Gå til innhold

Trenger gode råd mot sjalusi...

Anbefalte innlegg

Gjest ufrivillig sjalu

Er så fryktelig sjalu på min samboers eks. Det knyter seg i meg hver gang han prater med henne. De har barn sammen og er nødt til å omgås og jeg er selfølgelig nødt til å takle det. Nå ryktes det at hun angrer på bruddet mellom dem for 3 år siden og vil ha han tilbake. Har ikke vært sjalu før, men følelsen har kommet snikende det siste halvåret og holder på å kvele meg med negative tanker og fantasien løper løpsk..

Er redd for at dette utvikler seg og forholdet vårt blir ødelagt.Og da får hun jo det som hun vil. Er veldig glad i han, men føler meg ikke trygg lenger når de er sammen.

Trenger derfor gode råd for å bli kvitt slike sjalusi tanker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156751-trenger-gode-r%C3%A5d-mot-sjalusi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dette har jeg opplevet helt innpå kroppen, da min samboer er på akkurat samme måten (etter 5 år).

Den sjalusien du føler bør du konfrontere din mann/samboer med, og fortelle hvorfor du føler som du gjør, åpenhet er viktig.

Han bør repektere din mening og kjøre en "rett linje" overfor sin eks.

Men du bør ikke prøve å holde dette for deg selv, prøve å komme over det uten å fortelle noe, for det vil bare bygge seg opp og eksplodere en vakker dag allikevel.

Har selv blitt utsatt for det samme, med raseriutbrudd, manipulasjon og konstant overvåking av mobil, mail og lignenede.

Det siste man renger i denne situasjonen er å bli sittende i klemma i midten med 2 manipulerende sjalu mennesker.

Alt jeg har gjort ovenfor min eks er "strictly business" og kun med mitt barn i tankene, og jeg har svelget MANGE kameler!

Få det ut, be om hans mening i saken og reager ærlig der og da, ingen sniking og manipulering!

Lykke til!

Snakk med samboeren din, og forklar problemet. Mest sannsynlig vil han forstå det, og overbevise deg om at_henne_vil han ikke ha...

Det er vondt å være sjalu.

Jeg har i tidligere forhold vært sjalu, å det med god grunn etter å ha blitt sviktet.

Jeg er 37 år å er i lag med en ung mann på 29 år.

Han har i løpe av våre 7 år i lag ikke vært sjalu. Jeg har , vil jeg påstå gjort en god jobb der.

Selv er jeg tiltider sjalu. Jeg har fortalt han hvordan jeg vil bli behandlet. Å at jeg må få si det til han når jeg er sjalu uten at han blir sur, eller føler at jeg beskylder han for noe.

Er der en jente jeg er sjalu på av en eller annen grund, holder han alltid rundt meg slik at jeg får føle meg mer spesiell å satt pris på, å ikke glemt. Det hjelper på at den jenta som gjør deg utrygg ser at det er deg han holder rundt. Da går det som regel over av seg selv, å du får kontroller på situasjonen å vet at du kan stille deg imellom når det passer deg.

Lukke til;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...