Gå til innhold

Hvordan skal jeg fortelle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pOOntanG

10

• shandy

7

• mil1365380270

4

• Dorthe

3

Ja, det ville ikke vært fair. Jeg er enig i det… Jeg skal fortelle henne det til helgen og så får det heller stå til! Det er tross alt første ”ordentlige” daten jeg er på så jeg er litt usikker ennå. Ønsker hun ikke å fortsette, kommer jeg til å fortelle om barna mine tidligere neste gang jeg møter noen …

Den vinen skal jeg prøve. Får smugle den inn på kafeen sånn at jeg får sjenket henne litt før jeg forteller om barna he, he… :D

Klart du forteller henne. Du kan risikere å få deg en nedtur, men da er hun som sagt ikke noe for deg.

Personlig tror jeg dette vil gå bra. Er hun så nydelig og likendes som du har fått inntrykk av, så tror jeg ikke at hun syntes dine barn er noen hindring. Er hun voksen og fornuftig, så velger hun selvsagt en mann med et langvarig forhold bak seg, fremfor en som bare har rotet i hytt og pine.

Dere er tross alt i 30-års alderen, og jeg har på en måte vanskelig for å tro at ei dame på 30+ fremdeles går med ungpikedrømmen om "bare dere to - ingen før, hvit brudekjole og røde roser"

Det vil jeg se på som noe snålt - mildt sagt. Vær stolt av ungene dine, og ikke hold det tilbake. Jeg tror det går greit.

Lykke til ;-)

mil1365380270

Syntes egentlig det er rart, at folk som er ute etter seriøse forhold, sitter på chattesteder. Ikke for å være dømmende, men jeg tror neppe den store fangsten er å finne der.

Har vært innom noen få ganger på slike steder, kun for å prate (hvis jeg kjeder meg), men har inntrykk av at de fleste bare er ute etter å prate gris, og/eller få seg et kjapt nummer. Dette selv om man sier at man kun er innom for å prate.

Mange desperate folk virker det som :-)

Har aldri prøvd det. Synd hvis det blir misbrukt av folk som bare "driver dank" der inne.

De som er skikkelig desperate burde gå ut og treffe folk i stedet. Litt større sjanse da :-)

Gjest en-to-tre-4

Bastante holdninger er smålig. Det er smålig fordi en da ikke er åpen for at lykken kanskje ikke kommer i et a4 format. Man må jo gå glipp av veldig mye hvis man ikke tar noen sjanser...

Kan jo være en grunn til at en har en bastant holdning? Som tidligere (dårlige) erfaringer kanskje..? Jeg har selv sagt "ikke en mann med barn", truffet en med to søte små, gitt det en sjangse og sa etterpå "aldri mer!" (ikke pga av barna, men pga farens holdninger i saken). Men det er jo klart, folk er forskjellige og en skal vel aldri si aldri.. ;o)

Gjest åh, så vanskelig :-(

Klart du forteller henne. Du kan risikere å få deg en nedtur, men da er hun som sagt ikke noe for deg.

Personlig tror jeg dette vil gå bra. Er hun så nydelig og likendes som du har fått inntrykk av, så tror jeg ikke at hun syntes dine barn er noen hindring. Er hun voksen og fornuftig, så velger hun selvsagt en mann med et langvarig forhold bak seg, fremfor en som bare har rotet i hytt og pine.

Dere er tross alt i 30-års alderen, og jeg har på en måte vanskelig for å tro at ei dame på 30+ fremdeles går med ungpikedrømmen om "bare dere to - ingen før, hvit brudekjole og røde roser"

Det vil jeg se på som noe snålt - mildt sagt. Vær stolt av ungene dine, og ikke hold det tilbake. Jeg tror det går greit.

Lykke til ;-)

Ja, men sånn er vel livet. Man må tåle noen nedturer for å finne sin prinsesse ;-)

Jeg håper det går greit i hvert fall. Hun har mange tanker og verdier som jeg setter pris på og hun har sagt det samme om meg, men vi får se når jeg forteller om barna… Kanskje viser hun seg t.o.m. å være bedre enn det jeg har mistenkt henne for å være :-)

Annonse

Kan jo være en grunn til at en har en bastant holdning? Som tidligere (dårlige) erfaringer kanskje..? Jeg har selv sagt "ikke en mann med barn", truffet en med to søte små, gitt det en sjangse og sa etterpå "aldri mer!" (ikke pga av barna, men pga farens holdninger i saken). Men det er jo klart, folk er forskjellige og en skal vel aldri si aldri.. ;o)

