Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva gjør mann når eksen til dama mi er psykopat og har veldig taket på henne psykisk, han har veldig mye makt over henne. Han har gjennom tiden de var sammen fanget henne og gjort henne veldig usikker og utrygg på ting, med å fortelle henne hvor dårlig hun er, aldri noe positivt. Han har gjennom det siste året vi har vært sammen fortalt henne hvor forferdelig hun har vært mot han og fortsatt er.

Føler han har ødelagt henne litt, men jeg kan ikke gå fra henne og se hun gå til grunne i et ulykkelig overfladisk liv med han. For hun faller automatisk tilbake til han da.

Jeg vil ha han helt ut av forholdet vårt han ødelegger så utrolig mye. Jeg kommer til å snakke med foreldra eller søsken av henne for å dele min frustrasjon og eventuelt finne ut hva jeg bør gjøre. Er så sliten og lei denne sitvasjonen, men elsker henne så føles umulig å forlate henne.

Vi har snakka så mye om alt og jeg skjønner at problemet ikke ligger mellom oss to.

Vi får ikke være ordenlige kjærester på grunn av han, det er så tragisk. Hun elsker meg det er jeg sikker på, men han har et tak på henne som er virkelig skummelt. Jeg er ikke redd han, men er så utrolig drittlei han.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156653-hva-er-best-%C3%A5-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På hvilken måte er han involvert i deres liv da?

Ringer han?

Tar hun kontakt med ham, er han i nærmiljøet?

Han ringer, sender mail, meldinger og brev. Han er ikke i nærmiljøet. Hun tar også kontakt. Det virker som hun føler hun må gjøre det han sier. Hun er så skjør i forhold til han, og når han ikke godtar og bli forlatt og hun må stå for det hun gjør blir alt så vanskelig for henne. Jeg er helt sjokert, tro

På hvilken måte er han involvert i deres liv da?

Ringer han?

Tar hun kontakt med ham, er han i nærmiljøet?

Han er involvert i utdanningen hennes, og han innbilder henne at uten han klarer hun seg ikke, bare sprøyt, hun klarer seg mye bedre uten han på alle måter. Seriøst hun må ikke ha den hjelpen hans, og det er flere enig med meg i, men det virker som han har skremt henne med noe der.

skorpionfisken

Vet ikke hva som er best å gjøre. Hva jeg ville gjort er nok ikke det beste, men desverre det eneste effektive.

Slike mennesker forstår bare et språk. Makt og brutalitet. Du må på en eller annen måte sette deg i respekt hos denne typen. Vær tøff og få forklart ham på en gjerne brutal måte at den jenta er nå di, og han har å ligge langt unna henne dersom han har livet kjært.

Jeg mener ikke at du skal mishandle fyren, men på en eller annen måte få han til å forstå at han vil tape stort på ett eller annet område, dersom han ikke holder seg unna. Tusler virker ofte like bra som aktiv handling.

Det krever at du er en bestemt mennesketype. Det er du nok ikke etter innlegget å dømme, så dersom du ikke har noen kompiser i den kategorien vet jeg ikke om dere kommer dere unna denne fyren noensinne.

Vet ikke hva som er best å gjøre. Hva jeg ville gjort er nok ikke det beste, men desverre det eneste effektive.

Slike mennesker forstår bare et språk. Makt og brutalitet. Du må på en eller annen måte sette deg i respekt hos denne typen. Vær tøff og få forklart ham på en gjerne brutal måte at den jenta er nå di, og han har å ligge langt unna henne dersom han har livet kjært.

Jeg mener ikke at du skal mishandle fyren, men på en eller annen måte få han til å forstå at han vil tape stort på ett eller annet område, dersom han ikke holder seg unna. Tusler virker ofte like bra som aktiv handling.

Det krever at du er en bestemt mennesketype. Det er du nok ikke etter innlegget å dømme, så dersom du ikke har noen kompiser i den kategorien vet jeg ikke om dere kommer dere unna denne fyren noensinne.

Har hele tiden tenkt at det vil ordne seg og det ville det gjort om ikke ting var som det var. Så jeg har gitt henne tid og rom, lite har skjedd, men nå vet jeg åssen ting er og er klar til å handle. Ser ikke enden på dette, jeg er nok veldig snill, og finner meg kanskje i mye, men når det renner over da gjør det det og da handler jeg.

Annonse

Gjest papirtiger

Har hele tiden tenkt at det vil ordne seg og det ville det gjort om ikke ting var som det var. Så jeg har gitt henne tid og rom, lite har skjedd, men nå vet jeg åssen ting er og er klar til å handle. Ser ikke enden på dette, jeg er nok veldig snill, og finner meg kanskje i mye, men når det renner over da gjør det det og da handler jeg.

Vet ikke om jeg ville gjort noe slikt. Hvis denne fyren virkelig er så ustabil, så begynner han kanskje å plage dere begge. Og hvis han ikke var voldelig mot kjæresten din, så vil han ikke noen aversjoner mot å utøve vold mot deg.

Har dere vurdert å anmelde ham?

Gjest har vær der

Han ringer, sender mail, meldinger og brev. Han er ikke i nærmiljøet. Hun tar også kontakt. Det virker som hun føler hun må gjøre det han sier. Hun er så skjør i forhold til han, og når han ikke godtar og bli forlatt og hun må stå for det hun gjør blir alt så vanskelig for henne. Jeg er helt sjokert, tro

Det beste for både deg og henne er jo da å kutte all kontakt, dvs. hvis hun ikke MÅ ha kontakt av rent praktiske grunner, så vil det være en ide at du svarer tlf, kaster brev og sørger for at hun ikke leser mail.

Det er vondt å vanskelig å løsrive seg fra slike mennesker, de kan ha stor makt, det har jeg selv opplevd.

Hun bør bytte mob. til et uregistrert, hustelefon bør bare du besvare, bytt mailadresse osv.

I tillegg bør du nok legge litt press på henne også, han er tross alt en eks.

Jo lenger tid det går mellom kontakten, jo bedre er det, jo klarere vil hun også se at det ikke er godt for henne å ha kontakt.

Det beste er altså å gjøre henne mest mulig utilgjengelig.

Trusler fra deg, kan det være noe i, men på nåværende tidspunkt, er jeg redd det vil virke provoserende på ham, og kanskje vil han øke intensiteten, nettopp fordi det å "vinne" er essensielt for slike personligheter.

Synes du er kjempetøff som tar tak i problemet å ønsker å gjøre noe for kjæresten din. Pass på at DU forteller henne for verdifull hun er. Det er aldri lett med slike forhold. Det kan lett bli sjalusi og andre negative handlinger.

Stå på for forholdet deres hvis du ønsker å satse videre på dette. God ide å søke råd hos andre.

Lykke til begge to!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...