Gjest haho Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har en *helgesamboer* som bor noen mil fra meg. Da jeg traff ham, holdt han på å bygge hus ved siden av sin eks. Har to barn med henne på 13 og 20 år.Tomta var et rimelig kjøp. Det ble slutt for flere år siden; han forlot, men de har et veldig fint forhold nå. Hun går over til ham, baker brød, får hjelp dersom det skulle være noe, mens han stikker over til henne el. ringer, selv om jeg er der eller ikke, og hjelper henne i flere tilfelle. Det er jo fint at de har et godt forhold pga. ungene, men er det greit at det blir så veldig nært nå som jeg er kommet inn i bildet. Han bedyrer at han er ferdig med henne for lenge siden, men allikevel... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156581-eksen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ekser kan være gode venner Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Min aller beste venn her i verden er min eks. Vi hjelper hverandre, besøker hverandre og føler nok et visst ansvar for hverandre. Vi har tross alt gitt hverandre det største her i livet, barna våre. Og en dag skal vi bli besteforeldre sammen. Men forholdet vårt er over og ut, ingen av oss kunne tenke oss å gjenoppta forholdet. Jeg håper ingen noensinne kommer imellom oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156581-eksen/#findComment-1007338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubia Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Det kan nok være litt vanskelig for deg og andre som er i en slik situasjon. Hvordan det går kommer jo ann på hvordan hver og en i din situasjon takler det. Men man kan ha et godt forhold til sin x uten at det er følelser der igjen...vel, et ordtak jeg har er at når følelsene er virkelig borte er da man virkelig kan føre seg som gode venner. Selv har jeg det slik. Pappan til barna tar gjerne kaffe her når han henter og leverer, kan hjelpe meg med pc, legge inn spill etc. for barna, vi sender mail og sms om det er noe osv. Han kommer hit og feirer 17 mai med oss, selvom jeg har partner, og jeg kunne uten problem feiret jul med han og hans nye familie om situasjonen hadde vist seg best slik i forhold til ungene. Jeg kan ikke tenke meg tilbake til ham som kjærester noen gang. Alle forelskelsesfølelser og alle andre følelser er borte. Men jeg føler en viss samhørighet med ham selvsakt forde vi har to barn sammen. Så om de får dette til å funke greit så får du prøve å roe deg med tanken om at de antagelig er helt ferdige med hverandre og at følelsene kun er på vennestadiet. Håper du får det til, lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156581-eksen/#findComment-1007556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Fint med foreldre som samarbeider, men helt ærlig, dette høres litt vel intimt ut. Slike intime og husvarme vennskap trenger ikke handle om følelser (hvis det er poeng, og det er det i følge andre som har svart her). På den andre siden, hvor naturlig er lissom brødbaking i andres hjem? Jeg synes dette er litt respektløst overfor deg. Rett og slett. De blir ikke dårligere foreldre av å organisere hvert sitt hjem slik folk nå engang gjør. Hvis det blir brukt som 'argument'... Dessuten skal jeg vedde på at denne husvarmgreia er en utmerket måte å holde liv i barnas håp om at foreldrene skal flytte sammen igjen og at alt skal bli som før. Og akkurat det er forferdelig dårlig gjort overfor barna. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156581-eksen/#findComment-1007579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bravura Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg synes dette forteller at du har funnet en flott fyr. Jeg hadde aldri vært sammen med noen som snakket om og behandlet eks'en sin stygt. Det taler bra for hans sosiale ferdigheter og det høres ut som det er en fin familie du kan bli del av. Om det er noe du føler blir for intimt dem i mellom, så kan du ta dette opp forsiktig. Begynn med å fortelle hvor glad du er for at de går så godt overens, deretter kan du nevne hva som gjør deg ukomfortabel. Er han så fornuftig som han høres ut, så vil dere nok komme fram til en løsning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156581-eksen/#findComment-1007740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg bor rett i nærheten av min ex, vi bor i samme borettslag. Nettopp derfor er det viktig med grenser føler jeg. Spesielt med hensyn til våre respektive samboere, men også for barna. Sånn at de ser at vi er ferdige med hverandre og at det ikke er håp for gjenforening. Om det er noe ringer vi til hverandre. Og skal vi innom hverandre så ringer vi på, og står på trappa. Vi går ikke inn til hverandre med mindre det er noe helt spesielt (en gang i halvåret?). Vi snakkes ofte (flere ganger i uka) oss imellom på telefonen, men svært lite face to face. Jeg ville reagert om min samboers ex spran inn og ut i huset der han bodde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156581-eksen/#findComment-1007899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest haho Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Min aller beste venn her i verden er min eks. Vi hjelper hverandre, besøker hverandre og føler nok et visst ansvar for hverandre. Vi har tross alt gitt hverandre det største her i livet, barna våre. Og en dag skal vi bli besteforeldre sammen. Men forholdet vårt er over og ut, ingen av oss kunne tenke oss å gjenoppta forholdet. Jeg håper ingen noensinne kommer imellom oss. Takk for fine svar! Er helt enig i at det er alle tiders at ekser har et godt forhold seg imellom; det er dessverre mange tilfeller det ikke gjør det. Men som det ble sagt her; når det kommer inn en ny person i bildet, om det nå er på den ene eller den andre siden, så synes også jeg at det er litt respektløst når eksene møtes hos den ene når den nye er på kjærestebesøk. Det kan gå 14. dager innen vi møtes, og da synes jeg at det er lite hyggelig at han går over til henne, tar seg en kopp kaffe og en røyk eller hjelper henne med ett eller annet. Han bygger hus, har aldri tid til å komme til meg ei helg - kan også trenge litt hjelp innimellom - mens han godt kan hjelpe henne slik at hans arbeid blir forsinket. Jeg ser helt bort ifra det dersom dette dreier seg om barna og deres ve og vel. Men det får da være grenser! Har et greit forhold til damen, men nå er det da tross alt meg som skal være hans fortrolige og støtte. Det er flere år siden det ble slutt, men ennå for noen måneder siden ( vi hadde vel vært sammen i 2-3 mnd.), så ønsket datteren at de skulle bli en familie igjen. Vet ikke nå; hun og jeg har et veldig fint forhold, men det er jo klart at håpet er der når alt skal feires i lag og det er opptil flere ganger daglig treff både på tlf. og hjemme hos hverandre. Det kan gå både 2 og 3 dager innen han ringer til meg, har dårlig råd, men dette gjelder tydeligvis ikke når det gjelder tlf.utgifter til henne.Tviler ikke på at han er glad i meg, men jeg blir litt frustrert av dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156581-eksen/#findComment-1010410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.