Jeg forstår jo at det ofte ligger noe bak bastante holdninger, men da bør man også forklare årsaken til sine synspunkter. Du sier jo selv at det var farens holdninger som ødela forholdet deres og ikke barna, men når du møter en mann m/barn med slike holdninger vil du ikke klare å åpne deg for hele denne personen. Det er mulig at du går glipp av ”verdens beste mann” pga. dårlige erfaringer du har med deg fra tidligere forhold. Skal du oppnå den store kjærligheten må du være sterk nok til å gjøre deg sårbar…

He, he… nei man kan aldri si aldri ;-)

Gjest åh, så vanskelig .-(

Du kan jo si at du ble overrasket over hvor godt du liker henne, at du ikke pleier gå rundt og snakke med alle jenter du møter om at du har barn, men at du liker henne så godt at du egentlig gjerne vil slippe henne litt nærmere inn på livet, og da må hun få vite det viktigste for deg - at du har barn.

Som du selv sier, er det jo ikke noen sjekkereplikk å si at du har barn - det er ikke det første man forteller til alle og enhver. Så at du ikke sa det med en gang, synes jeg ikke skal holdes imot deg.

Ja, det er jo sånn det føles også :-). Jeg har truffet jenter tidligere, men har ganske tidlig forstått at vi er veldig forskjellig. Dette er første gangen jeg ønsker å bli bedre kjent utover et ”venne” forhold. Det er ikke det at jeg er så veldig kresen, men jeg har noen kritierier som f.eks. at hun skal være snill, åpen, tolerant osv…

Ja, det er jo sånn det føles også :-). Jeg har truffet jenter tidligere, men har ganske tidlig forstått at vi er veldig forskjellig. Dette er første gangen jeg ønsker å bli bedre kjent utover et ”venne” forhold. Det er ikke det at jeg er så veldig kresen, men jeg har noen kritierier som f.eks. at hun skal være snill, åpen, tolerant osv…

Er hun åpen, snill og tolerant, ja, da går dette helt greit.

Lykke til!

Når man er rundt 30, regner man med at en potensiell partner har en fortid. At denne fortiden av og til har ført til barn, bør heller ikke være overraskende.

Jeg datet en gang en kar som ventet flere måneder med å fortelle at han hadde barn. Det var ikke imponerende - jeg fikk inntrykk av at barnet betydde lite i livet hans da han fortalte det nærmest som et a propos.

Da gir det et _mye_ bedre inntrykk å fortelle det tidlig. Du viser at du bryr deg om ungene dine, og du viser at du vil være åpen med henne.

Ikke dermed sagt at du bør involvere henne aktivt i barnas liv før dere har prøvd dere fram litt og vet mer om hvor dere står.

Stikker hun, er hun neppe klar for å bli sammen med en mann med barn - uansett når avsløringen kommer.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

For det første er det ikke uvanlig at single 30 åringer har barn fra før. Det er mer og mer vanlig at når folk mellom 20 og 30 år treffes og er på jakt etter nye kjærester, så må man faktisk regne med at vedkommende kan ha barn fra tidligere forhold. Altså tror jeg du kan være mindre bekymret enn du er

Jeg forstår at du er bekymret for hvordan hun vil reagere, men dette kommer du aldri utenom. Så vær heller stolt og glad for at du er far til to barn. Det vil gjøre bedre inntrykk enn om du beklager situasjonen. Da vil hun kanskje tenke at du ikke er glad i ungene dine.

Forøvrig tror jeg det den beste måten du kan fortelle om deg selv på, til din nye venninne, er å si ganske enkelt at du også er far, og at du har ansvar og omsorg for to barn. Men det haster vel ikke med å fortelle henne det før dere møtes igjen nsete uke. Da kan du forklare saken slik du selv føler det er best.

Er ikke det doping?

;-)

Ønsker deg all hell og lykke!

"Den som sier at havet er fullt av fisk har rusten krok!"

Stå på!

Jeg fortalte at jeg hadde barn og hun dumpet meg ikke :-). Jeg trengte ikke å dope henne engang ;-)

Annonse

Jeg fortalte at jeg hadde barn og hun dumpet meg ikke :-). Jeg trengte ikke å dope henne engang ;-)

Der kan du se!

Det er håp i hengende snøre..

Men jeg anbefaler allikevel en "vinkveld" hvisdamen ikke er avholds da..

Lykke til med resten av ditt lykkelige liv!

"I ain´t much baby, but I´m all I´ve got!"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...