Gå til innhold

Hva er det beste med å bo alene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen maser hvis du sitter for lenge på dataen. Du kan sove og spise når du vil og gå ut hver gang du har barnevakt. Ingen som bestemmer over kontoen din og du kan kjøpe det du synes du har råd til uten at noen bryr seg. Heller ingen som går inn på kontoen din/lommeboka di for å ta ut penger for å kjøpe noe du synes er unødvendig. Ingen som klager over middagen, man kan slenge i seg en brødskive hvis man ikke gidder å lage mat. Ingen som klager over at man har kjøpt seg et par nye sko selv om man har 10 par fra før. Du kan se hva du vil på tven og leie akkurat de filmene du vil. Godstolen er alltid din. Ingen som spiser opp godteriet du har lagt innerst i skapet for å gjemme til den dagen du er riktig søtsugen osv osv osv.

Skal jeg fortsette ;o)

Annonse

Gjest herlige liv

Jeg kan legge meg når jeg vil, ingen *skal du ikke legge deg snart??* eller *skal du legge deg NÅ allerede*.

Ingen som lurer på hvorfor du er så sen hjem fra jobb, byen, venninnebesøk osv.

Ingen som klager på maten du lager.

Ingen sure sokker slengende rundt omkring.

Ingen som insisterer på å ha TV`en på hele dagen med sportssendinger på full styrke.

Ingen som vekker deg om natta og vil ha sex.

Ingen som bryr seg når du sover lenge.

Ingen som bryr seg hva du bruker din egen lønn på.

Ingen som kommer ravende full hjem midt på natta og skal løse forholdets problemer der og da.

Lista er mye lengere men det får holde nå.

Gjest ikke lett å være menneske

Når man leser på disse sidene ser du hva enkelte par har å stri med. Det er helt utrolig hvor mange forskjellige problemer noen har i parforholdet sitt.

Så det beste med å bo alene er at du slipper alle disse problemene.

Istemmer! Problemet er jo bare at barna ofte er grunnen til mye av uenigheten. Mye lettere å leve et samliv bare med to. Når en sammen skal bestemme over ett eller flere barn, DA kommer utfordringene tett. En har jo ofte vokst opp i vidt forskjellige familier, med forskejllige verdier og forskjellig oppdragelsesmetoder.

Gjest Pricilla

Jeg kan legge meg når jeg vil, ingen *skal du ikke legge deg snart??* eller *skal du legge deg NÅ allerede*.

Ingen som insisterer på å ha TV`en på hele dagen med sportssendinger på full styrke.

Ingen som kommer ravende full hjem midt på natta og skal løse forholdets problemer der og da.

Jeg opplever gudskjelov ikke noe av det du ramser opp! Så kan vel snase meg selv som heldig jeg da! ;)

Eneste som kan være et problem er at jeg legger meg tidligere enn han (DET er ikke selveproblemet), og ikke får sove fordi han er oppe.. Er var på lyder.

Og så hender det jeg synes det blir litt vel mye pc-spilling. Men ellers så lever vi som vi vil begge to.. Deler filmsmak, musikksmak, han er flink hjemme med husarebid osv. Så kunne ikke tenkt meg å bo alene.

Er jo SÅ koselig når je kommer hjem fra venninner og han sitter oppe og venter og kanskje lagd pizza til oss... : )

Dessuten har vi hver vår godstol.

Ingen maser hvis du sitter for lenge på dataen. Du kan sove og spise når du vil og gå ut hver gang du har barnevakt. Ingen som bestemmer over kontoen din og du kan kjøpe det du synes du har råd til uten at noen bryr seg. Heller ingen som går inn på kontoen din/lommeboka di for å ta ut penger for å kjøpe noe du synes er unødvendig. Ingen som klager over middagen, man kan slenge i seg en brødskive hvis man ikke gidder å lage mat. Ingen som klager over at man har kjøpt seg et par nye sko selv om man har 10 par fra før. Du kan se hva du vil på tven og leie akkurat de filmene du vil. Godstolen er alltid din. Ingen som spiser opp godteriet du har lagt innerst i skapet for å gjemme til den dagen du er riktig søtsugen osv osv osv.

Skal jeg fortsette ;o)

Dersom en bor sammen har en jo allerede barnevakt dersom en vil ut på noe, en kan låne penger av den andre dersom man har lyst på noe og ikke har penger, den andre kan lage middag (så slipper du, evt kan du klage). I tillegg kommer alle tingene en kan gjøre sammen, som å kose sammen i sofaen, snakke sammen, ligge i sengen sammen (enten for sex eller for å late seg), en deler alle utgifter (det er dyrt å bo alene) osv osv.

Annonse

Dersom en bor sammen har en jo allerede barnevakt dersom en vil ut på noe, en kan låne penger av den andre dersom man har lyst på noe og ikke har penger, den andre kan lage middag (så slipper du, evt kan du klage). I tillegg kommer alle tingene en kan gjøre sammen, som å kose sammen i sofaen, snakke sammen, ligge i sengen sammen (enten for sex eller for å late seg), en deler alle utgifter (det er dyrt å bo alene) osv osv.

Jeg har erfaring med at det koster mer enn det smaker ;o)

Gjest Pl@ymaker

Det der stemmer jo for dem som har et GODt forhold bare det. Dessverre er det like mange som har et anstrengt forholdt til sin samboer. Og i slike tilfeller er det nok bedre å bo alene. Bedre med to hvis en har det godt sammen. Bedre å bo alene enn sammen med en partner som gjør hverdagen din problematisk og vond.

Gjest herlige liv

om morgenen, du er gjerne sent ute og skal bare innom badet for å pusse tennnene.

Det er da han sitter der og DRITER, og det kjenner du på lukta allerede før du tar i døra.

Jeg kommer ikke på en eneste ting, jeg. Men så kjenner jeg meg ikke igjen i alle de ulempene ved å bo sammen med noen som er listet opp her, heller.

Får meg til å forstå at jeg er griseheldig. Men det skulle bare mangle, for det er jaggu mannen min også! ;o)

Jeg opplever gudskjelov ikke noe av det du ramser opp! Så kan vel snase meg selv som heldig jeg da! ;)

Eneste som kan være et problem er at jeg legger meg tidligere enn han (DET er ikke selveproblemet), og ikke får sove fordi han er oppe.. Er var på lyder.

Og så hender det jeg synes det blir litt vel mye pc-spilling. Men ellers så lever vi som vi vil begge to.. Deler filmsmak, musikksmak, han er flink hjemme med husarebid osv. Så kunne ikke tenkt meg å bo alene.

Er jo SÅ koselig når je kommer hjem fra venninner og han sitter oppe og venter og kanskje lagd pizza til oss... : )

Dessuten har vi hver vår godstol.

Jeg tror ikke jeg har et eneste et av disse problemene som disse enslige er så glade for å slippe.

Vi er kanskje heldige?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...