Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!jeg er en mamma på 22 år til en gutt på nesten fire.For to år siden ble det slutt mellom meg og faren til min sønn,begge ønsket forholdet slutt..og vi ble enige om at han skulle ha samvær annenhver onsdag og annenhver helg.etter en stund angret han og ville ha meg tilbake,det ville ikke jeg av mange grunner..på det svarte han med å gjøre det vanskelig m forholdet til vår sønn:gadd ik å stille opp når jeg trengte det,va utrolig vanskelig å sur på meg hele tiden gikk nesten ik an å samarbeide m han.Va rett og slett utrolig barnslig,han sa at hvis jeg fikk meg en ny en så kunne like godt han ta over hele farsrollen o.s.v

jeg har nå fått meg en ny,(for et år siden)han er fra samme plassen som min eks.(Selvfølgelig ikke det mest gunstige men sånne ting kan man ikke alltid så lett styre)han er eldre enn min eks,de er ikke kamerater og kjenner ik hverandre godt.Jeg måtte jo fortelle dette til min eks,og det gjorde jeg for snart ett år siden..han ble rasende sa til meg at nå kunne jeg "ta all dritten selv"med det mente han vår sønn.Jeg ble jo selvf. forferdelig fortvilet.sønnen min er jo kjempegla i pappaen sin og liker å være m han.Han gikk også rundt til folk og sa at jeg ble sammen med min nåværende kjæreste før det ble slutt mellom oss.Jeg vet ikke om han virkelig tror det men det er hvertfall ikke sant.Den første til å rote med andre det var han..(han gledet seg jo sånn til å få denne friheten han ikke hadde med meg..)

Hvertfall..:eksen min pleier å reise hjem til sine foreldre når han har samvær,så de tok han hjem når det var hans helg og litt etter litt begynnte han å være tilsdede når min sønn var der igjen.nå henter han han i barnehagen men andre må levere han til meg,det nekter han selv å gjøre.Vi samarbeider overhode ikke, alt må gå gjennom foreldrene hans og for meg er det ganske slitsomt,det var et slit å få organisert sommerferien.visste ik hvorti han skulle ha ferie,hvorti han ville ha sønnen og hvorti vi kunne reise på ferie,spurte foreldrene hans men det går utrolig treigt å få noe svar fra han.Vet heller ikke hvor mye han faktisk er tilstede når sønnen vår er hos de.Foreldrene sier at han er der men de er jo livredde for å ikke få være med han så ofte virker det som.

I helgen nå traff jeg han på et utested,jeg prøvde å gå bort å snakke med han men da ba han meg om å komme meg vekk og vrei hånden min rundt så det gjorde virkelig vondt.Hele kvelden merket jeg at han så på meg.Han snakket også med noen menn og de snakket sikkert om meg for hele gjengen sto å så på meg.. senere sitter jeg på et bord å snakker med en veninne ved siden av der han sitter,plutselig bøyer han seg bort og spør om jeg blir med opp på en klubb litt lengre opp i gaten om en halv time,når jeg spør hvorfor sier han at jeg skal få bank..han går bort i baren og jeg går rasende bort til han og spør hvor gammel han egentlig er og sier at han må f...meg skjerpe seg.Da løfter han hånden og truer med å slå meg hvis jeg ikke kommer meg vekk,det kommer en vakt til og så går jeg hjem.Vet ikke hva jeg skal gjøre nå,bare fortsette og sende min sønn inn der annenhver helg?,jeg har vel ikke rett til å ikke gjøre det heller?men syns at vil han ha samvær så får han søren meg klare å samarbeide med meg og vi må kunne snakke sammen.Må ringe foreldrene hans i dag ,men vet ikke helt hva jeg skal si, de har ett annet barnebarn de ikke får se og en annen sønn som de sliter med så jeg syns det er litt ekkelt å ringe til de om alt dette her.Bare jeg kunne snakket med han...men det kan jo ikke fortsette dette. Noen som har noen gode råd til meg??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156780-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpionfisken

Du skal slutte med å prøve å få kontakt/prate når dere møtes på en uteplass og en av dere eller begge har drukket. Det er ikke der man diskuterer samvær og barn.

Du skal forholde deg helt forretningsmessig til ham. Om han ikke vil hente og levere gutten men bruker andre så bør det være greit. Gutten har krav på begge foreldrene selv om de to ikke kan samarbeide. Om du mistenker at gutten er bare hos besteforeldrene og minst mulig med faren så er vel det greit så lenge besteforeldrene tar seg av gutten på en god måte. Han har godt av kontakt med dem også. De gjør så godt de kan når sønnen deres svikter, jeg synes ikke du skal plage dem med å nekte dem samvær med gutten fordi sønnen deres ikke kan oppføre seg.

Du skal ikke ta dine problem med exen din utover sønnen deres. Han skal skånes for deres krangel og leve den tro at han ikke er kilden til konflikten mellom dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...