav til hypotoni, åndedrettsbesvær og hypotermi hos den nyfødte («floppy infant syndrom»). Det er også rapportert fysisk avhengighet og abstinenssymptomer hos barnet. Benzodiazepiner har i dyreforsøk gitt misdannelser, f.eks. ganespalte, CNS-misdannelser og varige adferdsforstyrrelser hos avkommet. Preparatet skal bare brukes ved graviditet hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Oksazepam går over i morsmelk slik at konsentrasjonen i morsmelk er ca. 10% av plasmakonsentrasjonen. Preparatet bør ikke brukes under amming.

Mvh

Hannemt

Gjest angsten

Hei

Jeg har vært gjennom 3 forsøk (for en del år tilbake). Jeg har også litt angst, men har "klart" meg uten noe form for tabletter.

Jeg merket ikke at angsten ble noe sterkere i forbindelse med forsøkene, men det er klart individuelt. Jeg var vel heller mer oppstemt og forventningsfull over at vi var igang med noe.... Jeg vet ikke om du kan ta Sobril i forbindelse med forsøk, men snakk med legen din om dette.

En tar jo beroligende i forbindelse med egguttak, så det kan ikke skade behandlingen. Men det blir vel verre med tanke på graviditet...

Uansett, lykke til. Håper alt ordner seg for deg!

Jeg hadde utrolig angst i noen år. Jeg tok vival som er det samme som sobril nesten under hele behandlingen og graviditeten i samråd med lege. Barnet var velskapt.

Jeg hadde utrolig angst i noen år. Jeg tok vival som er det samme som sobril nesten under hele behandlingen og graviditeten i samråd med lege. Barnet var velskapt.

Takk for alle svar. Jeg kan tenke meg å legge tablettene på hylla, men har hatt nå et angstanfall i helgen og det gikk ikke. Det er helt jævlig!

Blir kroppen roligere av en graviditet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...