Gjest Ikke så bra likevel? Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Har noen der ute erfaringer med andre bivirkninger med hormonspiral enn blødningsforstyrrelser i starten? Jeg har brukt Levonova i 10 mnd nå og er litt skuffet. For det første blødde jeg lenge (men ikke mye) etter innsetting, ca 4-5 mnd? Dessuten fikk jeg skikkelig vondt i musklene i magen/lårene de tre første dagene etter innsetting. Føltes som om jeg hadde vært på skikkelig hardtrening uten uttøying etterpå. Pleier også å ha det v/menssmerter, så det var vel livmora som "protesterte"mot fremmedlegemet. Det største problemet er at den liksom har fortsatt å "protestere" mer og mindre hele tiden. Ikke vondt egentlig, bare svake krampetrekinger a la menssmerter og muskel"stivhet" i lårene, ofte m få dagers mellomrom. Dette har fortsatt også etter at jeg sluttet å blø. Sexlysten har forsvunnet helt. Humøret er ikke helt bra. Har utflod nesten hele tida. Har fått mer kroppshår, bart og skjegg -ikke morsomt nei!! Det føles generelt som om noe er galt "der nede". Er jeg overfølsom for hormoner? Tålte ikke p-piller noe godt før heller. Har tenkt å gi spiralen 2 mnd til, så blir den fjernet hvis ikke bedre! Gjør det vondt å fjerne den? 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Det gjør ikke vondt å fjerne den. Få den ut fortest mulig og erstatt den med en kopperspiral. Det har jeg gjort og aldri angret. 0 Siter
Gjest Uglemor Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Med de bivirkningene hadde jeg løpt til legen og fått den ut! Legen min sier at bivirkningene pleier å roe seg etter rundt 3 mnd. Så når du har disse plagene etter så lang tid, kan du sikkert regne med at det ikke går over før du blir kvitt spiralen. Det er ikke vondt å ta ut spiralen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.